2014-12-12, 17:16
Medlem
pesp-ones avatar
Har hört idag att hon ska ha blivit överkörd flera gånger och att det är därför identifieringen av henne och de tar sån tid.. dom ska även ha kollat bevis osv på alla fungerande bilar på gården.. men Kj*ll ska vara oskyldig, och han ska förövrigt bo hos sin dotter just nu för han får inte komma in på gården..
Citera
2014-12-12, 23:14
Medlem
A-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pesp-one
Har hört idag att hon ska ha blivit överkörd flera gånger och att det är därför identifieringen av henne och de tar sån tid.. dom ska även ha kollat bevis osv på alla fungerande bilar på gården.. men Kj*ll ska vara oskyldig, och han ska förövrigt bo hos sin dotter just nu för han får inte komma in på gården..

Fruktansvärt. Undrar om hon försökte söka hjälp och när mannen som gick med henne inte kunde övertala henne att vända hem. Gick hem och hämtade bilen och körde över henne flera gånger 😢
Citera
2014-12-13, 17:11
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smilla70
Tycker jag med...
Hoppas de löser detta mord.har hört att gubben hennes hade ett jäkla humör han med och att det vart stökigt där hemma några veckor nu på sistone med mycket bråk och fylla.
Kan mycket väl vara gubben Xjell guxxavxxon som gjort det och skyller på johxxnes
Mormoder var ju de enda som brydde sig om grabben varför mörda henne?
Vet att hon anmält honom för stöld av pengar i somras men att mörda henne njaa,, kanske vet ju inte hur man är som hög,men varför skulle han varit kvar där om han gjort det tror att han hade stuckit iväg nånstans då och hållt sig undan.
Kan ju vart gubben som passade på så han kan skylla på grabben

K är verkligen en filur. Jag har haft en hel del med honom att göra. Han kunde reta en del personer genom sin galenskap men jag har aldrig upplevt honom som våldsam eller farlig. Han har (för många år sedan) skjutsat mig hit och dit när jag var en späd blond fjortis och ibland apfull. Aldrig känt mig hotad av honom. Att han får nerd rage när han förklarade varför satesbalten är en konspiration eller att alla mediciner är "blattegift" som kan ersättas med magnetism är en annan sak.
Citera
2014-12-16, 08:37
Medlem
Undrar vem av dem som var ute och körde traktor denna natt...
finns nämligen folk som hört en traktor.(lite konstigt att köra det mitt i natten)
kan vara den som hon kördes över med.
Hoppas detta löser sig nu snart.
Citera
2014-12-16, 08:49
Medlem
Quarrels avatar
DT: En släppt i Avestamordet
Citat:
Däremot omhäktades den yngre mannen, som är i 25-årsåldern, av Falu tingsrätt på måndagseftermiddagen, på sannolika skäl misstänkt för mordet i Avesta natten till fredagen den 28 november.
Citera
2014-12-16, 09:38
Medlem
Polisen söker iakttagelser kring det misstänkta mordet på en kvinna i Skogsbo mellan den 27 och 28 november.

Utredningen pågår om vad som hände den kvinnan i Skogsbo som hittades död 800 meter från sitt hem. En man i 25-årsåldern är häktad, på sannolika skäl misstänkt för att ha mördat henne.

Polisen har under utredningen fått fram uppgifter som gör att de är intresserade av iakttagelser från personer som vistats eller passerat området mellan Skogsbo centrum och Skräddarbovägen under natten mellan torsdag den 27 november och fredag den 28 november från midnatt och till omkring kl 02:00 den 28 november.

"Vi är intresserade av uppgifter om personer och/eller fordon som iakttagits i området. Särskilt intressant är området vid Skogsbo centrum. Låt polisen avgöra om dina iakttagelser är av sådan betydelse att de kan föra utredningen framåt", skriver polisen i ett pressmeddelande.

