2015-01-04, 11:37
Medlem
Pads avatar
Hej alla.

Jag tog paus från de här galenskaperna några år, men det verkar inte ha hänt så mycket sen sist?

Ingen ny "smoking gun"?

Hur har det gått för vår danske vän Niels Harrit? Han har inte lagt fram sina "bevis" inför en domstol ännu?

Några nya roliga teorier? Jag såg att det fortfarande pratades om Judy Woods energivapen?
Citera
2015-01-04, 17:10
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Hur har det gått för vår danske vän Niels Harrit? Han har inte lagt fram sina "bevis" inför en domstol ännu?
Jag har inte heller följt truther-rörelsen på ett bra tag, men Harrit medverkade ju i alla fall i "Världens största konspirationer med Erik & Mackan" på TV6.
Citera
2015-01-05, 12:00
Medlem
bernad_laws avatar
Länkposter skall kompletteras med förklarande text. /Mod
Citera
2015-01-05, 15:48
Medlem
Finns det någon nyhetsförmedling som gjort "misstaget" att sprida en nyhet innan nyheten inträffat?

Building 7 kollapsade. Innan byggnaden kollapsade rapporterades det från BBC att byggnaden hade kollapsat trots att man kunde se byggnaden bakom journalisten som rapporterade om det. En halvtimme senare kollapsar byggnaden. Förklaringen från BBC är att det är ett litet misstag.

"Off the grid" tar upp Building 7 och berättare om det här: http://www.ora.tv/offthegrid/counter-conspiracy-world-trade-center-7-0_5n2nag3l8ajt
Citera
2015-01-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Finns det någon nyhetsförmedling som gjort "misstaget" att sprida en nyhet innan nyheten inträffat?
Alla nyhetsmedia visste att 7WTC var illa ute och visade symtom på att gå sönder. De väntade bara på det oundvikliga. Jämför med hur många felaktigheter som kablats ut under nyhetsbevakningen av Air Asia, flight QZ8501. Nyheter är ingen exakt vetenskap. Den bygger ofta på ryktesspridning och att någon översätter "är på väg att rasa" till "rasar när som helst" till "rasade nyss".
Citera
2015-01-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Alla nyhetsmedia visste att 7WTC var illa ute och visade symtom på att gå sönder. De väntade bara på det oundvikliga. Jämför med hur många felaktigheter som kablats ut under nyhetsbevakningen av Air Asia, flight QZ8501. Nyheter är ingen exakt vetenskap. Den bygger ofta på ryktesspridning och att någon översätter "är på väg att rasa" till "rasar när som helst" till "rasade nyss".

Menar du att det är ett normalt tankemönster att byggnader rasar av brand, det tror jag inte. Även om de större tornen rasat så tvivlar jag starkt på att man plötsligt börjar rapportera om att andra byggnader rasar.
Att BBC kunde sprida den här nyheten innan den hände måste nog se exceptionellt och att det finns en annan förklaring.

Dessutom rapporterades det ganska sporadiskt om building 7, fokus låg nästan helt på wtc 1 och 2
Citera
2015-01-05, 23:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Menar du att det är ett normalt tankemönster att byggnader rasar av brand, det tror jag inte. Även om de större tornen rasat så tvivlar jag starkt på att man plötsligt börjar rapportera om att andra byggnader rasar.
Att BBC kunde sprida den här nyheten innan den hände måste nog se exceptionellt och att det finns en annan förklaring.

Dessutom rapporterades det ganska sporadiskt om building 7, fokus låg nästan helt på wtc 1 och 2

Nu har detta tröskats igenom jag vet inte hur många gånger förr i tråden (leta gärna bakåt själv), men bara för skanes skull så vore det SJUKT intressant att se dig sy ihop en trovärdig förklaring på det som hände.

Menar du att någon tipsade BBC om att sjuan skulle rasa? Varför då? Om den nu ändå skulle rasa så skulle de ju få veta det i alla fall. Vilka var vinsterna med detta menar du? Kort och gott, kan du lägga fram vad du tycker är den troligaste förklaringen? Och gör då också gärna lite efterforskningar hur vanligt det är att felaktiga uppgifter sprids vid större händelser som den här.

Jag väntar med popcornen så länge.
Citera
2015-01-06, 16:17
Medlem
Citat:
Menar du att någon tipsade BBC om att sjuan skulle rasa? Varför då? Om den nu ändå skulle rasa så skulle de ju få veta det i alla fall. Vilka var vinsterna med detta menar du? Kort och gott, kan du lägga fram vad du tycker är den troligaste förklaringen? Och gör då också gärna lite efterforskningar hur vanligt det är att felaktiga uppgifter sprids vid större händelser som den här.

Japp och det finns en del andra filmer där de beskriver hur byggnaden kommer att rasa
Citera
2015-01-06, 19:08
Medlem
Pads avatar
Citat:
Japp och det finns en del andra filmer där de beskriver hur byggnaden kommer att rasa

Jag tror du missuppfattade min fråga.

