2015-01-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teknikoraklet
En helmantlad kula från ett höghastighetsvapen (5.56) går rakt igenom ett kranium med ett utgångshål som inte är större än en ärta. Inte en massa stänk av blod vid utgångshålet. Inte ens så att det rinner ut med fart om det finns andra träffar i kroppen (=blodtrycket håller på att sjunka). Blodet bara sipprar ut med några droppar. Jag vet eftersom jag själv har provat på ett skadeskjutet rådjur nyligen med just den kalibern (cal .223 = 5,56 mm)

Angående det sakande blodet från den liggande polisen.
Förkaringen kan vara så enkel att terroristen med AK47an helt enkelt missade sitt "headshot".

Polismannen var obeväpnad, terroristen med AK47an (7.62×39 ammo) sköt tre skott på avstånd och missade troligtvis alla. Terroristen med 5.54x39mm ammo sköt fem skott och träffade troligtvis med bara ett.

Nästa sekvens är att AK47an springer fram och avlossar ett skot mot huvudet, notera avsakanden av kroppsrörelse och blod. Enda rimliga förlaringen är att kulan missade, och att polismannen spelade död för att undvika mer skada.

5,45 mm ammo är wobblingsoptimerad, d.v.s. litet ingångshål men med stor invärtes skada, och om den lyckas ta sig ut ur kroppen stort utgångshål. Bilder på skottskador från dylik ammo visar att en kula som har ingångshål i knät kan få utgångshål i buken, dock avfyrad på flera hundra meters avstånd. På nära avstånd borde kulan wobbla mindre och rimligtvis gå rakt igenom.
7.62×39 däremot är penetreringsoptimerad, d.v.s. litet ingångs och utgångshål oberoende av avstånd (upp till effektiv räckvidd).

Den liggande polismannen dog troligvis av invärtes skador orsakade av den mindre kalibern.
Citera
2015-01-08, 22:41
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Enligt vittnesrapporterna så sa dom detta på franska, men eftersom man uppfattade att dom skrek allahu akbar så borde dom rimligtvis även uppfattat ayua as salam, kanske inte hela frasen men någon del och då hade det kommit fram av arabiska tolkar inom polisen vilken fras det rörde sig om. Kanske långsökt men enligt mig en av anledningarna till varför jag tror det är något bisarrt insiderjobb.

Nja, terrorister bryr sig inte alltid om såna detaljer. Framför allt inte två algerier som både druckit alkohol och brukat droger så sent som några år sedan. Om det är dessa två som syns i videon är det inget lurt med det.
Citera
2015-01-08, 22:56
Medlem
hemliga.agentens avatar
Jag har starka källor som säger att det är Wallenbergarna som ligger bakom detta...... De har även medvetet förhindrat mänsklighetens möjligheter att tidigare kunna ta sig till Mars, utan dem hade vi varit där innan 80-talets slut.

Jag kan inte bevisa ett skit, men det behövs verkligen inte, det är ju självklart ni andra som ska motbevisa mig

Tack och hej, jävla tomte!
Citera
2015-01-08, 22:56
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasDeBeer
Gårdagens terrordåd i Paris var ett insider jobb av Mossad, det bekräftat en av mina trovärdiga källor.
Terroristerna är FD radikala muslimer, som istället för att spränga sig i Mellanöstern fick erbjudanden om att börja jobba åt Mossad som infiltratörer.

Att ingen ännu är gripen är ingen slump, utan Mossad (som har agenter i franska polisen) har låtit dessa komma undan.

Snart kommer vi få läsa om att gärningsmännen dödas i nån skog efter skottlossning mot polisen. (Vilket inte är sant, men ingen kommer ändå kolla om det är deras riktiga lik)

Ni som inte tror mig, motivera gärna!

Aaahh. Älskar foliehattar (jag är lite av en sådan själv).

Har jag rätt om jag säger att det är en lågoddsare att du även tycker dig veta att US Government ligger bakom 9/11?

I övrigt.. Fram med källorna. Annars har du ingen trovärdighet.
Citera
2015-01-08, 23:02
Medlem
Stakeholders avatar
Ändå märkligt att 18-åringen inte var rätt person och att de andra lämnade ett id-kort i bilen.

