Citat:
Ursprungligen postat av
citybird
Självklart anmäler man när han lämnar sina stackars nötdjur med brutet ben en längre tid. Och när dom inte fått mycke mer vatten än åtta-tio liter om dagen. Nötdjur behöver BRA mycket mer vatten.
Och vad menar du att andra än polisen kunnat göra åt Myggan och hans fasoner? Jag ser det inte heller som mitt ansvarsområde att hjälpa honom. Vill han knarka ner sig är det hans problem inte mitt. Har funnits där för några av hans nära som jag känner och bryr mig om. Det är vad jag gjort. Sedan kan man inte anta att alla som blir knäppa ska gå o mörda folk. OCH det finns ju ingenting offentligt som säger att det är han som har mördat henne än heller.
Så du anmäler när djur lider, men när din pundarkompis har det illa så väljer du liksom många andra att inte anmäla missförhållandena? Eller var han en dålig kund, så du brydde dig bara om han när han hade pengar?
Klart det inte är ditt problem, men tydligen så kan det lätt bli det ifall han får för sig att misshandla någon av dina släktingar (med tanke på vad fler vittnat om så är det stor risk att han redan gjort detta, eller kommer att göra i framtiden). Och då kommer man säkerligen se dig WTsnyfta i Aftonbladet att det är så synd om dig och att ingen gjorde något.
Med tanke på att fler påpekat att din sagor om J varit bakomfram, så måste det vara extra jobbigt för dig att även din spådom om vem som var skyldig och oskyldig tydligen inte stöds av rättsväsendet.