Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
De som frågade BBC om händelsen fick först inget svar, man höll käft. Bara där borde en stat som vill gå till botten med vilka de skyldiga är granska.
Du liksom alla andra vet om att det finns mängder av mystiska fenomen som endast inträffade vid 9/11
Vad jag vet är det unikt att media rapporterar om en händelse innan den inträffat, det är unikt att brandmän låter bli att släcka en eld. De filmades inuti Building 7 men de bränder man såg försökte man inte inte släcka. Istället försökte brandmän få bort folk
Du tycker inte det är konstigt?
Jag är inte särskilt förvånad att du HELT ignorerade frågan jag ställde och istället hoppade iväg till nästa isflak.
Men jag ska nu föregå med gott exempel och faktiskt bemöta det du skriver, så får vi se om du är tillräckligt vuxen för att göra ett nytt försök att faktiskt svara på frågan jag ställde istället för att bara ägna dig åt det vanliga konspirationsteoretikerbeteendet att fortsätta kasta insinuationer omkring dig istället för att gå till botten med en fråga.
Att BBC tyckte att det var pinsamt är väl knappast något märkligt, eller hur? Att man inte försökte släcka sjuan var för att den var dömd ändå, och man hade tappat många liv redan. Det är skälet till att man spärrade av platsen, skickade bort allt folk och det fungerade ju dessutom. Inga dog i själva kollapsen.
Och det är här det liksom brister i logiken för twoofers, ena sekunden ville man maximera antalet döda, det riggas bomber i kontorslandskap och skjuts med zuperhemliga energivapen som ingen utom Judy Woods fantasi kan tycka är realistiskt, i nästa sekund hjälper man till att få bort människor innan en kollaps. Brandmän på plats vittnade långt innan sjuan kollapsade om att den knakade i fogarna och att integriteten höll på att ge sig. En sådan plats är enormt farlig att befinna sig på, och huset åkte ju i backen också, precis som man hade insett att de skulle göra.
Vid ALLA större händelser förekommer det saker som man inte har någon förklaring till (med tiden får många av dessa saker helt rationella förklaringar, men inte alla). Det flyger omkring rykten, och det är mer regel än undantag att man rapporterar saker som i efterhand visar sig vara helt galet. I det här fallet var det en byggnad som folk på plats visste var dödsdömd som BBC gissningsvis feltolkade någon info om.
Se där, nu har jag faktiskt bemött det du skrev. Kan du nu vara en vuxen individ och gå tillbaka till frågan som jag ställde och göra en analys av det troligaste scenariot bakom att BBC rapporterade om sjuan för tidigt. Du förstår, det är så riktiga diskussioner går till, och jag vet att det inte funkar så i konspirationslandet, men vill ni att någon ska ta er på allvar så måste ni kunna diskutera sakligt och rationellt också.