2015-01-09, 01:02
  #3493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Källa?
http://avpixlat.info/2015/01/09/front-national-far-inte-delta-i-hyllningsmanifestation-for-terroroffren/
Citera
2015-01-09, 01:04
  #3494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jasså, jag väntade precis på det beskedet. Så kommer särbehandlingen gynna eller missgynna väljarstödet för Front National? Marine Le Pen har även uttalat önskan i media om att återinföra dödsstraffet. Tycker Zarkozy lämnat bra kommentarer också om att angreppet mot Charlie Hebdo var en attack mot den västerländska civilisationen.
Samma här. Le Pen bör ju naturligtvis fixa en egen protestdemonstration som kallas "Demonstration för yttrandefrihet - på riktigt", "Den riktiga demonstrationen" , eller nåt liknande.
Citera
2015-01-09, 01:05
  #3495
Medlem
Beeenjamins avatar
På torsdagskvällen kommer flera rapporter om att franska hemsidor har hackats, bland annat kommunen Ezanvilles hemsida. Där har någon lagt in budskapet: ”Islamiska staten kvarstår, befria Palestina. Död åt Frankrike, död åt Charlie”, skriver franska Metro.
Citera
2015-01-09, 01:05
  #3496
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Fransk polis är ju inte jätteduktiga i allmänhet. De har 35 timmars veckor och är sällan utanför Paris innerstad för att bekämpa den riktiga brottsligheten, utan är vana vid att stora omkring på Paris gator för att sedan traska hem. Är inte förvånad över att man floppar när det verkligen bränner till.

Polis är polis oavsett land, effektivitet är vad de snubblar över. När det blir sån här aktion går det inte toppstyra verksamheten på något sätt, det slutar för alltid med 90% som bara står och pratar i olika gatuhörn i väntan på nått matnyttigt att bidra med. Desinformation underifrån förvärrar förmodligen mer än de tillför nått.

De franska specialförbanden däremot är en annan femma, de går hårt på informativa källor just nu och maler sig igenom med kraftig brutalitet med medhåll uppifrån, inget daltande som sv skulle syssla med. därför tror jag de lyckas till sist, men skapar fler terrorister på vägen tyvärr.
Citera
2015-01-09, 01:07
  #3497
Medlem
at0m3ns avatar
It was a Muslim policeman from a local police station who was “slaughtered like a dog” after heroically attempting to stop two heavily armed killers from fleeing the offices of Charlie Hebdo following their brutal massacre.

Tributes to police officer Ahmed Merabet poured in on Thursday after images of his murder at point blank range by a Kalashnikov-wielding masked terrorist circulated around the world.

Merabet, who according to officials was 40, was called to the scene while on patrol with a female colleague in the neighbourhood, just in time to see the black Citroën used by the two killers heading towards the boulevard from Charlie Hebdo.

“He was on foot, and came nose to nose with the terrorists. He pulled out his weapon. It was his job, it was his duty,” said Rocco Contento, a colleague who was a union representative at the central police station for Paris’s 11th arrondissement.

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=7a1_1420759087#7FEq5Glu2JHPQorL.99

Polismannen som dog var en muslim han själv!

http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668 Klippet som visar hans avrättning, må han vila i frid!
__________________
Senast redigerad av at0m3n 2015-01-09 kl. 01:10.
Citera
2015-01-09, 01:08
  #3498
Medlem
Adifreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
På torsdagskvällen kommer flera rapporter om att franska hemsidor har hackats, bland annat kommunen Ezanvilles hemsida. Där har någon lagt in budskapet: ”Islamiska staten kvarstår, befria Palestina. Död åt Frankrike, död åt Charlie”, skriver franska Metro.

stämmer nog. just den hemsidan ligger iallafall nere för mig.
http://www.ezanville.fr/
Citera
2015-01-09, 01:11
  #3499
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Tydlig false flag detta, passbilder som hittas i flyktbilen ----- text ----
Eller så lämnar de medvetet passen i bilen för att härma terroristerna som är deras förebilder.... idolerna som genomförde 911-dådet.

Men vi ska nog vara litet skeptiska till denna detalj, att pass verkligen hittats i flyktbilen. Eller är det bekräftat, var det polis eller allmänhet som hittade bilen/passen? Kanske är det bara nåt som polisen gått ut med till media av någon anledning för att signalera att vissa personer eftersöks.
Citera
2015-01-09, 01:12
  #3500
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Intressant men jag tycker inte riktigt att deras berättelse stämmer till 100% med det som har framkommit. Det finns även hål i berättelsen, framför allt angående polisbilen.
Citat:
Ursprungligen postat av fittklas
mycket möjligt, förutom den videon har jag faktiskt ingen större överblick över hur det faktiskt gick till,men fan ska inte en redaktion med den hotbilden ha pansarglas, armerade dörrar och en sluss med vakt bakom skydd som endast kan släppa in folk?
Fast... de hade rätt om var de som filmade från taket stod. De stod på taket till huset som sticker ut lite mot Allée Verte, vid skorstenarna här.

Det lustiga är att på videon verkar de inte skjuta på polisbilen på Allée Verte som borde vara direkt nedanför kameran, utan de verkar skjuta mot gränden till höger som inte har något namn men leder till Rue Pelée. Vem/vad var där?

