2015-01-06, 15:48
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=hoppalagom|51764827]
Citat:
Guds ord. mängder av människor som gått i döden för det de tror på. Och då menar jag inte i "självförsvar" utan genom antivåldprincipen som Jesus förespråkade. Ingen vettig människa dör för något den inte TROR jävligt mycket på.
Sämsta och mest sinnesförvirrade argumentet hittills.

du kanske omedvetet förväxlar LOJALITET med mental stabilitet.

att hava patriotisk kärlek har med överlevnads-instinkt att göra, inte med graden av mental skärpa. betyder att dem du referera till, i lika hög grad kan vara som hundar, mer lättledda.
hundar är söta, dock är de inte raktigenom smarta, men lojala ja, mycket lojala kärvänliga djur.

hunden har förstås ingen gud, den lojale har en mycket stark vilja att slippa halka ner på hierarkiska stegen - av mandom.

Citat:

men du är såklart en "vetare" som är tvungen att uppdatera dig i takt med att du läser nya rönen på aftonbladet
Varför påskiner du sådant, utifrån att din bok inte är den bok som ens är gällande , angående att "råka ha fått vetskap om pacifism enbart genom att behöva följa blint..?

det du menar verkar ju mer likna elevens behov av vuxen ledare - även förr i tiden... däromkring år noll... fanns om vi gissar, tillräcklig inkompetens, medan vissa helt enkelt "visste lite bättre"

så har det alltid sett ut i stridstupparnas behov att vinna, eller försvinna.

du är väl inte mer fpacifist av att vara så inkompetent att behöva en order och läsning av bibel, för att öht uppbringa empati?

isf.. är du väl trots allt just så sinnesförvirrad man blir när man tror på ord skrivna i mkt mkt gammal bok... hellre än uppdaterad samtidslitteratur : men moses stentavlor behöver du, för annars skulle du kanske vackla och visa dig vara syndare, för så fort du inte får koppla upp dig mot blingbling..då liksom kännr du riktigt avsaknaden av ryggrad i dig? och så menar du att mnniskan fungerar?

hon har inte tilräcklig substans i ryggrad utan behöver bibeln, för att "förstå sitt rike" ?

är du också machiavelli-ryttare?
Citera
2015-01-06, 15:49
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
En förminskning av semantik-sjukan i pådyvlande teism kommar att få "ripple-effekt".
Goddag yxskaft!

Vad du i ovanstånde mening förklarar, är att du vill öka språkmedvetenheten i "pådyvlande teism". Vad har du för planer egentligen Bogomil? Det går att urskönja förverkligandet av den heresiarkiska världsordning du planerar bygget av.

Farao Bogo! "The 'man' in the house..."

"Det är bara att 'snöra' ihop dom..." eller vad tänkte du?

//Mattias (som lever med naturen... och som vet vad han gör när han gör det)
Citera
2015-01-06, 16:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
En förminskning av semantik-sjukan i pådyvlande teism kommar att få "ripple-effekt".

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Vad du i ovanstånde mening förklarar, är att du vill öka språkmedvetenheten i "pådyvlande teism".

Det är étt sätt att formulera det, ja.

Citat:
Vad har du för planer egentligen Bogomil?

På detta forum: Kritik av pådyvlande och mentalt störd teism och stöd till "vettig" teism.

Citat:
Det går att urskönja förverkligandet av den heresiarkiska världsordning du planerar bygget av.

Visst är det förmätet* av mig att heretisk ifrågasätta din fantasi-bubbla som pådyvlande och mentalt störd byggar på: "Det bara är så".

* Ironi.
Citera
2015-01-06, 16:09
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Speak for yourself.
I do and I do it again. And I want to speak four you to and I do.
Im a retard you know!
And a retard can do what she want because she is only a retard
A BELIVER MANIAC
Citera
2015-01-06, 16:13
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Det är étt sätt att formulera det, ja.

På detta forum: Kritik av pådyvlande och mentalt störd teism och stöd till "vettig" teism.

Visst är det förmätet* av mig att heretisk ifrågasätta din fantasi-bubbla som pådyvlande och mentalt störd byggar på: "Det bara är så". * Ironi.
Tror du jag är den som lägger bördan på dina axlar? Känner du ens bördan som kommer senare av det du gör idag? Tror du att du kan välja bort det det övermäktiga genom heretiarkiskt folkstyre?

Kan du berätta om hemligheten i de extra-tecken du lägger till i din text? ("Stjärnorna", diakritik-märket och apostrofen som inte ska vara där om du skriver på ren svenska i ditt språkbruk - men som du återkommer till, mest hela tiden.)

//Mattias
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-06 kl. 16:53.
Citera
2015-01-06, 16:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
I do and I do it again. And I want to speak four you to and I do.
Im a retard you know!
And a retard can do what she want because she is only a retard
A BELIVER MANIAC

Bra. Då är trådämnets relevans fastställd för din del.
Citera
2015-01-06, 16:47
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Bra. Då är trådämnets relevans fastställd för din del.
You are welcome!
Citera
2015-01-06, 16:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Tror du jag är den som lägger bördan på dina axlar?

Jag har självklart ansvaret för min kritik av din "det bara är så" bubbla-verklighet.

Citat:
Känner du ens bördan som kommer senare av det du gör idag?

Iblant, iblant inte. Jag har inga profet-anspråk.

