2015-01-07, 18:50
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Nu påstås det att en kvinna med barn som haft tillgång till koden släppt in dem på redaktionen
Den anställda som skulle lämna barnet på dagis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Har Frankrike någon terroristpolis typ GSG som Tyskland har? Hur stor är den styrkan? Jag hoppas att dom sätter in främlingslegionen om det blir stökigt i förorterna. Detta kan dra ut på tiden om dom trycker i något islamområde.
Frankrike har väl Commandement des opérations spéciales, COS.
Citera
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Hur man håller i ett vapen vet alla som sett en actionfilm och att man tar eldställning bakom en bil snarare än mitt ute på gatan är ju ren överlevnadsinstinkt/folkvett.

Jag kan hitta hundratals gärningsmän som beter sig exakt som personerna i videon. Valfritt värdetransportrån och de brukar sällan vara SOG, SAS, Navy SEALS o.s.v.
Nu har ju personen ett ypperligt skjutläge då han står med underkroppen täckt av bilen och överkroppen täckt av västen samt att han möter en polis beväpnad med pistol. Jag vet inte hur många skarpa insatser jag deltagit på de senaste månaderna men säg ett tjugotal iaf, och inte fan tar man skydd bakom en bil när man möter en ensam person med undermålig beväpning.

Jag kan inte påminna mig om några värdetransportrån där man gör en förbipassering med "killshot", men bevisa mig gärna fel.

/Micke
Citera
Medlem
40-27-30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men varför ska vi inte beakta den möjligheten? Vad konkret bevisar att det är islamister som genomförde attentatet, seriöst alltså?

Jag har varit inne på det tidigare, jag är en foliehatt, jag köper det, men förklara varför det inte kan vara en false flag, vet du något som vi andra inte har fått reda på?

Därför att postaren som skriver om det upprepar det rent dogmatiskt, utan att ha några belägg för det. Precis den typen av person som skriver "false flag" om vad som än händer.

Om sådana som ni upprepar era mantran i tid och otid så riskerar riktiga false flags snarare att inte tas seriöst.

Ärligt talat så är det väl rätt så uppenbart att det här handlar om islamister som ville hämnas på tidningen. Det betyder inte att det är en del av 9/11-ZOG-NWO-Jewish-supremacy-reptilian-alien-area51-conspiracy-no#1.
Citera
2015-01-07, 18:51
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Polisen ska ut och leta.

Men vad har man att gå på?
Enligt Guardian så bör man veta vad det är för flyktbil:

The attackers are still at large after fleeing the magazine’s offices in a side street off the Boulevard Richard-Lenoir in a car. They abandoned the car in the 19th arrondissement, near the Porte de Pantin metro station, where they hijacked another car, ordering the motorist out. The French interior minister, Bernard Cazeneuve, said all measures were being taken “to neutralise these three criminals”.

http://www.theguardian.com/world/2015/jan/07/paris-terror-attack-what-we-know-so-far
Citera
2015-01-07, 18:51
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
hörde det enbart nämnt i radion på danska kanal 24syv, där de rapporterade löpande som det utvecklade sig. Där sade de att de fått in rapport om en explosion framför en synagog typ en timme efter dådet. Sen pratade de inte mer om det. Just av den anledning vände jag mig hit. Det kanske inte stämde dock, annars skulle det nog pratas mer om det.

http://www.businessinsider.com/report-sarcelles-synagogue-car-explodes-2015-1

Ska inte ha någon koppling till attentatet.
Citera
2015-01-07, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 40-27-30
Så sjukt tröttsamt med allt käbbel om "false flag". Jag hoppas du är medveten om att det finns upp emot 200 000 islamistiska extremister i världen? Det enda som behövdes för dagens attentat är tre stycken.

De var tre? Ser bara två på filmerna.
Citera
2015-01-07, 18:52
Medlem
Smurfhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nu har ju personen ett ypperligt skjutläge då han står med underkroppen täckt av bilen och överkroppen täckt av västen samt att han möter en polis beväpnad med pistol. Jag vet inte hur många skarpa insatser jag deltagit på de senaste månaderna men säg ett tjugotal iaf, och inte fan tar man skydd bakom en bil när man möter en ensam person med undermålig beväpning.