Men polisen verkar säker på att det är rätt personer. Vi får nog svaret i morgon, det är vanligt förfarande att stressa dem några dagar så att sömnbristen knäcker dom till slut.
Citera
2015-01-08, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
1: Därför att dom var Fransk födda kanske? om du skulle lära dig arabiska skulle du kunna det flytande direkt eller?
2: dom kanske sa det där inne.
3om ville kanske hon skulle sprida budskapet om vilken grupp dom tillhörde.
4:Kontoret var tydligen på en hemlig plats, en journalist fårn Sverige hade varit dit för något år sne och höll inte på hitta dit, tydligen ligger det väldigt avlägset till och på hemlig adress tror jag.
ID:korten kan va planterade.

Edit:

Håller med dig delvis på punkt 4, intressant. Men om nu dessa terrorister som uppenbarligen planerat detta in i minsta detalj nu visste vilken byggnad och när dom hade sitt veckomöte borde rinligtvis även tagit reda på var kontoret ligger.

På punkt tre får jag rätta mig själv då jag läste uppgifterom ännu en skonad kvinna som tydligen blivit tillsagd att dom skonar kvinnor och att hon skulle konvertera till islam.
Senast redigerad av affekaffe 2015-01-08 kl. 23:12.
Citera
2015-01-08, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nja, terrorister bryr sig inte alltid om såna detaljer. Framför allt inte två algerier som både druckit alkohol och brukat droger så sent som några år sedan. Om det är dessa två som syns i videon är det inget lurt med det.

Lite så kan det faktiskt vara, dessutom läste jag att en var föräldrarlös och växte upp på barnhem. Det förklarar även språkbristen. Men nu år dessa killar radikaliserade, både i mosken och i syrien. Att man glömmer obligatoriska fraser som den är orimligt speciellt när dådet är religöst motiverat med religösa slagord.
Senast redigerad av affekaffe 2015-01-08 kl. 23:14.
Citera
2015-01-08, 23:16
Bannlyst
Hr fan kan du va så säker på det nu då? Låter som lösa och osammanhängningar från en som inte har alla spikar i kistan? Var får du det om franska poliser som har infiltatörer i sig?Om det var så hade det kommit ut på alla sidor nu. Jag kan inte ta det på allvar men om det är Mossad då ska jag säga att det kan finnas värre kopplingar
Citera
2015-01-08, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
1: Därför att dom var Fransk födda kanske? om du skulle lära dig arabiska skulle du kunna det flytande direkt eller?
2: dom kanske sa det där inne.

1. Spelar ingen roll egentligen om dom ör franskfödda. Kan hålla med om att det inte ör en omöjlughet då iaf en av dom växte upp på barnhem men rent logiskt med tanke på att båda har varit i syrien och regelbundet i mosken, samt umgås med araber och andra muslimer så faller det på sin orimlighet att dessa inte kan bra arabiska.
Citera
2015-01-08, 23:42
Medlem
jag tycker att allt är så jävla konstigt, läste på nätet att dessa två bröder hade tydligen glömt sina legitimationer inuti bilen, det är tydligen sådär polisen fått reda på vilka det är. Det jag inte kan förstå hur kan man glömma sina legitimationer i bilen det låter inte logiskt.

Man har planerat det hela med tider och har all sorts maskering man kan ha. Kan det inte bara vara så att de som gjorde detta lämnade kvar legitimation på två bröder som inte ens finns i Frankrike. Att de vill leda poliserna mot fel personer. Så att de som verkligen gjorde detta kan försvinna i lugn och ro.
Men kan verkligen franska polisen vara så lättlurade?

Sen har jag tänkt på varför de maskerade sig, de flesta terrorister som begår dessa dåd visar ju sitt ansikte för att bli igenkända och ihågkomna.

En annan detalj är att man ser på en utav filmerna när den ena håller upp fingret som är ett muslimskt tecken, problemet är den att killen gör det med fel hand har jag för mig han kör upp vänstra handen istället för högra.
Oavsett vad så är detta något jag blir äcklad utav.
Dessa muslimer som de kallar sig själva, försöker skapa oro i Europa också de försöker göra så att muslimer och resterande ska drabba samman, det är min teori iaf.
Citera
2015-01-08, 23:43
Medlem
Tror ni dom blir hittade? Känns lite suspekt detta. På väg till moder Svea kanske?
Citera
2015-01-08, 23:51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mevvan
jag tycker att allt är så jävla konstigt, läste på nätet att dessa två bröder hade tydligen glömt sina legitimationer inuti bilen, det är tydligen sådär polisen fått reda på vilka det är. Det jag inte kan förstå hur kan man glömma sina legitimationer i bilen det låter inte logiskt.
Nej, för jag har inte heller glömt bort något i hela mitt liv. När jag säger det till andra människor så säger de att jag ljuger och är allmänt odräglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in