2015-01-07, 17:33
Moderator
OYs avatar
Helt rätt av satirtidningen att publicera. Satir är vad det är, ett av många sätt att skapa opinion, att syna makten, att visa på absurda eller motsägelsefulla företeelser, att helt enkelt beskriva hur någon uppfattar en verklighet på ett skämtsamt sätt. Det handlar inte om att skända, häckla och förarga, satir är ett sätt att skapa debatt. Islam med sina muslimer tål uppenbarligen inte att granskas, det är den stora frågan.
Citera
2015-01-07, 17:34
Medlem
farbror Svens avatar
Jag är djupt rörd, Cabu var en av mina favoriter bland de franska tecknarna. Min vana trogen köpte jag veckans Le Canard enchainé idag, ovetande att han mördats, där Cabu bl.a. har en vass miniserie, Mon Beauf. Det är en fransk svennetyp som står för all slags instängdhet och idioti i det franska samhället. Jag brukade alltid börja med att läsa hans serie. Det blir tomt. Jag känner en stor sorg.
Senast redigerad av farbror Sven 2015-01-07 kl. 17:41.
Citera
2015-01-07, 17:34
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseroder
ännu en polis som inte kommer hem till sin fru och sina barn och sin släkt.

Allt för han skulle värna om samhället och han blev offer för islam.

Han vart ett offer för terrorister i islams namn , inget annat.

Alla nötter som säger att islam dödade alla idag är ju fan så trångsynta så dom inte hittar sitt eget rövhål.

Sd 2018
Citera
2015-01-07, 17:35
Medlem
Det vore intressant att se satiren som utlöste detta sjuka dåd. Någon som vet var man kan finna numret med ISIS-ledaren?
Citera
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Dödstraff d.v.s att de skjuts till döds vid ingripandet

Inte i denna världen, då kommer människo organisationer dalta o säga att de är ovärdigt att de ska få dö för att de begått brott o att de kan komma på rätt bana efter behandling...
Citera
Medlem
svampdamps avatar
Kommer detta resultera i att Frankrike i större mån går in och krigar mot ISIS?
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornationen
Tycker du att lyckat eller inte???

Spelar väl ingen roll vad JAG tycker. DE tyckte nog det var lyckat.
Citera
2015-01-07, 17:36
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
De tror att chauffören kan vara en gisslan. Då kommer kanske en video ikväll ändå. Tror det kommer en video hur som helst förresten, de vill säkert säga något om det "lyckade" dådet. Usch

Källa? Har bland annat kikat på BBC:s livesändning de senaste tre timmarna och ingenting om detta har nämnts.
Citera
2015-01-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag är djupt rörd, Cabu var en av mina favoriter bland de franska tecknarna. Min vana trogen köpte jag veckans Le Canard enchainé idag, ovetande att han mördats, där Cabu bl.a. har en vass miniserie, Le Beuf. Det är en fransk svennetyp som står för all slags instängdhet och idioti i det franska samhället. Jag brukade alltid börja med att läsa hans serie. Det blir tomt. Jag känner en stor sorg.

Du får mycket gärna komma med tips på nyhetssidor som publicerar hans bilder så man stödjer dom över t.ex aftonbladet. Finns det t.ex någon engelskspråkig fransk sådan nyhetssida?
Senast redigerad av doktorwestring 2015-01-07 kl. 17:39.
Citera
2015-01-07, 17:37
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kommer detta resultera i att Frankrike i större mån går in och krigar mot ISIS?

Dom kommer inte våga göra ett skit för övriga världen kommer fördöma dom ifall dom ens rycker en fjäder ur en höna inom länderna som omfattas av islam. De kommer skänka sin själ till islam om de så måste, de kommer bli en massa moskeer och skit i det landet härefter som kommer ploppa upp som svampar.
Citera
2015-01-07, 17:38
Medlem
mickis94s avatar
HQ livestream från brottsplatsen: https://www.youtube.com/watch?v=LeIy0zH77MM
Citera
2015-01-07, 17:38
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Källa? Har bland annat kikat på BBC:s livesändning de senaste tre timmarna och ingenting om detta har nämnts.

De sa det på Expressens live-sändning. Att chauffören kan ha varit en gisslan. Kanske har inte ägaren till någon av bilarna hittats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in