Missade kameran när de sköt på polisbilen?
Citera
2015-01-09, 01:16
  #3501
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Fast... de hade rätt om var de som filmade från taket stod. De stod på taket till huset som sticker ut lite mot Allée Verte, vid skorstenarna här.

Det lustiga är att på videon verkar de inte skjuta på polisbilen på Allée Verte som borde vara direkt nedanför kameran, utan de verkar skjuta mot gränden till höger som inte har något namn men leder till Rue Pelée. Vem/vad var där?

Missade kameran när de sköt på polisbilen?

Enligt the Guardian ska Ahmed och hans partner ha blivit ditskickad:

Citat:
Merabet, who according to officials was 40, was called to the scene while on patrol with a female colleague in the neighbourhood, just in time to see the black Citroën used by the two killers heading towards the boulevard from Charlie Hebdo.
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=7a1_1420759087#9fZRfvTk0P2doW0r.99

http://www.theguardian.com/world/2015/jan/08/ahmed-merabet-mourned-charlie-hebdo-paris-attack

Men det strider mot tidigare uppgifter som säger att polisbilen i själva verket var den som tillhörde den posterade polispatrullen:

Citat:
As the gunmen left in a black Citroën hatchback, they met with a police car which was part of the permanent protection given to the magazine after it was firebombed in 2011. The attackers got out of their vehicle and opened fire, killing two officers.

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/charlie-hebdo-shooting-10-killed-as-shots-fired-at-satirical-magazine-headquarters-according-to-repo rts-9962337.html

Om Ahmed skickdes dit, var fan är då den polisbil som ska stå utanför Charlie Hebdo?
Citera
2015-01-09, 01:16
  #3502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
En lugnande känsla för allmänheten är att de påstådda gärningsmännen inte verkar intresserade av vanligt folk, och att redaktionen var det enda målet. Man skonade alla kvinnor på redaktionen och har trots konfrontationer och möten efter dådet inte skadat några fler. Förhoppningsvis förblir det så.

Stämmer inte:

Dödad: Elsa Cayat, 54, psychoanalyst and columnist

Skadad: A female driver whose car was hit by the perpetrators when they fled

Källa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Charlie_Hebdo_shooting

Inte ett rätt
Citera
2015-01-09, 01:21
  #3503
Medlem
kato85s avatar
Är jag den enda som tror att GM redan flytt landet och att franska polisen blivit lurade?

1: 88000 poliser är insatta i aktionen men ännu ej funnit dem.

2: Gärningen skedde kl11 onsdag i Paris.
kl11 torsdag hade vittnen sett beväpnade maskerade män i en bil vid en bensinstation i villers-cotteret. Villers-cotteret ligger ett par timmar från Paris. Tror man ärligt att gärningsmännen tagit sig bara tiotals mil på 24 timmar med bil?

Enligt min teori är dessa beväpnade män andra medhjälpare som vilselett polisen. Har man planerat dådet väl (vilket de verkar ha gjort) så rånar man inte bensinstationen utan man går in och betalar för sig för att inte avslöja sig.
Ska bilen alltså ha åkt norrut från Paris, och sen dykt upp 24 timmar senare några mil längre norrut, för att sen åka tillbaka till Paris, och sen har man sett GM återigen norrut. Ursäkta mig men man har en plan, man åker inte fram o tillbaka som media rapporterat.

3: I motsats till de flesta tidigare muslimska terrordåd ville GM överleva och fly. Detta stärker min teori om att man med hjälp av kontakter får hjälp att ta sig ut ur Europa och vidare till Syrien, där de kommer stanna. Tack vare shengen är detta enkelt. Genom att ISIS-krigarna nu har en fristad i Syrien & Irak så kommer fler utländska krigare att ta sig hem legalt, begå terrorhandlingar för att så för alltid lämna Europa.

4: Passet man fann i en av flyktbilarna stödjer min teori på att GM aldrig kommer tillbaka till Europa. Enligt mig har man lämnat passet som visitkort o för att visa man inte kommer tillbaka.

5: Dådet i södra Frankrike var en avledningsmanöver, möjligen gjord av den tredje okända GM.
Citera
2015-01-09, 01:22
  #3504
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Enligt the Guardian ska Ahmed och hans partner ha blivit ditskickad:



http://www.theguardian.com/world/2015/jan/08/ahmed-merabet-mourned-charlie-hebdo-paris-attack

Men det strider mot tidigare uppgifter som säger att polisbilen i själva verket var den som tillhörde den posterade polispatrullen:



http://www.independent.co.uk/news/world/europe/charlie-hebdo-shooting-10-killed-as-shots-fired-at-satirical-magazine-headquarters-according-to-repo rts-9962337.html

Om Ahmed skickdes dit, var fan är då den polisbil som ska stå utanför Charlie Hebdo?
Bilen som angriparna mötte färdades mot enkelriktat, så antingen svarade den på ett överfallslarm eller så körde föraren fult eftersom han var polis.

Det är möjligt att det är poliskollegan som får bly efter sig i takvideon, men det känns som att polisbilen redan är påskjuten vid det laget eftersom de var utanför bilen.

Edit: Fast... vad gjorde Ahmeds kollega i gränden? Det är långt att springa runt så det är uteslutet.
__________________
Senast redigerad av Unity 2015-01-09 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in