Den som har iakttagelser kan lämna dessa genom att ringa 114 14 och knappa vidare till tipslämning. Det går och bra att lämna iakttagelserna på polisens hemsida via nedanstående länk.

http://www.polisen.se/Dalarna/system/Formular/Epost-tipsformular/Tipsa-Polisen-i-Dalarna/
Citera
2014-12-16, 09:40
Medlem
Skogsbo centrum det är utanför Tempo.
Har hon vart ända upp dit mitt i natten?
eller är det johxxnes eller kjxll som befunnit sig där??
Citera
2014-12-16, 21:59
Medlem
Citat:
Har hört av fler personer att BO ska ha synts gåendes tillsammans med en man den natten,då dessa personer åkt förbi dem på väg hem från julbordsfiranden,nu efterlyser polisen vittnen hoppas ni som verkligen sett detta meddelar polisen vad det är ni har sett.
lägenheten jxxannes södxxlund haft ligger på Nornastigen i skogsbo.

Stämmer. Ska ha synts gående med en man i en sorts rock eller kappa modell längre. Känner personer som sett henne (såvida det inte gått runt två damer med morgonrock den kvällen).

J*h*nn*s bodde på Åsgårdsvägen, står skriven där iallafall i ett av lägenhetshuset. Men det är väl att ett hus som ligger i en korsning.
Citera
2014-12-17, 06:35
Medlem
Joxxnnes bodde i en husvagn på ingxxas gård för hans lägenhet är vattenskadad.
Men vad gjorde hon där uppe i morgonrock på natten ,hon måste ha vart packad eller bråkat med gubben (kjxll) så hon var för rädd att gå hem. Hennes yngsta dotter lixxa bor på heimdalsstigen det är inte långt därifrån kanske hon ville gå dit för att få sova och få skydd från gubben?
Citera
2014-12-18, 20:54
Medlem
Citat:
Joxxnnes bodde i en husvagn på ingxxas gård för hans lägenhet är vattenskadad.
Men vad gjorde hon där uppe i morgonrock på natten ,hon måste ha vart packad eller bråkat med gubben (kjxll) så hon var för rädd att gå hem. Hennes yngsta dotter lixxa bor på heimdalsstigen det är inte långt därifrån kanske hon ville gå dit för att få sova och få skydd från gubben?

Hennes yngsta dotter bor väl i lägenhet? Är inte den låst nattetid? Och borde hon isåfall inte ringt eller hört av sig om hon kände sig hotad eller rädd? Hade hon tillgång till en mobiltelefon? Känns ju inte så troligt att hon virrat vid skogsbo centrum, är rätt mycket bilar som passerar där ändå. Minst någon i kvarten nattetid (tro mig jag vet.) Och varför skulle dom hitta kroppen såpass långt bort från centrum isåfall?
Citera
2014-12-21, 11:20
Medlem
Vad händer med detta fall då?

Att Jo*****s sitter där han sitter är förstår vi väl alla..... Men Kj*** ?? Vad gör han? Någon som sett eller hört något från honom??

När ska åtal väckas??
Citera
2014-12-29, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citybird
Hennes yngsta dotter bor väl i lägenhet? Är inte den låst nattetid? Och borde hon isåfall inte ringt eller hört av sig om hon kände sig hotad eller rädd? Hade hon tillgång till en mobiltelefon? Känns ju inte så troligt att hon virrat vid skogsbo centrum, är rätt mycket bilar som passerar där ändå. Minst någon i kvarten nattetid (tro mig jag vet.) Och varför skulle dom hitta kroppen såpass långt bort från centrum isåfall?

Är i alla fall folk som passerat med bil just där efter julbordsbesök som sett henne i morgonrock tillsammans med en man i svart lång rock så inte vet jag......
Jo hennes dotter bor i lägenhet...men vadå kan man inte vara på väg dit för att söka hjälp/eller sovplats ändå?? (sen kanske hon inte hann få med sig sin mobil.
Verkar konstigt att irra där om hon inte var rädd för någon hemma i alla fall, och denna någon har letat rätt på henne (ev kört på henne)och tagit med henne hem där han haft ihjäl henne..
Senast redigerad av smilla70 2014-12-29 kl. 08:57. Anledning: saknades en mening
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in