2015-01-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det du "hörde" var Tommys version i rätten. Han ville naturligtvis inte skada någon, han brände bara av ett magasin med ett automatgevär mitt i trängseln vid en knökfull entré.
Vittnen har berättat hur han sköt rakt mot entrén. Nog fan ville han döda folk.

Men har det inte kommit fram senare i boken "Det farliga Sverige" av Dick Sundevall att det är "bevisat" att han faktiskt sköt ner i backen och att vapnet stegrade sig av rekylen?
Jag kan ha fel.
Eller så kanske författaren ljuger?
Och att han inte ens tänkt att använda vapnet utan att han avlossade salvan först efter att vakten gjort "rörelsen" av att han skulle haft ett vapen innanför jackan.
Man ska komma ihåg också att det var lite mera vilda västern inom dörrvakts branschen på den tiden (inte samma kontroll av bakgrund) med flera beväpnade vakter och sämre utrustning då inte alla dörrvakter hade skottsäkra västar.
Citera
2015-01-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Haha, nä, ser inte upp till honom eller någon annan yrkes kriminell. Självklart har man träffat en och annan "lyckad" dock för många baksidor även för de som har "lyckats". För mig i alla fall.

Har dock träffat några ur mc världens under grupper och där tycker jag att han skulle passa. Han och en annan kille som muckade för några år sedan styrde rätt mkt på hall och var inte många som satte sig upp mot dem då i alla fall. Den snubben gick till en sån här under grupp när han kom ut. Han hoppade dock av efter några år och började köra eget race.

Men jag håller med dig om att han inte har någon ljus framtid framför sig. Tror inte heller att han kommer "bli" något i den undre världen. Men om han inte byter karriär så tror jag att han kommer ramla in i kriminalitet igen.

Sannolikt enligt mig är att han kommer till en undergrupp till någon mc klubb, eller så kör han något eget race. Han skulle säkert få vara med någon av grupperna som krigade i Skogås här om dagen

För helvete, kan du släppa det där med undergupp, jag kan lova att TZ kommer leva resten av sitt liv jävligt ensamt, snubben lekte gangster för 30 år sen, han är 50 år snart och hans liv på utsidan kommer bestå av en lägenhet och lite fickpengar som betalas av staten, thats it.
Citera
2015-01-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Men har det inte kommit fram senare i boken "Det farliga Sverige" av Dick Sundevall att det är "bevisat" att han faktiskt sköt ner i backen och att vapnet stegrade sig av rekylen?
Jag kan ha fel.
Och att han inte ens tänkt att använda vapnet utan att han avlossade salvan först efter att vakten gjort "rörelsen" av att han skulle haft ett vapen innanför jackan.
Man ska komma ihåg också att det var lite mera vilda västern inom dörrvakts branschen på den tiden (inte samma kontroll av bakgrund) med flera beväpnade vakter och sämre utrustning då inte alla dörrvakter hade skottsäkra västar.

Sundevall är en krimrunkare som alltid tar gangstrar i försvar. Förstår mig inte på den gubben.
Citera
2015-01-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
För helvete, kan du släppa det där med undergupp, jag kan lova att TZ kommer leva resten av sitt liv jävligt ensamt, snubben lekte gangster för 30 år sen, han är 50 år snart och hans liv på utsidan kommer bestå av en lägenhet och lite fickpengar som betalas av staten, thats it.

Så är det. Eller så vässar han mot fel folk och dör, eller så hugger han ner någon bedagad alkis utanför en pizzeria och åker in igen. Lite "Svarten" över TZ.
Citera
2015-01-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Sundevall är en krimrunkare som alltid tar gangstrar i försvar. Förstår mig inte på den gubben.

Oavsett krimrunkare och försvarare av kriminella
Har det inte kommit fram att det var så det gick till så som jag skrev?
Eller är han en lögnare herr Sundevall menar du?

Och vad gäller T.Z så har han familj och 4.a barn så att han skulle återgå till sin kriminella bana låter ej troligt i mina öron.
Och han lär vara väl bevakad den dagen han får "chansen" att återgå till samhället.

Sedan kan man dividera hur mycket som helst om han verkligen borde få chansen igen oavsett vådaskott eller ej.
Jag vet vad jag tycker i frågan men håller det för mig själv...
Senast redigerad av Horknullarn 2015-01-04 kl. 19:08.
Citera
2015-01-04, 23:43
Medlem
Citat:
Så är det. Eller så vässar han mot fel folk och dör, eller så hugger han ner någon bedagad alkis utanför en pizzeria och åker in igen. Lite "Svarten" över TZ.
TZ och svarten har ju många likheter.

Din korkade jävla oinsatta Karsuddenpatient.
Citera
2015-01-04, 23:45
Medlem
Citat:
Precis, du ogillar att han har den synen, för den delar inte du, plitjävel.

Men han har fog för det han skriver, även kring TZ.
Citera
2015-01-06, 13:18
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Jag kan ha fel.