Alla har väl sett inslaget där de berättade om det. ATT de rapporterade att sjuan hade kollapsat innan det faktiskt hänt är det ingen som ifrågasätter, det är välbelagt.

Min fråga till dig var vad du tycker är den troligaste förklaringen till att det hände. Gärna då med en analys som inkluderar mängden felaktiga rapporter vid andra större händelser.
Citera
2015-01-06, 22:16
Medlem
Citat:
Min fråga till dig var vad du tycker är den troligaste förklaringen till att det hände. Gärna då med en analys som inkluderar mängden felaktiga rapporter vid andra större händelser.

De som frågade BBC om händelsen fick först inget svar, man höll käft. Bara där borde en stat som vill gå till botten med vilka de skyldiga är granska.

Du liksom alla andra vet om att det finns mängder av mystiska fenomen som endast inträffade vid 9/11

Vad jag vet är det unikt att media rapporterar om en händelse innan den inträffat, det är unikt att brandmän låter bli att släcka en eld. De filmades inuti Building 7 men de bränder man såg försökte man inte inte släcka. Istället försökte brandmän få bort folk

Du tycker inte det är konstigt?
Citera
2015-01-06, 23:12
Medlem
Pads avatar
Citat:
De som frågade BBC om händelsen fick först inget svar, man höll käft. Bara där borde en stat som vill gå till botten med vilka de skyldiga är granska.

Du liksom alla andra vet om att det finns mängder av mystiska fenomen som endast inträffade vid 9/11

Vad jag vet är det unikt att media rapporterar om en händelse innan den inträffat, det är unikt att brandmän låter bli att släcka en eld. De filmades inuti Building 7 men de bränder man såg försökte man inte inte släcka. Istället försökte brandmän få bort folk

Du tycker inte det är konstigt?

Jag är inte särskilt förvånad att du HELT ignorerade frågan jag ställde och istället hoppade iväg till nästa isflak.

Men jag ska nu föregå med gott exempel och faktiskt bemöta det du skriver, så får vi se om du är tillräckligt vuxen för att göra ett nytt försök att faktiskt svara på frågan jag ställde istället för att bara ägna dig åt det vanliga konspirationsteoretikerbeteendet att fortsätta kasta insinuationer omkring dig istället för att gå till botten med en fråga.

Att BBC tyckte att det var pinsamt är väl knappast något märkligt, eller hur? Att man inte försökte släcka sjuan var för att den var dömd ändå, och man hade tappat många liv redan. Det är skälet till att man spärrade av platsen, skickade bort allt folk och det fungerade ju dessutom. Inga dog i själva kollapsen.

Och det är här det liksom brister i logiken för twoofers, ena sekunden ville man maximera antalet döda, det riggas bomber i kontorslandskap och skjuts med zuperhemliga energivapen som ingen utom Judy Woods fantasi kan tycka är realistiskt, i nästa sekund hjälper man till att få bort människor innan en kollaps. Brandmän på plats vittnade långt innan sjuan kollapsade om att den knakade i fogarna och att integriteten höll på att ge sig. En sådan plats är enormt farlig att befinna sig på, och huset åkte ju i backen också, precis som man hade insett att de skulle göra.

Vid ALLA större händelser förekommer det saker som man inte har någon förklaring till (med tiden får många av dessa saker helt rationella förklaringar, men inte alla). Det flyger omkring rykten, och det är mer regel än undantag att man rapporterar saker som i efterhand visar sig vara helt galet. I det här fallet var det en byggnad som folk på plats visste var dödsdömd som BBC gissningsvis feltolkade någon info om.

Se där, nu har jag faktiskt bemött det du skrev. Kan du nu vara en vuxen individ och gå tillbaka till frågan som jag ställde och göra en analys av det troligaste scenariot bakom att BBC rapporterade om sjuan för tidigt. Du förstår, det är så riktiga diskussioner går till, och jag vet att det inte funkar så i konspirationslandet, men vill ni att någon ska ta er på allvar så måste ni kunna diskutera sakligt och rationellt också.
Citera
2015-01-07, 02:39
Medlem
Citat:
Att BBC tyckte att det var pinsamt är väl knappast något märkligt, eller hur?
Varför skulle det vara pinsamt? Snarare sensationellt

Citat:
Att man inte försökte släcka sjuan var för att den var dömd ändå
Och hur kunde man veta det?

Citat:
, och man hade tappat många liv redan. Det är skälet till att man spärrade av platsen, skickade bort allt folk och det fungerade ju dessutom. Inga dog i själva kollapsen.
Vad tror du Building 7 kostar?

Citat:
Och det är här det liksom brister i logiken för twoofers, ena sekunden ville man maximera antalet döda
Hur många har dödats i efterspelet när USA jagat terrorister?
Att de skulle bry sig om människoliv är inte sannolikt med tanke på hur man betett sig efteråt

Citat:
Kan du nu vara en vuxen individ och gå tillbaka till frågan som jag ställde och göra en analys av det troligaste scenariot bakom att BBC rapporterade om sjuan för tidigt.
Det troligaste scenariot är att man sänkte byggnaden själva.
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2015-01-07 kl. 02:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in