Skoj att man på Flashback är skeptisk mot Aftonbladet men verkar svälja allt annat som övriga tidningar går ut med.
För er som är trötta på att tänka efter själva så kan jag lista upp ett par frågetecken:
#1: Polisen som blev "
skjuten i huvudet (liveleak)" point-blank med en AK-47 låg ju kvar nästan oberörd och det stänkte inte en droppe blod.
Såhär ser det ut när man skjuter sönder en vattenmelon på dryga 3 meters avstånd.
#2: Tydligen så är det nästan inga bilar som kör i Paris mitt på dagen.
#3: Ska vi verkligen tro på att de "glömt" id-kort i en bil som de kapat? Kreativiteten är betydligt bättre i Hollywood än vad den är här.
#4: I vanliga fall kallar polisen på förstärkning så fort någon alkis har ett baseboll-trä, men här ska vi tro på att polisen har försökt att tackla terrorister beväpnade med automatvapen UTAN förstärkning?
Nu så kommer samma melodi som alltid spelas: muslimerna får ångest och känner sig pressade att be om ursäkt för andras dåd, här i Sverige så kommer man antagligen att förespråka ökad tolerans för Islam (

) och islamofobin kommer bara att växa till sig ännu mer. Det hela slutar med nya lagar om ökad övervakning (bl.a i ett Frankrike där internet redan är fullt bevakat).
När vi blir rädda så slutar vi att analysera själva och vänder oss gärna till lättare svar.
Mina tankar går till de som verkligen blivit drabbade och förlorat familj/vänner under gårdagen.