2015-01-07, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
De andra är troligen döda. Jag misstänker att skottet missade huvudet men om han dog så dog han nog av skadorna innan.
Han ser riktigt pigg ut innan sista skottet han verkar inte träffad på kroppsspråk efter tror jag bara han ligger still av chock eller för att låtsas
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är en väldigt stark video faktiskt. Frankrike gjorde samma sak på någon livesändning. Jag förstår dom, det borde du också om du såg originalet.

Men det är så pass tung kaliber, bör det inte synts det minsta blod om så var fallet? Jag kan hålla med om att det såg rätt iskallt och intränat ut, om nu inte skottet tar precis brevid, vilket jag tycker det ser ut som när jag tittat på dessa bilder ur videon. För det borde väl rimligen stänkt blod från det avståndet?
Finns ju ingen anledning o maska polisen om denne inte dog.

Man får se hela förloppet samt polisen men sedan har flera medier valt maska just pga dödsskottet
Citera
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Muhammedteckningar har INGET med IS att göra! Så varför provocera med det? Vill man kritisera IS är det helt klart rätt val. Men för fan det finns vissa gränser till HUR man kritiserar!
Så du är alltså emot yttrandefrihet?
Citera
2015-01-07, 15:27
Medlem
H8reds avatar
Exempel på hur en Muslim ser på saken

https://twitter.com/anjemchoudary

"If freedom of expression can be sacrificed for criminalising incitement & hatred, Why not for insulting the Prophet of Allah?"

Kom inte och säg att ni inte visste.
Citera
2015-01-07, 15:27
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
De andra är troligen döda. Jag misstänker att skottet missade huvudet men om han dog så dog han nog av skadorna innan.

Ja. Han ligger ju vrider sig i marken av smärta. Tror han fick några skott i sig och sen har helt enkelt förblödit. För den kulan kan inte ha gått igenom huvudet.
Citera
2015-01-07, 15:28
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolmogorov-smirnov
Jonas Sjöstedt tar avstånd:

"Ett vidrigt dåd mot journalister, kritisk granskning och det fria ordet. Vi får inte låta oss tystas."

https://twitter.com/jsjostedt/status/552829040860884992
"Vi får inte låta oss tystas"

Sedan när har Sjöstedt haft stake nog att kritisera islam....
Citera
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Vilka då menar du? Skillnaden är att om en svensk begår en handling som kan vara terroristiskt motiverad blir det alltid "psykologiskt". Tänk på mordet mot Anna Lindh. En terrorhandling, men mördaren blev diagnositiserad "psykfall".

Om en svensk begår ett attentat mot muslimer. Ja då kommer ni se allt hat som skrivs härinne igen, skillnaden är dock att hatet är riktakt mot SD och inte muslimer. Vill vi detta? Vill vi att varenda muslimj*vel kommer döda varenda SDare.

Hatet får inte gå över styr. Så fort en svensk börjar göra samma sak mot en muslim så har vi ett inbördeskrig.
Citera
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Bra kommentar överlag, det kanske inte är någonting som ISIS-krigare och motsvarande tar hänsyn till dock.

Troligen inte, och av samma anledning borde inte västvärlden bry sig ett skit när regimen i Syrien sätter in kemiska bekämpningsmedel mot denna ohyra..

De som inte accepterar spelreglerna skall inte bli förvånade när motståndarsidan skiter i dem heller.
Med detta sagt hoppas jag att musselmanerna utplånas på effektivaste sätt snarast, även om det skulle strida mot Genevekonventionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Jävla avskum. Lågutbildade, IQ befriade grottmänniskor. Gör ingen nytta för mänskligheten.

DOCK så måste jag trycka in att tidningen får skylla sig själva lite grann. Dom var väl knappast omedvetna om vad dessa djur är kapabla till om man hånar deras åsna till ledare. Det är inte så att dessa grottmänniskor förstår sig på pressfrihet. Darför tycker jag det är onödigt att ta dess risker.

Jag hade aldrig gjort det, men det är väl från person till person.

Det sista vi ska göra är att vika oss för denna terror. Vi ska försvara vår demokrati och frihet.
Våra liv är inte det viktiga i kampen mot islamistisk terror. Hellre död än slav.
Citera
2015-01-07, 15:29
Medlem
Inte oväntat det här.

Frankrike kommer inte göra som Sverige och se allt genom fingrarna.
Le pain kommer få ännu mer röster.

Ska bli intressant om Muslimska ledare kommer fördöma attacken.
Ska också bli intressant om Sverige vänster kommunist kommer göra stöd demonstrationer för yttrandefrihet och mot islamiskt terrorism.

Men jag antar att dom istället gör antirasism demonstration istället för att behandla alla som lika värda.
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Vart följer man detta som bäst? Expressens sändning är sömnigare än John Blund och Aftonbladet kör inte live.

Tycker ändå SVT kör på ganska bra. Nyss intressant intervju med Lars Vilks.

http://www.svt.se/nyheter/live/direktrapport-skottlossning-mot-satirtidning-i-paris

Bekräftat nu att det är tre gärningsmän.
Citera
Medlem
netr0pas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Finns ju ingen anledning o maska polisen om denne inte dog.

Man får se hela förloppet samt polisen men sedan har flera medier valt maska just pga dödsskottet

Polismannen dog säkert pga skadorna men just det där sista skottet tror jag INTE gick genom huvudet. Han dog säkert av förblödning men den där killen som sköt var lite övermodig.... för övermodig för att vara tränad soldat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in