2015-01-07, 15:26
Medlem
Laroque32s avatar
Jag har problem med alkohol, men efter att fått hjälp via jobbet o sen beroende mottagningen där jag bor har jag skärpt till mig o insett att va full löser inga problem etc. Kan skriva en timme till o förklara men nu har jag ingen lust då jag sitter med min IPhone. Saken den är, jag o killen åkte t Vietnam i 3 veckor i Dec, o självklart drack vi varje dag! Men de gick bra, jag hade koll o blev inte för full! Väl hemma sen var vi lediga 1,5 vecka. Då fortsatte vi dricka några öl under dessa dagar.Va nykter 2 dagar o mådde skit, spydde o skakade. Antar att min lever mår skit igen😞. Nu ska jag träffa tjejen på beroende mottagningen, o hon sa att jag ska göra nya prover på levern😳. PANIK. Jag har druckit nästan 5 veckor, om jag är nykter 2 veckor o sen gör provet, hur mycket kan de synas att jag misskött mig? Levern va fin innan eller bättre, är livrädd att jag sabbat allt genom resan o ledigheten😞.Vad tror ni? Hur länge bör jag va nykter innan jag tar testerna för o inte skämma ut mig totalt😐???
Citera
2015-01-07, 15:30
Medlem
Läs lite här:

http://plus.rjl.se/infopage.jsf?childId=11622&nodeId=25084
Citera
2015-01-07, 15:38
Medlem
Laroque32s avatar
Tack ska in o läsa direkt 👍
Citera
2015-01-07, 16:48
Medlem
mjukosten78s avatar
Du mådde skit för att du var abstinent. Du vet det man blir när man är fysiskt beroende och slutar tillföra det man är beroende av.
Frågan är varför du vill dölja detta för beroendemottagningen.
Du måste vara ärlig om du vill få rätt hjälp.
En vanlig person som kommer till insikt om att alkoholen ger för mycket negativa konsekvenser slutar dricka eller skär ner på det utan hjälp och utan problem. Hen bara gör det.
Det är bara vi alkoholister som behöver hjälp och dessutom ofta börjar trixa och ljuga när vi äntligen får hjälpen.
Citera
2015-01-07, 17:56
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Det är bara vi alkoholister som behöver hjälp och dessutom ofta börjar trixa och ljuga när vi äntligen får hjälpen.

Ja det skriver jag under på. Flera år innan jag blev nykter gick jag till läkaren för att jag hade panikångest, var deprimerad och hade självmordstankar. Jag fick medicinering och samtalsterapi men när terapeuten frågade hur mycket jag drack ljög jag. TROTS att jag visste att alkoholen låg till grund för hur jag mådde och att jag såg hur den långsamt sög livet ur mig.

TS, varför vill du mörka att du har druckit och varför sökte du hjälp från början EGENTLIGEN? Du vill ju uppenbarligen fortsätta kröka.
Senast redigerad av Moparornocar 2015-01-07 kl. 17:58.
Citera
2015-01-07, 17:59
Medlem
Laroque32s avatar
Mitt jobb har kontakt med Beroende mottagningen, har jag dåliga värden på min lever får jag panik😐.. Vill inte loosa jobbet såklart! Har varit med om att sluta dricka i 1-6 veckor o början är alltid värst, abstinens osv. Men jag vill bara veta hur kan mina värden se ut om 1-2 veckor om jag inte rör alkohol 😐?
Citera
2015-01-07, 18:01
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laroque32
Mitt jobb har kontakt med Beroende mottagningen, har jag dåliga värden på min lever får jag panik😐.. Vill inte loosa jobbet såklart! Har varit med om att sluta dricka i 1-6 veckor o början är alltid värst, abstinens osv. Men jag vill bara veta hur kan mina värden se ut om 1-2 veckor om jag inte rör alkohol 😐?

Det kommer ändå att synas på ett CDT-prov.
Citera
2015-01-07, 18:04
Medlem
Laroque32s avatar
Jag hade inget val, min chef kom t mig en dag o förklarade att jag dricker för mycket😐Sen blev de företagsläkare o prat etc
Citera
2015-01-07, 18:05
Medlem
Laroque32s avatar
Mitt Cdt va på 12 när ja kom in först
Citera
2015-01-07, 18:29
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Jag hade inget val, min chef kom t mig en dag o förklarade att jag dricker för mycket😐Sen blev de företagsläkare o prat etc

Så du vill inte sluta alltså.

Citat:
Mitt Cdt va på 12 när ja kom in först

Ja? Det kommer att synas att du inte har varit nykter senaste tiden. Var ärlig, det kanske du kommer tacka dig själv för i framtiden.
Citera
2015-01-07, 20:45
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:

Tycker du inte själv att du dricker för mycket nu när det har lett till att du riskerar att förlora jobbet menar jag.
Din botten innan du bestämde dig för att göra något åt problemet kan vara det här. Du blev tvingad till beroendemottagningen och det enda du behövde göra var att ta det lugnt ett tag men du klarade det inte.
Eller så kan din botten bli något ännu värre.
Ta hand om dig.
Citera
2015-01-09, 10:29
Medlem
Laroque32s avatar
jag vill såklart skära ner på mitt drickande, men när jag druckit flera dagar/veckor i rad som i detta fall är de tuffare att avstå. Jag kan dessutom va nykter i veckorna men sen dricka *bara* fre-lör Men då dricker jag oftast för mycket. Jag har inga problem att dricka alkohol i vänners sällskap, då har jag kontroll på mitt drickande o vill inte göra bort mig. Hemma innanför 4,a väggar kan jag spåra utan problem fast jag helst inte vill !! Det är den där jävla spärren som jag ibland tappar, jag dricker o är glad o umgås med sambon sen :PANG: vaknar o det är morgon o jag minns inget..., .

Det är den där spärren jag vill klara av även hemma, hemma hos vänner/krogen etc går de ju bra?Då har jag det hela tiden i bakhuvudet att ta det lugnt....

Jag kommer självklart vara ärlig när jag ska gå t beroende mottagning på tisdag, när proverna ska tas vet jag inte? Men jag får ju förvarna henne att dom kommer va kaos

Nya tag igen, dumma akohol
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in