Citat:
Kan du berätta om hemligheten i de extra-tecken du lägger till i din text? ("Stjärnorna", diakritik-märket och apostrofen som inte ska vara där om du skriver på ren svenska i ditt språkbruk - men som du återkommer till, mest hela tiden.)

Hur är såna grammatiska detaljer relevante?
Citera
2015-01-06, 17:13
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Jag har självklart ansvaret för min kritik av din "det bara är så" bubbla-verklighet.
Vad har fått dig att tro att jag lever i en sådan "bubbla"? Har du levt i en sådan själv eller hört om en sådan ryktesvägen? Har du någon självkännedom om din egen medvetenhet eller lever du i en "bubbla" du ännu inte känner till?

Citat:
Iblant, iblant inte. Jag har inga profet-anspråk.
Nej, du "äger diskretion", som du säger med ditt teckenspråk (apostrofen i diskret'het) till prästerskapet i framtiden. Vad skapar dom då, av ditt hemliga språk? Men frågar du någon som vet vad du gör för fel, vad du gör för fel?

Kan du respektera andras åsikter eller gör du något annat? Kämpar du emot återblickandet, t.o.m. din egen medverkan på denna sajt, flashback? Skapar du slavar med nedböjda huvuden?

Citat:
Hur är såna grammatiska detaljer relevante?
Grammatiska? På vilket sätt är de grammatiska när tecknen bär olika betydelser beroende på vem som använder ditt språkbruk i framtiden? Vet du inte vad du gör när du gör det? Kan du teckenspråk och fattar du att människor kan se att du blandar in tecken till (och i) ord, som inte hör hemma där?

//Mattias
Citera
2015-01-06, 17:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Vad har fått dig att tro att jag lever i en sådan "bubbla"?

Din semantik-akrobatiska substanslöshet och din narcissism/megalomani.

Citat:
Har du levt i en sådan själv eller hört om en sådan ryktesvägen?

Jag har "experimenterad" med sånt, ja.

Citat:
Har du någon självkännedom om din egen medvetenhet eller lever du i en "bubbla" du ännu inte känner till?

Någon grad av självkännodom.

Citat:
Nej, du "äger diskretion", som du säger med ditt teckenspråk (apostrofen i diskret'het) till prästerskapet i framtiden. Vad skapar dom då, av ditt hemliga språk? Men frågar du någon som vet vad du gör för fel, vad du gör för fel?

Semantisk akrobatik på toppen av semantisk akrobatik.

Citat:
Kan du respektera andras åsikter eller gör du något annat?

Iblant, men inte dina.

Citat:
Kämpar du emot återblickandet, t.o.m. din egen medverkan på denna sajt, flashback? Skapar du slavar med nedböjda huvuden?

Din pop-psykologi är lika substanslös som dina övriga pseudoverktyg.

Citat:
Grammatiska? På vilket sätt är de grammatiska när tecknen bär olika betydelser beroende på vem som använder ditt språkbruk i framtiden? Vet du inte vad du gör när du gör det? Kan du teckenspråk och fattar du att människor kan se att du blandar in tecken till (och i) ord, som inte hör hemma där?

Ta grammatiken på ett språkforum.
Citera
2015-01-06, 18:04
Bannlyst
[quote=Honey.B.Blue]
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
Sämsta och mest sinnesförvirrade argumentet hittills.

du kanske omedvetet förväxlar LOJALITET med mental stabilitet.

att hava patriotisk kärlek har med överlevnads-instinkt att göra, inte med graden av mental skärpa. betyder att dem du referera till, i lika hög grad kan vara som hundar, mer lättledda.
hundar är söta, dock är de inte raktigenom smarta, men lojala ja, mycket lojala kärvänliga djur.

hunden har förstås ingen gud, den lojale har en mycket stark vilja att slippa halka ner på hierarkiska stegen - av mandom.Varför påskiner du sådant, utifrån att din bok inte är den bok som ens är gällande , angående att "råka ha fått vetskap om pacifism enbart genom att behöva följa blint..?

det du menar verkar ju mer likna elevens behov av vuxen ledare - även förr i tiden... däromkring år noll... fanns om vi gissar, tillräcklig inkompetens, medan vissa helt enkelt "visste lite bättre"

så har det alltid sett ut i stridstupparnas behov att vinna, eller försvinna.

du är väl inte mer fpacifist av att vara så inkompetent att behöva en order och läsning av bibel, för att öht uppbringa empati?

isf.. är du väl trots allt just så sinnesförvirrad man blir när man tror på ord skrivna i mkt mkt gammal bok... hellre än uppdaterad samtidslitteratur : men moses stentavlor behöver du, för annars skulle du kanske vackla och visa dig vara syndare, för så fort du inte får koppla upp dig mot blingbling..då liksom kännr du riktigt avsaknaden av ryggrad i dig? och så menar du att mnniskan fungerar?

hon har inte tilräcklig substans i ryggrad utan behöver bibeln, för att "förstå sitt rike" ?

är du också machiavelli-ryttare?
ett mycket tänkvärt inlägg återigen av min favoritforumit. Tack och god fortsättning.
Citera
2015-01-06, 18:58
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
"Kärt barn har många namn".

Vi talar sannoliken om ung. det samma när det kommar till kritan.
Det kanske vi gör, jag vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in