Citat:
Ursprungligen postat av
Forever Winter
För her Sundevall sitter på den absoluta sanningen? Skuldfrågor avgörs i domstol, inte i en novell.
Tror du inte att ett av Sveriges största brottsmål som gått igenom både Tingsrätt och Hovrätt har utrett saken grundligare än herr Sundvall? Sundvall är en attention whore och väl medveten om att han kan sprida vilken propaganda han vill utan att behöva stå till svars för det. Uppmärksammad blir han ändå.
Vittnen har sagt att Tommy först sköt enstaka skott mot entrén för att sedan avsluta med automateld. Menar du att rekylen av ETT skot gör att vapnet stegrar och träffar entrén?
Det faktum att personen de var arga på (Jocke) träffades av flera skott var en tillfällighet?

Jag vet inte vad jag ska svara på det dära egentligen.
Men uppgifterna som kommit fram i boken "Det farliga Sverige" är även det "vittnesuppgifter" som kommit fram vid ett senare tillfälle ca 10 år efter skotten, givetvis även Tommy´s version har skrivits. Även "framstående rättsexperter" skall ha gjort det gällande att det kan vara så att vapnet faktiskt kan ha stegrat pga rekylen, men visst, jag kanske ska tro mera på "Experterna" på Flashback?
Som sagt, oavsett om han hade för avsikt att döda eller ej så tar man inte med sig ett vapen tillbaka till en krog bara för att man blivit avvisad ifrån platsen.
Men som jag uppfattade det så har det inte skjutits i sidled utan endast i en rak linje så att vapnet skall ha kunnat stegrat får man ändå ta i beaktning.
Och vissa vittnen pekade ju även ut "Gara" i ett första skede som skall ha varit den som var drivande till detta, (troligtvis) samma vittnen som vittnat om att vapnet inte har stegrats.
Vittnena var inte eniga någonstans utan av låt oss säga 20 vittnen så fanns det 10 olika versioner om vad som verkligen hände och de flesta under stor chock och under alkoholpåverkan, dvs vittnen som man i normala fall skulle avskriva vid ett normalt fall av en normal misshandel under en fredagskväll då de skulle anses "ej trovärdiga".
Som sagt, jag försvarar inte det som har hänt utan ser det mest som en tragisk händelse, men han (Jocke) var väl ingen duvunge och kunde således ha haft en pistol innanför jackan? Som sagt så var dörrvaktsbranschen mer vilda västern under den tiden med mindre koll på de anställda. Idag får du knappast en dörrvaktsbricka om du är straffade sedan tidigare.