2015-01-07, 15:42
Medlem
Intressant att Aftonbladet är ute och fördömer attacken. Jag som trodde att koranen var redaktionens viktigaste bok. Den bittra sanningen är att svensk press aldrig skulle nämnt attacken om det inte vore kollegor i ett annat land som drabbats.

Dem tror också att det går att dela in koranen. Jihadkrigare kallas fascister. Den gruppen vill man gärna applicera på SD. Sen har vi fredliga muslimer. Går det egentligen att vara kristen eller muslim om man inte följer sin heliga bok till punkt och pricka? Religion kvittar.
Citera
2015-01-07, 15:42
Medlem
StorJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
http://a57.foxnews.com/www.foxnews.com/images/root_images/0/0/parisgunmen_20150107_092352.jpg

Jag är lite nyfiken på vad det är som ligger på marken till vänster om bilen. Såg i filmklippen som postats att killen plockar upp det innan dom hoppas in i bilen och sticker. Ser ut som ett par skor?

EDIT: Klipp http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668

En sko, Stod någonstanns att den kan tillhöra kläderna de misstänkta skulle byta till efter dådet
Citera
2015-01-07, 15:43
Bannlyst
Det var ju ganska väntat att nåt sånt där skulle ske förr eller senare.

Konstigt att de bara kunde rusa in och peppra. Borde väl varit kraftigare dörrar och lås med tanke på att de var under hot. Naivt värre.

Löser ju dock inga som helst problem att nu bli förbannad och börja hata random muslimer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Nej, svenskarna kommer gå fackeltåg mot rasism istället.
Eftersom det inträffade riskerar att gynna SD och anti-muslimska strömningar.

Det är viktigt att påpeka att inte ALLA muslimer deltog i den här attacken, utan bara ett fåtal.
Dock representanter för religionen.
Stäng gränserna nu och utlys undantagstillstånd.
Citera
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Att kolla där kulan träffar marken är ingenting som förkastar att skottet ska ha träffat. Dessutom så faller polismannen ner direkt efter avfyrning. Tror det träffar för att:

* Nära avstånd, lätt att träffa
* Polismannen ligger helt still efter avfyrning
* Terroristen kontrollerar träff(?)
Citera
2015-01-07, 15:44
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Nej. Jag är emot dumma efterblivna journalister som fått ett flertal varningar men underskattar vad dessa psykopater kan göra!

Yttrandefrihet handlar inte om att provocera världens farligaste organisation. Du kan kritisera, men att provocera är en helt annan femma. De är som om man VILL bli mördad.
Att du sitter här och försvarar terrorister är för mig helt sjukt. Med samma resonemang så antar jag att du också tycker att lättklädda flickor förtjänar att bli våldtagna? Victim blaming, det är vad du håller på med.

Yttrandefrihet är bland det viktigaste vi har, man ska fritt få vädra sina åsikter, även om dessa av vissa kan anses vara "provocerande", utan att behöva vara rädd för sitt liv. Yttrandefrihet är mycket mer värt än lättkränkta människors känslor.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrossFitDJesus
Intressant att Aftonbladet är ute och fördömer attacken. Jag som trodde att koranen var redaktionens viktigaste bok. Den bittra sanningen är att svensk press aldrig skulle nämnt attacken om det inte vore kollegor i ett annat land som drabbats.

Dem tror också att det går att dela in koranen. Jihadkrigare kallas fascister. Den gruppen vill man gärna applicera på SD. Sen har vi fredliga muslimer. Går det egentligen att vara kristen eller muslim om man inte följer sin heliga bok till punkt och pricka? Religion kvittar.

De inser plötsligt att de själva kan stå på tur, en attack mot en journalist är en attack mot alla journalister.
Citera
Medlem
valleros avatar
Detta kommer få konsekvenser. Stora konsekvenser.
Och kommer vi få se muslimska demonstrationer som fördömer dådet? Tror inte det. Kommer anti-islamistiska krafter i europa få kraftig medvind? Ja.
Är det detta islamisterna vill? Vet ej. De agerar inte efter logik.
Citera
Medlem
In och gilla Charlie Hebdo på Facebook:
https://www.facebook.com/pages/Charlie-Hebdo-Officiel/106626879360459?fref=nf

Låt inte religiös extremism stoppa yttrandefriheten. Ge CH:s satir ännu större spridning som en motattack på extremisterna! Det här är ett illdåd, en attack på den fria demokratin.
Citera
2015-01-07, 15:45
Medlem
Kommer det bli fler attacker ikväll när fransmännen ska ut på gatorna och demonstrera?
Senast redigerad av NothingToLose 2015-01-07 kl. 15:52.
Citera
Medlem
Bara en tidsfråga innan liknande händer i Sverige och tanken på att mina släktingar och nära anhöriga kan bli offren gör mig.. ja jag vet inte. Jag finner inte ord. Islam är mänsklighetens största fiende.

Alla som inte vill riskera att ens familj och släkt ska riskera att drabbas av död och terror, SD eller än mer höger är erat enda självklara val.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornationen
Får jag bara fråga har man fått reda på vilken religion som har gjort det här?

Kolla på filmerna där dom skriker "Alla Snackbar"
Men man hör dom även skrika på Franska så om de är utomlänningar så kommer dom från något fransktalande koloni...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in