2015-01-06, 08:28
Medlem
Embas avatar
Jag tror inte man ska överanalysera det hela.

En ny röst kan göra susen för ett lag i brygga. Oavsett individens taktiska läggning.

Men skit i det. Idag kör vi över Cluben!
Citera
2015-01-06, 09:15
Medlem
ulvvfs avatar
Grundström har i Kempe, Nylander och olofssons frånvaro fått lite mer förtroende och verka ha gjort det bra. Hur blir det nu när de återkommer?
Citera
2015-01-06, 09:34
Medlem
JoshTees avatar
Varit borta ett tag och såg Ersberg-grejen nu. Hur kan han inte få matchstraff redan under matchen? Dessutom att gå på domaren ska ge åtminstone 5+böter i min värld. Domarna ska vara helt fredade vad man än tycker om de.
Hoppas Ersberg var lika lack på Christensen som slog honom med klubban
Citera
2015-01-06, 10:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Gäller det även verbala attacker? Så som i fallet med Joel Lundqvist.

Om någon skulle slå ner en domare med klubban så ska givetvis Joels attack straffas precis lika hårt. Självklart är fysiska attacker lika illa som att säga fitta till en linjeman, det tror jag att alla tycker.

Citera
2015-01-06, 15:17
Medlem
Mikojans avatar
De få gånger det bränner till och händer grejer i SHL borde C More ha snabba fötter och agera utifrån nyhetsvärdering. Klart intressantaste matchen i dag är det desperata bottenmötet mellan Modo och Brynäs. Ett lag dessutom med ny tränare i båset. Avgör sånt matchen?

Modo-Brynäs borde alltså självklart ställts om till huvudmatch i eftermiddag. Upplagt för dramatik. Istället Djurgården – Frölunda. Gäsp.
Citera
2015-01-06, 15:36
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
De få gånger det bränner till och händer grejer i SHL borde C More ha snabba fötter och agera utifrån nyhetsvärdering. Klart intressantaste matchen i dag är det desperata bottenmötet mellan Modo och Brynäs. Ett lag dessutom med ny tränare i båset. Avgör sånt matchen?

Modo-Brynäs borde alltså självklart ställts om till huvudmatch i eftermiddag. Upplagt för dramatik. Istället Djurgården – Frölunda. Gäsp.
Är Pesonen spelklar idag?
Citera
2015-01-06, 15:42
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Är Pesonen spelklar idag?
Jepp.
Citera
2015-01-06, 15:53
Moderator
sm910difs avatar
Citat:

Djurgården - Frölunda är väl rätt självklar som tidig huvudmatch idag, eftersom övriga är sena. Eller har jag missat något? Din jämförelse borde väl snarare om LHC - Hv71 är hetare än Modo - Brynäs? Om det har jag ingen direkt åsikt, men värt att betänka kan ju vara det att nyhetsvärdering knappast är det enda eller kanske ens primära i val av match. Dels måste ett visst mått av likvärdig fördelning till för att rättfärdiga sin produkt inför anhängrna till osexiga lag, dels är inte Cmores uppdrag så mycket att neutralt rapportera från SHL som att på amerikanskt vis bygga produkten SHL.
Citera
2015-01-06, 15:54
Medlem
Gavves avatar
Kul att Slovak spelar i kväll. Mindre roligt att Scott fortfarande är borta dock.
http://www.gd.se/ishockey/shl/nye-slovaken-spelar-i-kvall#Ishockey
Citera
Medlem
Citat:

Djurgården-Frölunda är väl enda matchen som startar 16.00 så isf är det HV-Linköping vilket bör betraktas som ett toppmöte som bör petas. Dock är det ju inget som hindrar dem från att avhandla frågorna i bottenmötet i studion oavsett om det är hvudmatch eller inte. Men i sak håller jag med.

Önskar mest att de kunde lägga ner fotbollspratet under hockeysändningarna och faktiskt då fokuserar den korta tid de lägger ner i studion på att snacka hockey.
Citera
Medlem
Algot79s avatar
Citat:

Nu har de ju inte samma starttid (16 för mötet på Hovet och 19 i Övik)
Men annars håller jag med om sakfrågan.
Citera
2015-01-06, 16:04
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Grundström har i Kempe, Nylander och olofssons frånvaro fått lite mer förtroende och verka ha gjort det bra. Hur blir det nu när de återkommer?
Nu vet jag inte hur hårt Perra satsar på juniorer men Grundström bör absolut få fortsätta spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in