2015-01-07, 22:10
Medlem
Gå av nu eller efter sommaren?

Har legat på testo sedan april 2014, har under den tiden även slängt in dbol 1 gång samt winstrol 1 gång.
Planen är att ligga på över sommaren för att sedan ta ett uppehåll på minst 6 månader.

Så min fråga nu är, borde jag gå av helt i några månader eller cruisa ett tag för att sedan höja dosen längre frammåt våren?
Det som oroar mig mest är återhämtningen efteråt, om det verkligen är lönt att bara gå av några månader för att sedan köra igen.
För övrigt är jag 23 år, träning har varit mitt störta intresse sedan jag vart 15.
har ej legat över 750 mg testo det senaste halvåret och ej haft några biverkningar.

Mvh
Citera
2015-01-07, 22:12
Medlem
Mina andra kurer som varit upp emot 6 månader har jag inte haft problem med återhämtningnen.
Någon som har erfarenheter på hurpass det är att gå av efter 1 år istället för de kända 3-4 månaderna.
Citera
2015-01-07, 22:18
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtKrut
Tackar för svaret
Skulle det passa att deffa efter kuren med varken egen produktion eller tillskott?
Har nolva hemma men har hört att det ej behövs när mast varit med i kuren, stämmer det?
Jag kan baka in dbol i kuren men tror bara att det skulle ge mig mer vatten samling dock.

Din tredje kur å du vet inte varför du tar en PCT eller exakt vad mast gör med din kropp oc du säger dessutom att du nu vill vara seriös?
Jag kan absolut svara på dina frågor men mitt ärliga tips är att läsa det som redan står skrivet och förstå själv. Då är du seriös.

Om du är oseriös:

Mvh

/aKAY
Citera
2015-01-07, 22:24
Avslutad
Det kan ingen svara på alla är olika. Däremot kan det vara fördelaktigt att må som en kung under sommaren och kliva av i september och köra en ordentlig powerpct.
Citera
2015-01-07, 22:34
Medlem
Känner med så, därefter frågan om 3 månader off gör mer gott än ont. (för hälsan och återhämtningen)
Citera
2015-01-07, 22:47
Medlem
qdqdqs avatar
Har samma funderingar själv har legat på nästan samma tid 1 månad mer, tänkte köra 2 månader nu med test tren mast och komma i riktigt äckligt bra form, sedan bara köra hgh 2 – 3,5 iu ed över sommaren. Givetvis en ordentligt PCT hcg och arimidex. Eller så lägger jag mig på lågdos test mast (runt 250 mg i veckan av vardera). Behållande av gainz är det viktigaste samt givetvis en vältrimmad fysik över hela sommaren (gör givetvis inget om jag tappar lite vet hur snabbt jag kan ta igen det så det är helt lugnt).
Citera
2015-01-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Din tredje kur å du vet inte varför du tar en PCT eller exakt vad mast gör med din kropp oc du säger dessutom att du nu vill vara seriös?
Jag kan absolut svara på dina frågor men mitt ärliga tips är att läsa det som redan står skrivet och förstå själv. Då är du seriös.

Om du är oseriös:

Mvh

/aKAY
Tycker det är ett jävligt konstigt svar bara.
Jag har bristfällig kunskap och det är jag medveten om. Därför jag ställer frågan i nybörjar frågor tråden.
Om du själv inte besitter kunskapen eller inte har lust att svara på min fråga så varför ens lägga ner energi på att svara iöht?
Citera
2015-01-07, 22:57
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Vad jag läst mig till är att det är för att slippa effekterna av ökat östrogen medans testoproduktionen är låg/obefintlig.
Även för att få tillbaka egen produktionen snabbare.
Du är alltså medveten om att steroider hämmar, eller rent av stänger av, egenproduktionen av testosteron men vill alltså fortsätta ta preparat för att återställa egenproduktionen? Jag hoppas du själv förstår hur kontraproduktivt, för att inte tala om dumt, det låter.
Citera
2015-01-07, 23:04
Medlem
qdqdqs avatar
Låter för dumt för att vara sant, säkert snuten som försöker nässla sig in. Man kan omöjligt ha kurat 3 gånger utan att veta vad en PCT är, eller ens ha grundläggande kunskaper om aas.
Citera
2015-01-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Du är alltså medveten om att steroider hämmar, eller rent av stänger av, egenproduktionen av testosteron men vill alltså fortsätta ta preparat för att återställa egenproduktionen? Jag hoppas du själv förstår hur kontraproduktivt, för att inte tala om dumt, det låter.
Det är ju där min fråga kommer in. Om man förväntar sig att alla i den här tråden kan allt varför ska man ens ha en tråd då? Min utbildning i detta ämnet kommer endast av svar från bekanta och vänner som är vana steroid brukare och även lite forskning här på fb.
Att använda 10/60 som pct har jag hört av vänner och bekanta ska fungera väldigt bra om man ska deffa efter kuren. Annars är det väldigt dumt att deffa pga att kroppen behöver ordentligt med mat för att återhämta sig efter en kur...

Mvh!
Citera
2015-01-07, 23:07
Medlem
Jaggermeisters avatar
Alltså de där med 10mg Dianabol skulle återhämta dina bollar tror jag är ren skitnsack..

Såfort man tillför nån sorts utav testo-boost som inte kommer innifrån dig, så känner hypofysen av det helt enkelt o lägger av o producera själv.. Om jag nu inte är helt ute o cyklar, men jag tror det funkar så.
Citera
2015-01-07, 23:34
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Det är ju där min fråga kommer in. Om man förväntar sig att alla i den här tråden kan allt varför ska man ens ha en tråd då? Min utbildning i detta ämnet kommer endast av svar från bekanta och vänner som är vana steroid brukare och även lite forskning här på fb.
Att använda 10/60 som pct har jag hört av vänner och bekanta ska fungera väldigt bra om man ska deffa efter kuren. Annars är det väldigt dumt att deffa pga att kroppen behöver ordentligt med mat för att återhämta sig efter en kur...

Mvh!

Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Alltså de där med 10mg Dianabol skulle återhämta dina bollar tror jag är ren skitnsack..

Såfort man tillför nån sorts utav testo-boost som inte kommer innifrån dig, så känner hypofysen av det helt enkelt o lägger av o producera själv.. Om jag nu inte är helt ute o cyklar, men jag tror det funkar så.

Blind leder blind?

Nä men skämt åsido pojkar. Som Jaggermeister säger har kroppen ett system som sätts ur funktion så länge man tillför testo eller på annat vis påverkar signalsystemet att öka utsöndring.
Det här handlar inte om att vara dryg. Du kan däremot inte påstå att vi tycker att nybörjare ska kunna allt, det borde säga sig självt. Det handlar om att den här kunskapen som du saknar är grundläggande. Du har, som du säger, "kunskap" baserat på vad dina vänner sagt vilket inte är särskilt tillförlitligt.
Detta är dock ingen ursäkt för dig att inte spendera tid på att själv läsa till dig information och verifiera den genom att söka på trovärdiga informationskällor.

En nybörjarfråga bör rimligtvis handla om saker som nybörjaren inte förstår när denne aktivt själv försöker läsa sig till en förståelse å inte bara skriva samma frågor som nästa gröngöling hela tiden å sen sitta där å gapa å vänta på att bli sondmatade med samma typer av svar. Tradigt.

/aKAY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in