Citat:
Ursprungligen postat av
deMorgan
Som någon tidigare använt frasen så gör jag det med. "Jag kan med säkerhet" säga att det jag skrev stämmer om 50k + 0,5-1,0 i årslön i bonus. Bucketshop har dessutom lagt till en poäng ingen behandlat, att det har att göra med kronan. Du får ju i princip samma lön i Sverige på en internationell BB som dåvarande växelkurs vid kontraktskrivning.
Hade inte heller varit förvånad om de svenska bankerna betalade mindre än BBs, det förväntar jag mig nästan. Eller har de svenska bankerna samma nivå på lön och bonus?
Vilken bank betalar 50k i ingangslon? (som 2nd year analyst koper jag det). Sen bonus pa 0.5-1.0x arslon later lite val hogt, om vi talar for 1st year analyst sa ar denna i stort sett alltid fixed och pro-rata utraknad (c.40% baserat pa arslon ar vanligt). Som 2nd year kan du kanske hamna pa 40-60% av arslon (topranked kanske kan komma upp i 70-80% pa vissa firmor), att fa 100% har nog inte hant sedan innan finanskrisen ens som 2nd year (forsta aret med riktig bonus), men beratta garna med exempel om du hort nagot annat
Aldrig hort talas om att du far din lon utraknad via vaxelkurs vid kontraktskrivning om du jobbar BB i Sverige, snarare ar det en bestamd summa i SEK som sallan andras som du far i lon. Denna andras oftast endast nar lonen i London andras. Tex £45k vs. c. SEK 500k som ar ungefarliga ingangsloner for BB i London vs. Sverige.
Oavsett ska det bli spannande att se vad den landar pa i ar, vilket man far reda pa om nagon vecka eller sa!