2015-01-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det hade varit planerat så hade de rekat, jag tror att de har väckt en cell till liv med kort varsel, och jag tror också att det är den tåten polisen kommer att följa för att hitta gärningspersonerna.
Jo det är förstås troligt att målet kommit ad hoc, men att de var förberedda på att utföra något sådant här. Möjligt att det var den senaste satiren på IS bossen som utlöste, men annars lär chefredaktören sen länge funnits på islamisters "dödslista".
Citera
2015-01-07, 17:31
Medlem
Grandiosos avatar
Ikväll hålls demonstrationer till stöd för tidningen Charlie Hebdo och det fria ordet i flera franska städer.

Facebooksidan ”Soutien à Charlie Hebdo”, ”stöd Charlie Hebdo” startades strax efter dödsskjutningarna. I skrivande stund har den redan fått över 34 000 likes. Här anges bland annat tidpunkter för demonstrationer över hela Frankrike de närmsta timmarna.
Citera
Medlem
InteLagoms avatar
Jag börjar mer och mer tro att lögnen, Islam, är anledningen till de flesta krig sedan 1200-talet. Att det är pga den som världen inte utvecklas längre än till vad den är idag. Det bästa hade varit att ignorerat alla muslimska länder och inte bedriva handel eller kontakt med dem. Efter som Koranen uttryckligen säger till muslimer att de skall ljuga för icke muslimer går det inte att lita på en endaste muslim. Det är hjärntvättade allihopa.

Någon som har koll på om 9/11-konspirationsteorier och nwo-tramset och liknande är ISLAMSKA påfund och har används som ett vapen för att splittra och försvaga oss?
Citera
Avslutad
Någon som vet vad som sägs i videon när polisen skjuts? På franska samt svenska tack.
Citera
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObotligtFrisk
Det är en sån extremt liten del av Islam det här. Islam ÄR ju en fredig religion i stort, det vore korkat att förneka. Vore också dumt att förneka att det finns extremister som tolkar Koranen på ett helt annat vis och tycker det är rätt att döda folk som säger emot.

Vi kommer inte stänga gränser eftersom det är från sånt här man flyr ifrån i mellanöstern. Det finns ingen lösning! Vad fan ska man göra liksom? Extremister finns överallt.

Vad man ska göra är att kontrollera identiteten på inresande (innan passen spolas ner på Arlanda), samt övervaka och stävja SAMTLIGA extremistiska miljöer. Inte bara högerextrema.

Nej, extremister finns inte "överallt." De finns där de tillåts finnas. Och vi tillåter dem.
Citera
Bannlyst
Detta var ju knappast oväntat Islamska staten har ju sagt att dom ska börja att utför terrordåd i EU ?
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det hade varit planerat så hade de rekat, jag tror att de har väckt en cell till liv med kort varsel, och jag tror också att det är den tåten polisen kommer att följa för att hitta gärningspersonerna.

Attentatet kom efter att bilder publicerats men också i samband med att flera journalister samlades på ett i förväg planerat möte. Jag vet inte vilket som lett fram till dådet. Är det bilderna i sig kan jag hålla med om att en cell kan väckts till liv. Är det journalistmötet som varit primärt mål så tror jag det varit planerat. Men jag tror det är bilderna som var orsaken till dådet och att dessa män blivit beordrade att genomföra attacken mot tidningsredaktionen. Det med fel adress först betyder heller inte så mycket enligt mig.
Senast redigerad av Hegamon 2015-01-07 kl. 17:49.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
De tror att chauffören kan vara en gisslan. Då kommer kanske en video ikväll ändå. Tror det kommer en video hur som helst förresten, de vill säkert säga något om det "lyckade" dådet. Usch
Citera
2015-01-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Är läget bra i nordafrika, mellanöstern? Missat inbördeskriget i Syrien? Afghanistan? Kvinnor som stenas i Afghanistan? Terrorn i södra Thailand? Islam är satans religion och bör bekämpas med alla medel där den nästlar in sina mörka tentakler.

LOL Krigen som förs i dessa länder har inget att göra med Islam. Det var inte krig i Afghanistan föränns USA invaderade och destabiliserade hela regionen. Så använd inte det som argument, det är bara fult.
Citera
2015-01-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Det borde inte vara så svårt om man kör en alldaglig bil på ett alldagligt sätt, bland 9 miljoner människor.

Vad kan dessa terrorister vänta för straff om de grips?

Flera år i fängelse garanterat.
Citera
2015-01-07, 17:33
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist

Vad kan dessa terrorister vänta för straff om de grips?

Dödstraff d.v.s att de skjuts till döds vid ingripandet
Citera
2015-01-07, 17:33
Medlem
Vladimir Putin fördömer terrorattentatet i Paris

MOSCOW: Russian President Vladimir Putin on Wednesday sent his condolences to the victims of the Paris newspaper attack and condemned "terrorism" in all its forms, his spokesman said Wednesday.

http://www.ndtv.com/article/world/vladimir-putin-resolutely-condemns-terrorism-after-paris-newspaper-attack-spokesman-645532
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in