2015-01-06, 18:01
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot79
Nu har de ju inte samma starttid (16 för mötet på Hovet och 19 i Övik)
Men annars håller jag med om sakfrågan.

Jo, jag såg det. Fel av mig. Kanske. Inte heller huvudmatch när de flesta spelar. Det känns som att HV och Linköping möts jämt
Citera
2015-01-06, 19:11
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Starkt DIF!
Citera
2015-01-06, 19:40
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Om någon skulle slå ner en domare med klubban så ska givetvis Joels attack straffas precis lika hårt. Självklart är fysiska attacker lika illa som att säga fitta till en linjeman, det tror jag att alla tycker.

Sluta larva dig, du vet att jag inte likställde verbala attacker med om någon slår ner en domare. Frågan var om verbala attacker också alltid ska bestraffas hårt då många frölundaiter var väldigt missnöjda över Lundqvists straff då han kallade domaren för fitta.
Citera
2015-01-06, 20:02
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Sluta larva dig, du vet att jag inte likställde verbala attacker med om någon slår ner en domare. Frågan var om verbala attacker också alltid ska bestraffas hårt då många frölundaiter var väldigt missnöjda över Lundqvists straff då han kallade domaren för fitta.

Precis, och straffet var helt galet i jämförelse med andra straff. Fast värst var väl Tollefssens straff, om han nu dödshotade en domare ska han givetvis stängas av hela säsongen. Men han gjorde troligen inte det men för att rädda ansiktet på domare/förbund stängdes han av ändå.
Citera
2015-01-06, 20:09
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Precis, och straffet var helt galet i jämförelse med andra straff. Fast värst var väl Tollefssens straff, om han nu dödshotade en domare ska han givetvis stängas av hela säsongen. Men han gjorde troligen inte det men för att rädda ansiktet på domare/förbund stängdes han av ändå.

Det blir ju lite catch 22 när den typen av situationer uppstår då man måste bestraffa det hårt samtidigt som man hela tiden jämför med t.ex tacklingar mot huvudet och andra farliga situationer. Men just verbala attacker är så otroligt enkla att undvika och ska därför bestraffas hårt. Håller även med om Tollefsen.
Citera
2015-01-06, 21:03
Medlem
m4tt145s avatar
Influensan som härjar i Leksand verkar ha tagit ordentligt på spelarna. Väldigt vek insats och utspelade av Luleå. Riktigt illa, får hoppas laget frisknat till snabbt.
Citera
2015-01-06, 21:21
Bannlyst
Mitt nyårslöfte får bli att sluta titta på hockey. Det är för påfrestande med förluster likt denna.
Citera
2015-01-06, 21:27
Medlem
Anarkhoss avatar
Då har jag sett min sista match för den här säsongen.

Intressant att spelare som Ahnelöv helt plötsligt blivit totalt värdelösa.
Citera
2015-01-06, 21:30
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Mitt nyårslöfte får bli att sluta titta på hockey. Det är för påfrestande med förluster likt denna.

Jag kommer ihåg en premiär för några år sen när Skellefteå spelade lysande och fullständigt tokdominerade Färjestad i 60 minuter.

Men när slutsignalen gått åkte FBK hem med tre poäng. Det här var ett litet tack för kaffet...
Citera
2015-01-06, 21:36
Medlem
Displaceds avatar
Nåja, 2p är bättre än inga. Vi hade bud på 3 poäng men jag väl halvnöjd.
Citera
2015-01-06, 21:37
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Då har jag sett min sista match för den här säsongen.

Intressant att spelare som Ahnelöv helt plötsligt blivit totalt värdelösa.
Ahnelöv är årets floppvärvning, vill inte ens veta vad han har i lön.
Citera
2015-01-06, 21:39
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Rätt intressant att det är så många lag som är så dåliga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in