2015-01-07, 15:45
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Instämmer. Det där var inga IS-wannabes. De hade vapenträning.
Främst ser man det på lugnet.

Stridsträning framför allt. De hade dessutom memorerat namn och ansikten på journalisterna på redaktionen. Pratade med receptionisten så de blev insläppta. Självkontroll, professionalism.

Så erfarna personer borde inte sälja sig enkelt. De har en bas de kan fly till (och som de kände sig säkra på att kunna ta sig till) och kanske till och med tror sig kunna fly landet.

Jag är övertygad om att deras bas ligger i en av de otaliga muslimska förorterna i Paris där sympatierna för IS och hatet mot Frankrike är stora. Där tar andra element ("ungdomar", IS-wannabes, kriminella, islamister, whatever) över konfrontation mot polisen samtidigt som våra kallblodiga mördare smugglas ut ur Paris och ut ur landet.
Senast redigerad av SmokeOn 2015-01-07 kl. 15:48.
Citera
2015-01-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Det var ju ganska väntat att nåt sånt där skulle ske förr eller senare.

Konstigt att de bara kunde rusa in och peppra. Borde väl varit kraftigare dörrar och lås med tanke på att de var under hot. Naivt värre.

Löser ju dock inga som helst problem att nu bli förbannad och börja hata random muslimer.

De hade polis skydd till ett par dagar tillbaks. Av nåt konstig anledning så hade de tagit bort poliskydden trots att tidningen var hotad. Finns lite teorier om att detta är en insiderjobb för att få fart på muslimhatet och på så sätt eradikera alla muslimer i frankrike. Om det är så får vi väl aldrig veta dock ;D
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterna
sjukt att ingen muslim skriver "jag skäms över min religion"
Förvänta dig inte det. De flesta tycker det är bra. Jag minns terrorattackerna 2001 i USA.
Jag var då i Turkiet och människor på gatan jublade....

Muslimer är vidriga...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
okej poliserna är någorlunda oskyldiga. men jag ser det här som helt onödigt. det ger bara tecknarna och dess försvarare (islamofoberna) näring. ännu mer onödigt är att tecknarna överhuvudtaget skulle förödmjuka muslimerna. varför tror du att man gjorde det? helt jävla onödigt hat som måste utraderas!

intressant annars att se vilken fart islamofobin direkt fick på den här tråden. hur lät man den 22 juli 2011? jaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaamänsan! som sagt få perspektiv!
Det finns inget civiliserat muslimskt land. När media fick reda på att det var Breivik som dödade vänsteraktivister så blev det ingen hejd från hatet mot Breivik och dom flesta politiker skrek sig hesa om hur mycket dom hatade Breivik och mot dom som uttryckte minsta sympati med honom. Här är det en satirtidning som tydligt fått konstanta dödshot från muslimer, så att det skulle vara en Breivik eller högerextrem är lika med noll. Media och vanliga politiker kommer att sopa detta undan som om det rör sig om en ytterst liten del bland muslimer, men muslimerna både i Europa och Mellanöstern är lika hänsynslösa mot den kristna ursrprungsbefolkningen. Nästan alla moskéer i Uppdrag Granskning var barbariskt diskriminerande mot kvinnor och dom är säkert inte mer toleranta mot ateister eller kristna.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Det här låter ju lite oroväckande om det stämmer:

Citat:
20 Minutes har intervjuat en man som mötte terroristerna när de dumpade bilen i 19:e arrondisemanget. Cédric Le Béchec, 33, stod omkring fem meter från männen när de hoppade ur bilen och sprang iväg till en annan väntande bil.
– De var svartklädda och bar på raketgevär, berättar vittnet.

http://www.expressen.se/nyheter/attack-mot-fransk-tidning--10-doda/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Kommer det bli fler attacker ikväll när fransmännen ska ut på gatorna och protestera?
Protestera mot vad? islam eller ska dom lovebomba? #iridewithyou?
Citera
2015-01-07, 15:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Kommer det bli fler attacker ikväll när fransmännen ska ut på gatorna och protestera?

Antagligen inte.
Citera
2015-01-07, 15:47
Medlem
Zaedrewss avatar
De verkar ha ratt slappa vapenlagar i Frankrike. Samtliga attentat sker med automatvapen. Skjutningarna 2012 och 2013, attacken mot synagogan förra året och nu denna. I Storbritannien sker ju väldigt sällan sådana här attentat med automatvapen då de verkligen har stränga lagar och därmed mindre tillgång till sådana vapen där.

Ett första för Frankrike borde ju därmed att spärra tillgången till vapen men då handeln sker i förorterna blir det väl svårt det.
Citera
2015-01-07, 15:48
Medlem
Busstations avatar
Tror ni terroristerna är igång för steg två i terrorplanen eller att de försöker gömma sig? Kan vi vänta oss ännu en attack idag?

Att dom ska ha raketgevär är minst sagt oroväckande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Förvänta dig inte det. De flesta tycker det är bra. Jag minns terrorattackerna 2001 i USA.
Jag var då i Turkiet och människor på gatan jublade....

Muslimer är vidriga...

Tror inte de flesta tycker att det är bra, detta leder bara till mer hat och våld, löser ingenting.
Citera
Medlem
nidbilds avatar
Hur många händelser likt denna har hänt? Man får inte kritisera islam överhuvudtaget,fullkomligt vidrigt,och hur in i helvete skall Säpo hålla koll på dessa muslimer som gått över till den mörka terrorsidan?Efter detta kommer med all säkerhet Front national att få många mer anhängare,så ser det ut i europa,människor är livrädda nu för dessa terrordåd,som kan hända vem som helst,men det fattar inte vissa vänster människor som gapar facist,rasist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Jävla avskum. Lågutbildade, IQ befriade grottmänniskor. Gör ingen nytta för mänskligheten.

DOCK så måste jag trycka in att tidningen får skylla sig själva lite grann. Dom var väl knappast omedvetna om vad dessa djur är kapabla till om man hånar deras åsna till ledare. Det är inte så att dessa grottmänniskor förstår sig på pressfrihet. Darför tycker jag det är onödigt att ta dess risker.

Jag hade aldrig gjort det, men det är väl från person till person.

Ett samhälle som byggs som en krutdurk är det man kan skylla på.
Mångkultur utan assimileringskrav innebär stor sannolikhet för inbördeskrig när omständigheterna är gynnsamma för detta.
Apropå skylla sig själv; du är inte ensam om dessa tankar:
https://www.youtube.com/watch?v=5bGn6ocOoaY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in