Citat:
Ursprungligen postat av
kjn
Efter att sett den bilden kan jag erkänna att det är samma bil. Dock hade jag svårt att se det på filmen och bilden SnakePlisssken länkade.
Jag trodde detta var vad jag såg
http://i.imgur.com/SOOQsqn.jpg
Ja, jag är också skeptisk till att det skulle vara en annan bil. Speciellt eftersom bakrutan ser ut att ha likadana skador. Viktigt att vi är kritiska och inte faller för vad som helst.
Och till er som använder orden konspiration och konspirationsteoretiker som ett slagord, ni inser väl att en konspiration per definition är;
Citat:
1. An agreement to perform together an illegal, wrongful, or subversive act.
2. A group of conspirators.
3. Law An agreement between two or more persons to commit a crime or accomplish a legal purpose through illegal action.
4. A joining or acting together, as if by sinister design: a conspiracy of wind and tide that devastated coastal areas.
Jag är personligen delaktig i flera konspirationer, värst var det nog när man var yngre. Då konspirerade jag ofta med kompisar. Tjejer är nog värre på den fronten. Om jag är delaktig i obetydliga konspirationer så bör personer med mycket resurser och inflytande vilja tillskansa sig mer av dessa? Varför verkar det så otroligt att människor konspirerar med varandra?
Kan även passa på att påpeka att 'konspirationsteori' är en term som CIA själva myntat, se
länk.