2015-01-07, 15:14
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumskruven
Är helt chockad över Nyheter24:s löp.
http://i.imgur.com/aoB2sgQ.jpg

Vägrar länka dit utan en skärmdump får räcka. Men det var nog den sista tidningen som skulle skriva så. Antar dom endast vill ha en massa klick.

Men vad ni än tror så stödjer ju ingen islamsk terrorism bara för att man försvara muslimers rättighet till deras egna religion
Citera
Medlem
Franska nationalister som försöker öka på spänningarna emellan kristna och muslimer?
Citera
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Avrättningen på polismannen är mycket lik den i Malexander. GM springer fram till en skadad polis och skjuter på nära håll mot huvudet. Det är en strategi som soldater lär sig i strid, jag tror därför detta rör sig om soldater som tidigare varit i strid.

Står ganska klart i Genevekonventionen att sårade kombattanter ej får bekämpas så länge de ej fortsätter att göra motstånd.
Citera
2015-01-07, 15:15
Medlem
netr0pas avatar
Kan nån utav er experter förklara för mig i detaljer vad är det som säger att dessa är tränade soldater - bara genom att kolla på den här videon där de avrättade polismannen?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/video_schutters_parijs_schiete.html

Jag är väldigt nyfiken på vad är skillnaden mellan en amatör och en soldat!

Nån här berättade förut att sättet mannen i ljusa dräkten gick tillbaka i bilen kunde säga lite om hans militärbakgrund?

Förklara för mig tack!
Citera
Medlem
Dr_Kronas avatar
Dom där teckningarna borde visas i ALLA tidningar runt hela jorden.
Citera
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Kan inte bara franska polisen hitta de som gjorde detta och avrätta?

Har du ens varit i Frankrike? Paris förorter är i klass med Afghanistan och Gazaremsan, man går inte i dessa ställen utan pansarvagn och tung beväpning. Hade polisen gått i dessa förorter att deras bilar blivit beskjutna med raketgevär och samtliga poliser skulle blivit avrättade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Det finns nästan 1 miljard muslimer. Hade alla muslimer varit terrorister hade inte en ända människa levt idag. 1 miljard!

Så var lite objektiv nu.

Kan en enda muslimsk ledare ta avstånd från denna attack då? Kan någon bekräfta att de inte stödjer dessa typer av attacker mot västvärldens värderingar?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Nej. Minska de extrema muslimer genom en annan metod än att döda dom.
IS mördar främst andra muslimer men även kristna, hur ska vi lösa det menar du?
Citera
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Står ganska klart i Genevekonventionen att sårade kombattanter ej får bekämpas så länge de ej fortsätter att göra motstånd.

Bra kommentar överlag, det kanske inte är någonting som ISIS-krigare och motsvarande tar hänsyn till dock.
Citera
2015-01-07, 15:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Återigen: Det är inget vanligt terroristdåd av självmordsbombare. Det verkar vara tränade soldater som knappast är nybörjare. Man tänker direkt på IS. Finns det kanske en koppling till det som hände i Mali?

Det verkar inte vara bra utbildade soldater i alla fall, rör sig oskyddat mitt på gatan, springer framför varandras vapen i eldriktningen, amatörer, förmodligen varit med förr, i så fall i Irak/Syrien kan jag tänka mig.
Citera
2015-01-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Har du ens varit i Frankrike? Paris förorter är i klass med Afghanistan och Gazaremsan, man går inte i dessa ställen utan pansarvagn och tung beväpning. Hade polisen gått i dessa förorter att deras bilar blivit beskjutna med raketgevär och samtliga poliser skulle blivit avrättade.
Men nu är ju militären inkallad för att rensa upp. De har ju Leclerc...
/
Citera
2015-01-07, 15:17
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Så blir det inte alls. Dessa terrordåd gör att media inte vågar visa karikatyrer på profeten Muhammad så dessa terrordåd är extremt effektiva att använda i väst så att media inte ska kritisera Islam.

När såg ni senast svensk media visa en karikatyrbild på profeten Muhammad?

Idag i Expressen... http://www.expressen.se/nyheter/sista-tweeten--hanade-is-ledare/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in