Jag kan inte påminna mig om några värdetransportrån där man gör en förbipassering med "killshot", men bevisa mig gärna fel.

/Micke

M.Skillt har du någon möjlighet att avgöra om det är något kroppsskydd de har på sig eller om det är bara stridsvästar?

Att gå förbi för ett "killshot" visar ju på överlägsenhet och att de här killarna har passerat många moraliska och mentala spärrar!
Citera
2015-01-07, 18:53
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3rt3l
Den anställda som skulle lämna barnet på dagis?

Och var det inte rentav så att denna anställda var "Coco", upphovskvinnan till "Mohammed, en ny stjärna är född" -teckningen som nån länkade här helt nyss?
Citera
2015-01-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Frankrike har väl Commandement des opérations spéciales, COS.

Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Ja? de där töntarna med hattar? Fan så löjliga de ser ut, tror inte ens de kan lappa en felparkerad bil.
När jag tänker närmare så är det väl samordning för det militära och GIGN står som specialstyrka inom polisen?
Citera
2015-01-07, 18:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Modus operandi, målet, hänsynslösheten och timingen. Sen kan islamister ha tagit del av träning dem med. Det är inte så att det inte finns kapaciteter inom rörelsen.

Absolut, men om t ex. Ryssland ligger bakom det här, tror du på fullt allvar att etniska ryssar skulle utföra själva dådet, du kan inte tänka dig att man använder sig av en grupp attentatsmän som inte kan kopplas till ryska intressen just för att fokus ska hamna på muslimerna?
Citera
2015-01-07, 18:54
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Franska.
Terrrosit 1: "Tu voulais nous/me tuer?" /Vill du döda mig/oss?
Polis: "Nan c'est bon chef!" Nej det är okej chefen/kompis/mannen! (menar att han ger upp)

*blir ihjälskjuten*

Terrorist 1: "C'était pas un algérien.." Han var inte Algerisk. "..C'est bon." så det är lugnt/Det är okej, vi kan dra nu

Q: "They wouldn't have killed an argelian? Are argelian cops in France? Is that because argelians are muslims too?
Q: "Are Algerians easily identifiable ? How come the terrorist know the cop wasn't of algerian descent ?

A: "Depends on your definition of Algerian. There are the Arabs and there are Pied-Noirs which are French who lived in Algeria before they gained independence. But yes telling between the two is easy enough mainly from the accent and skin color."

A: "Algerians and Iraqis are about as different to an Arabic speaker as Germans and the French are to a European. I don't think they would have murdered him if he had been a muslim from anywhere, the "Algerian" comment was probably due to them being in the country longest and having most integrated, so muslim working for the government = probably algerian."

A: "French here. Not really for what I can hear in these gruesome videos.

As mentionned here, french is spoken a lot in Algeria, and many Algerians have been living in France for decades. So accents are not really to be expected.

But let's not assume anything before they get captured. And they will."

"Algeria used to be a French colony, French is still spoken there (although Arabic is the official language) and there are many people of Algerian descent in France."

Q: "Can anyone confirm the terrorist saying "was not Algerian, it's alright"? This could implicate the terrorist are Algerian"

A: "I don't think it necessarily implies that they were Algerian, but France has a large Algerian population and if someone is Algerian they are more likely to be muslim. So what he probably was trying to say is 'We didn't kill another muslim'. Of course I am not saying that all Algerians are muslims nor that all muslims in France are Algerian."

Utdrag tagna från diskussionen här:
http://www.reddit.com/r/worldnews/comments/2rmace/shots_fired_at_french_magazine_hq/cnh6ul8
http://www.reddit.com/r/worldnews/comments/2rmace/shots_fired_at_french_magazine_hq/cnh79ha

Vad vill du säga med detta? Ja, det bor väldigt många marockaner, algerier och tunisier i Frankrike. Ja, de är muslimer. Även i Spanien och södra Italien finns det väldigt många människor från dessa länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in