2015-01-07, 15:31
Medlem
Är så pass nav att jag blir förvånad över att det finns dom som försvarar attentatet.
https://twitter.com/klasshata
Citera
2015-01-07, 15:31
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Nej. Jag är emot dumma efterblivna journalister som fått ett flertal varningar men underskattar vad dessa psykopater kan göra!

Yttrandefrihet handlar inte om att provocera världens farligaste organisation. Du kan kritisera, men att provocera är en helt annan femma. De är som om man VILL bli mördad.
Då är det ingen yttrandefrihet längre. Då är det den organisationen som bestämmer hur du ska tycka. Du gillar gangstaz eller? Respekt mannen! Tvi!
Citera
2015-01-07, 15:32
Medlem
Citat:
Tack till er som länkade videon.

Efter att ha sett den själv undrar jag som en annan person tidigare gjorde. Sköt terroristen verkligen polismannen i huvudet? Det ser ut som om kulan tar i asfalten ca 30-40cm ifrån hans huvud?

En annan fråga är; vad fan gör polismannen ensam? Var är alla andra poliser? Var är hans kollega?

Du vet uppenbarligen inte vilken slagkraft en 7.62x39 har på det avståndet. Kulan går igenom skallen lika lätt som en melon. Därför ser det ut som att han endast träffar asfalt.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Kan nån utav er experter förklara för mig i detaljer vad är det som säger att dessa är tränade soldater - bara genom att kolla på den här videon där de avrättade polismannen?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/video_schutters_parijs_schiete.html

Jag är väldigt nyfiken på vad är skillnaden mellan en amatör och en soldat!

Nån här berättade förut att sättet mannen i ljusa dräkten gick tillbaka i bilen kunde säga lite om hans militärbakgrund?

Förklara för mig tack!

De är offensiva vilket många oerfarna män är i strid men dessa är också effektiva dvs lyckas med vad de gör. Efter skottet mot polisens huvud så springer de fram några meter för att säkra området, min mening, det är en inlärd strategi. De springer också med automatkarbinen i huvudhöjd och siktar, de använder skåpbilen som skydd. Klädseln ser väldigt realistiskt ut för strid, ingen ramboutstyrsel direkt, utan klädsel som genuint funkar i strid.

Oerfarna män är enligt mig relativt värdelösa i strid och det går relativt enkelt se på någon som inte haft tidigare militär erfarenhet. Likaså vart skulle dessa skaffat sig erfarenhet av strid? Tror inte det går att träna sig till det hemma.
Senast redigerad av Hegamon 2015-01-07 kl. 15:48.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
På liveleak kan man se hur muslimerna springer fram till en av de skottskadade poliserna som ligger på gatan utanför tidningslokalerna. Muslimen skjuter sedan den sårade polisen i huvudet från en halvmeters avstånd med sitt automatvapen. Fredens religion... Jo man tackar.
Citera
Medlem
GlennBecks avatar
Horan på Expressens Live-TV pratar just nu om de "högerextrema" gruppernas hat mot journalister. Är hon fortfarande blind för vilka som låg bakom attacken?
Citera
2015-01-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
"Vi får inte låta oss tystas"

Sedan när har Sjöstedt haft stake nog att kritisera islam....

Tänk på att Sjöstedt tillhör ett av två oppositionspartier.
Finns bara två oppositionspartier idag. Resten heter Das DecemberPartei.

Det var en vänstertidning.

I det här fallet kan jag inte klaga på Sjöstedt.
Citera
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Nåja, kristendomen innehåller allt en hel del mördande av icke-troende också. Jag kan inte ge dig exakta citat, eller exakt var du hittar dem, på rak arm men det finns allt där. Allt från att mörda polyteister till att mörda de som säger sig dyrka någon annan gud.

Skillnaden är väl framförallt att kristna i betydligt större utsträckning endast lever efter NT (där ingenting av detta slag finns) och lever i någon sorts förnekelse att dessa saker faktiskt förespråkas i GT. Förvisso i likhet med han du citerar, men kristna är i mycket mindre utsträckning fundamentalistiska till den grad muslimer är, vilket antagligen är en av de största anledningarna till att de generellt inte är alls lika våldsbejakande.

Nja, det finns ett och annat hos Paulus och en del Jesuscitat som är knepiga minst sagt. Dessa texter har de kristna valt att ignorera.
Men väldigt få kristna idag i Sverige ställer sig upp och försvarar dessa skrivningar.
Det gör man dock inom islam - därför att Koranen och hadithterna är oföränderliga.
I stort sett det som är problemet....
Citera
Medlem
Citat:
Min tanke i detta tidiga skede, när vi med säkerhet vet varken vem eller varför: Europas hålls nu gisslan av fascister, och de kommer i olika skepnad. Folkvalda som larmar om att hela västvärlden ”islamiseras”, om att gränserna ska stängas för att garantera civilisationens överlevnad. Ja, till denna fascism hör även militanta fundamentalister som försöker ge sin terror religiös legitimitet. Det kan vara en Anders Behring Breivik. Det kan vara gärningsmännen i Paris, som enligt poliskällor ska ha skrikit ”Vi har hämnats profeten”.

Europa måste klara detta.

Europa måste stå emot denna polarisering som fascisterna vill tvinga fram och skärpa.

http://www.etc.se/ledare/vad-ar-det-har-vansinne

Haha. Skrattretande.
ETC säger att vi ska stå emot polarisering och klämmer samtidigt in Breivik och kallar invandringskritiker och islamkritiker för fascister.

Citera
Medlem
Ratis avatar
Det var väl just detta som var nära att inträffa på Jyllandsposten.
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Nej. Jag är emot dumma efterblivna journalister som fått ett flertal varningar men underskattar vad dessa psykopater kan göra!

Yttrandefrihet handlar inte om att provocera världens farligaste organisation. Du kan kritisera, men att provocera är en helt annan femma. De är som om man VILL bli mördad.
Grejen med ett civiliserat land är att man ska kunna kritisera vad man vill utan rädsla. Passar inte det så kan man åka tillbaka till arab eller negerland.
Citera
Medlem
Citat:
Tänk så är det bara ett par galna högerextrema psykopater i Breikvik-stil som vill smutskasta Islam? I och med att de talade perfekt franska? Kan vara någon sån grej.
Har också tänkt i de banorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in