2015-01-07, 18:43
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickis94
"Muhammed: En stjärna är född"

Född och född, den här bilden kom i Oktober från tidningen

http://i.imgur.com/sPKyL0V.jpg
Citera
2015-01-07, 18:43
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Finns igenting som skulle tyda på SF-taktik. Klumpigt rörelsemönster, dålig vapenhantering, dålig uppsikt, otränat/dåligt taktiskt uppträdande, dessutom skjuter man i de flesta fall ett dubbelskott. Har du någon gång provat att skjuta med AKM/AK47 etc. så märker du att träffsäkerheten på lite håll är ganska usel.
Jag har väl stridit med AK74 de senaste 7 månaderna Utöver mina år inom det svenska försvaret.

Klumpigt rörelsemönster inte alls på något sätt och vis, de sätter kulorna i buken eftersom västen skulle annars stoppa kulan. Ja, en klass IV stoppar 7.62x39. Sedan skjuter man enbart jaktskott vid instinktivskytte eller under eldstrid i det här läget finns inget behov av att slösa på ammunition när man inte vet vad som väntar längre fram i flykten.

/Micke
Citera
2015-01-07, 18:44
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistingman
fransmännen har till skillnad från svenskar lite balls. De kommer klart gå in och leta. Blir det för smustigt så blir militären inkopplad (hoppas jag). Aldrig att ett land som vill behålla sin heder skulle låta mördare som dessa gå.

Har Frankrike någon terroristpolis typ GSG som Tyskland har? Hur stor är den styrkan? Jag hoppas att dom sätter in främlingslegionen om det blir stökigt i förorterna. Detta kan dra ut på tiden om dom trycker i något islamområde.
Citera
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vem som helst kan göra det, men ingen gör det. Du kan jämföra med övrig terrorverksamhet i Europa och se om du hittar något liknande.

/Micke

Hur man håller i ett vapen vet alla som sett en actionfilm och att man tar eldställning bakom en bil snarare än mitt ute på gatan är ju ren överlevnadsinstinkt/folkvett.

Jag kan hitta hundratals gärningsmän som beter sig exakt som personerna i videon. Valfritt värdetransportrån och de brukar sällan vara SOG, SAS, Navy SEALS o.s.v.
Citera
Medlem
40-27-30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Vladimir Putins fördömmande blev precis censurerat ur al jazeera. byttes ut mot ban ki moon medans upplasaren citerade Mr Putin. Detta e karaktaristisk false flag. allt e skit

Så sjukt tröttsamt med allt käbbel om "false flag". Jag hoppas du är medveten om att det finns upp emot 200 000 islamistiska extremister i världen? Det enda som behövdes för dagens attentat är tre stycken.
Citera
2015-01-07, 18:45
Medlem
WangHaos avatar
Polisen ska ut och leta.

Men vad har man att gå på?
Citera
2015-01-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Har Frankrike någon terroristpolis typ GSG som Tyskland har? Hur stor är den styrkan? Jag hoppas att dom sätter in främlingslegionen om det blir stökigt i förorterna. Detta kan dra ut på tiden om dom trycker i något islamområde.

ja SDAT, eller Sous-direction de l'anti-terrorisme
Citera
2015-01-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det som skett är en ren travesti dom som försökt försvara Muslimer måste ha ännu svårare att försvara folk från den religionen.? Dom som är extrema och vill ta till vapen mot Syrier och andra Muslimer får vatten på sin kvarn.

Tidningen som angreps är en vänstertidning men "vissa" muslimer struntar i vilken åsikt man har?

Hoppas att gärningsmännen åker dit. Tänk om någon av dessa är uppfödd i Sverige?

Det kan faktiskt vara möjligt eftersom många härifrån tillhör IS ?

Vill tillägga att bilden/ Videon på polisen som blir skjuten Vem tog den dom själva, fruktansvärt i så fall?
Detta handlar inte om politik, trodde du verkligen det? Tidningen har publicerat karikatyrer ett bra tag.

Nej, dom tog inte filmen själva.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Än en gång, danska DR1 Nyhederna har ett mycket pra program med fakta, de visar fler teckningar som ger muslimerna spader. inget krypande av dansk TV inte. Undrar hur svensk tv behandlar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline

GIGN http://sv.wikipedia.org/wiki/Polisen_i_Frankrike
Citera
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Tack för det klargörandet. Jag har sett flera skriva i tråden att de tyckt angreppet sett amatörmässigt ut. Det är alltså inte din bedömning efter att ha sett händelserna utspelas?
Man blandar ganska ofta ihop insatsbeteende där man rör sig i grupp eller under beskjutning med normalläget, som ser ganska vardagligt ut. Men det som är intressant är just att man går över kroppen, något som inte tillhör normalläget om du kikar på IS i mellanöstern eller övrig terrorverksamhet i Europa, då skulle vi se en kärve kulor från håll och sedan in i bilen.

/Micke
Citera
Medlem
Pungs avatar
Sveriges statliga radio påstår att det är oklart om gärningsmännen tillhör någon viss religion. Det faktum att terroristerna ropade "alu akbar" och att detta var Allahs hämnd för tidningens satir på muhammed. Det nämner Sveriges radio inte.

Detta var samma statliga radio som för en vecka sedan gick ut med att det skett en "terroristaktion" mot en moske bara för att det brann i denna. Man lät bli nämna att polisen sa att branden inte såg anlagd ut.

Ibland ska det förstoras, ibland ska det tonas ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in