2015-01-07, 15:23
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Vart kan jag hitta denna avrättningsvideon?

Postats närmare hundra gånger i tråden. Men bara för dig: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/video_schutters_parijs_schiete.html
Citera
2015-01-07, 15:24
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Expressen vågar inte visa hela filmen där polisen avrättas. De har klippt bort allt relevant.,, hur orkar dom...?

Det är en väldigt stark video faktiskt. Frankrike gjorde samma sak på någon livesändning. Jag förstår dom, det borde du också om du såg originalet.

Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Såg ut som att han tvärdog. Det såg faktiskt riktigt proffsigt ut om man får uttrycka sig så om en så fruktansvärd sak. Mördaren bara springer fram lite nonchalant och smäller iväg ett skott i farten och drar sen vidare.

Men det är så pass tung kaliber, bör det inte synts det minsta blod om så var fallet? Jag kan hålla med om att det såg rätt iskallt och intränat ut, om nu inte skottet tar precis brevid, vilket jag tycker det ser ut som när jag tittat på dessa bilder ur videon. För det borde väl rimligen stänkt blod från det avståndet?
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sub4u
Ursäkta men va svamlar du om? Fred och rättvisa? Skojar du?

Quran (8:12) - "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them" No reasonable person would interpret this to mean a spiritual struggle.

Quran (2:191-193) - "And kill them wherever you find them, and turn them out from where they have turned you out. And Al-Fitnah [disbelief] is worse than killing... but if they desist, then lo! Allah is forgiving and merciful. And fight them until there is no more Fitnah [disbelief and worshipping of others along with Allah] and worship is for Allah alone. But if they cease, let there be no transgression except against Az-Zalimun (the polytheists, and wrong-doers, etc.)

Quran (2:216) - "Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not."

Quran (4:89) - "They but wish that ye should reject Faith, as they do, and thus be on the same footing (as they): But take not friends from their ranks until they flee in the way of Allah (From what is forbidden). But if they turn renegades, seize them and slay them wherever ye find them; and (in any case) take no friends or helpers from their ranks."

Quran (9:5) - "So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captive and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them."

Quran (9:14) - "Fight against them so that Allah will punish them by your hands and disgrace them and give you victory over them and heal the breasts of a believing people."

Quran (9:29) - "Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued."

Quran (9:123) - "O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness."

Quran (47:3-4) - "Those who disbelieve follow falsehood, while those who believe follow the truth from their Lord... So, when you meet (in fight Jihad in Allah's Cause), those who disbelieve smite at their necks till when you have killed and wounded many of them, then bind a bond firmly (on them, i.e. take them as captives)... If it had been Allah's Will, He Himself could certainly have punished them (without you). But (He lets you fight), in order to test you, some with others. But those who are killed in the Way of Allah, He will never let their deeds be lost."

Detta är bara en LITEN del av allt i koranen som säger att man ska döda och förslava alla som inte är muslimer. Sen tillkommer allt i haditherna också som talar för samma sak.
Kom ihåg att detta är GUDS ORD enligt muslimer. De tror att detta är något man MÅSTE följa. Hur kan de bli annat än just extremister och terrorister, inte så konstigt att inga muslimer talar emot dessa terrordåd för det skulle vara samma sak som att förneka koranen.

Inte för att jag är kristen men jag skulle gärna vilja se någon muslim leta igenom bibeln och hitta lika många citat som talar om att döda de som inte är kristna. Lycka till! Gamla testamentet är kanske inte så snällt alltid men då är det våld mot dess egna. För det mesta iaf.. finns väl iofs när gud döda egypternas förstfödda. Men det är nog det enda jag kan komma på. Och när det gäller våld i bibeln så är det alltid gud som utför det, den uppmanar aldrig sina följare att döda andra som koranen gör.

Koranen är en våldsam religion som är påhittad av en krigsherre för att få pålitliga och våldsamma krigare till sina erövringståg. Ungefär som att hitler skulle hittat på en religion.

Och följande citat från koranen är ju ganska talande:

Quran (47:35) - "Be not weary and faint-hearted, crying for peace, when ye should be uppermost (Shakir: "have the upper hand") for Allah is with you,"

Dvs när muslimerna får övertaget så slutar Islam att vara "the religion of peace"!

Nåja, kristendomen innehåller allt en hel del mördande av icke-troende också. Jag kan inte ge dig exakta citat, eller exakt var du hittar dem, på rak arm men det finns allt där. Allt från att mörda polyteister till att mörda de som säger sig dyrka någon annan gud.

Skillnaden är väl framförallt att kristna i betydligt större utsträckning endast lever efter NT (där ingenting av detta slag finns) och lever i någon sorts förnekelse att dessa saker faktiskt förespråkas i GT. Förvisso i likhet med han du citerar, men kristna är i mycket mindre utsträckning fundamentalistiska till den grad muslimer är, vilket antagligen är en av de största anledningarna till att de generellt inte är alls lika våldsbejakande.
Citera
Medlem
Jävla avskum. Lågutbildade, IQ befriade grottmänniskor. Gör ingen nytta för mänskligheten.

DOCK så måste jag trycka in att tidningen får skylla sig själva lite grann. Dom var väl knappast omedvetna om vad dessa djur är kapabla till om man hånar deras åsna till ledare. Det är inte så att dessa grottmänniskor förstår sig på pressfrihet. Darför tycker jag det är onödigt att ta dess risker.

Jag hade aldrig gjort det, men det är väl från person till person.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Polisen dog ju inte? Skottet träffade inte ens huvudet - killen spelar död.
Källa på det?Ser onekligen ut som en direktträff i huvud om du frågar mig som sett 1000+ avrättningar o skjutningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Man undrar vem som är efterbliven... Förstårdu inte kontentan i Jokers inlägg?

Försök inte förminska muslimer terrorvilja, de tillhör en mördarsekt, styrd av en hittepåprofet som nuppade getter o småflickor. Äckligt
Citera
Medlem
Leo-Baranskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Du missar helt poängen, jag jämför fårmänniskorna som blint följer de bekvämaste "sanningarna" för att slippa se den riktiga världen. Det är de (kryllar av dom här på flashback) som är demokratins och samhällets riktiga hot. Och därför måste ju uppenbarligen media vara försiktiga så de inte indirekt bygger på fördomarna och propagandan som sprids.

Jag håller inte med. Den riktiga världen innehåller aggressiv islam som den breda massan förhåller sig väldigt passiv till. Islam är utan tvekan det som hotar ett fritt samhälle, det ligger i islams natur eller regelverk om man så vill. Jag menar att vad du hör här på Fb är de som är engagerade i saken och fårmänniskorna är den breda massan som håller tyst. Islam förtjänar en genomlysning som dagens media inte vågar sig på av den enkla orsaken att samma sak som nu skett i Paris mycket väl kan ske på valfri redaktion i Sverige.
Citera
2015-01-07, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Jag håller med!

Väldigt konstigt för det där skottet ser ut att hamnade utanför target... Förstår inte hur folk kan tycka att de är tränade soldater om de inte kan sätta kulan från det avståndet.
Dom kanske inte tyckte dom kände honom om han var en bra eller dålig människa och därför bara sköt för att skrämma honom
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Mycket troligt. Många tidningar i Europa kommer säkerligen börja posta karikatyr-bilderna som stöd för de döda. Detta kan leda till nya attentat mot journalister.
Nja - dessvärre hukar man nog i rädsla för att den egna tidningen skall utsättas. Men man skulle ju önska att samligta tidnignar i Sverige imorgon skulle publicera bilderna.
Citera
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Tack till er som länkade videon.

Efter att ha sett den själv undrar jag som en annan person tidigare gjorde. Sköt terroristen verkligen polismannen i huvudet? Det ser ut som om kulan tar i asfalten ca 30-40cm ifrån hans huvud?

En annan fråga är; vad fan gör polismannen ensam? Var är alla andra poliser? Var är hans kollega?
De andra är troligen döda. Jag misstänker att skottet missade huvudet men om han dog så dog han nog av skadorna innan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Är det något fel med de uttalandet, eller är det bara för det är Arnstad som skriver det som du tycker att det är anmärkningsvärt.

Att bemöta antidemokrati med demokrati är ju rätt, även om det förstås låter som en floskel.

Demokrati är ju exempelvis att inte låta fria medier anpassa sig efter terrorister.

Floskel. Antidemokrati i det här fallet är islamistisk terrorism.
Inget annat. Islamistisk terrorism är dess rätta namn.
Citera
Medlem
Ingen större skada skedd, bara några journalister å snutar som trillade av.
Snacka om att islamister är precis dumma i huvudet, kontraproduktivt är ju bara förnamnet
De islamfientliga marscherna i Tyskland är bara början på islams uttåg från Europa...

Det blir intressant att se hur media rapporterar detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in