Det finns ingen skottsäker väst som stoppar en kula från en AK-4 på så nära håll. Inte en enda på marknaden finns att uppbringa. Ammunitionen är som alla lumpare vet 7,62 mm. vilket är fullt jämförbart med en älgstudsare a lá 6,5mm eller 30-06. Jag äger själv jaktvapen och har skjutit mycket så jag vet vad jag pratar om. GW Persson och grabbarna på fagerhult testade i sitt tv-program på 80 talet att skjuta en älgstudsare på en "skottsäker" väst. Kulan passerade fram och bak med resultatet att mer fragment från västen drogs med i kulbanan. Farligare än utan alltså. Att man inte skulle kunna hålla emot en "stegring" håller jag för mycket osannolikt. Vad spelar det egentligen för roll vad intentionerna var? 4 döda och ett tjogtal skadade men egentligen var det bara olyckan som var framme, konstig jävla retorik av mr. Sundevall. F.ö. borde kulorna (som de facto hittades) visat om de var resultat av rikoschetter. Inget har någonsin nämnts i tekniska förundersökningen angående detta. Så jag är benägen att tro att Sundevall är en jävla låtsas CSI med livlig fantasi. Han är inte ens en parantes eller alternativ teorimakare. Byfåne är rätt epitet på såna där charlataner som försöker sälja böcker på andras olycka.
Citera
2015-01-06, 15:22
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Oavsett krimrunkare och försvarare av kriminella
Har det inte kommit fram att det var så det gick till så som jag skrev?
Eller är han en lögnare herr Sundevall menar du?

Och vad gäller T.Z så har han familj och 4.a barn så att han skulle återgå till sin kriminella bana låter ej troligt i mina öron.
Och han lär vara väl bevakad den dagen han får "chansen" att återgå till samhället.

Sedan kan man dividera hur mycket som helst om han verkligen borde få chansen igen oavsett vådaskott eller ej.
Jag vet vad jag tycker i frågan men håller det för mig själv...

För her Sundevall sitter på den absoluta sanningen? Skuldfrågor avgörs i domstol, inte i en novell.
Tror du inte att ett av Sveriges största brottsmål som gått igenom både Tingsrätt och Hovrätt har utrett saken grundligare än herr Sundvall? Sundvall är en attention whore och väl medveten om att han kan sprida vilken propaganda han vill utan att behöva stå till svars för det. Uppmärksammad blir han ändå.
Vittnen har sagt att Tommy först sköt enstaka skott mot entrén för att sedan avsluta med automateld. Menar du att rekylen av ETT skot gör att vapnet stegrar och träffar entrén?

Det faktum att personen de var arga på (Jocke) träffades av flera skott var en tillfällighet?
Citera
2015-01-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
För her Sundevall sitter på den absoluta sanningen? Skuldfrågor avgörs i domstol, inte i en novell.
Tror du inte att ett av Sveriges största brottsmål som gått igenom både Tingsrätt och Hovrätt har utrett saken grundligare än herr Sundvall? Sundvall är en attention whore och väl medveten om att han kan sprida vilken propaganda han vill utan att behöva stå till svars för det. Uppmärksammad blir han ändå.
Vittnen har sagt att Tommy först sköt enstaka skott mot entrén för att sedan avsluta med automateld. Menar du att rekylen av ETT skot gör att vapnet stegrar och träffar entrén?

Det faktum att personen de var arga på (Jocke) träffades av flera skott var en tillfällighet?

Jag vet inte vad jag ska svara på det dära egentligen.

Men uppgifterna som kommit fram i boken "Det farliga Sverige" är även det "vittnesuppgifter" som kommit fram vid ett senare tillfälle ca 10 år efter skotten, givetvis även Tommy´s version har skrivits. Även "framstående rättsexperter" skall ha gjort det gällande att det kan vara så att vapnet faktiskt kan ha stegrat pga rekylen, men visst, jag kanske ska tro mera på "Experterna" på Flashback?
Som sagt, oavsett om han hade för avsikt att döda eller ej så tar man inte med sig ett vapen tillbaka till en krog bara för att man blivit avvisad ifrån platsen.
Men som jag uppfattade det så har det inte skjutits i sidled utan endast i en rak linje så att vapnet skall ha kunnat stegrat får man ändå ta i beaktning.
Och vissa vittnen pekade ju även ut "Gara" i ett första skede som skall ha varit den som var drivande till detta, (troligtvis) samma vittnen som vittnat om att vapnet inte har stegrats.
Vittnena var inte eniga någonstans utan av låt oss säga 20 vittnen så fanns det 10 olika versioner om vad som verkligen hände och de flesta under stor chock och under alkoholpåverkan, dvs vittnen som man i normala fall skulle avskriva vid ett normalt fall av en normal misshandel under en fredagskväll då de skulle anses "ej trovärdiga".

Som sagt, jag försvarar inte det som har hänt utan ser det mest som en tragisk händelse, men han (Jocke) var väl ingen duvunge och kunde således ha haft en pistol innanför jackan? Som sagt så var dörrvaktsbranschen mer vilda västern under den tiden med mindre koll på de anställda. Idag får du knappast en dörrvaktsbricka om du är straffade sedan tidigare.
Senast redigerad av Horknullarn 2015-01-06 kl. 16:15.
Citera
2015-01-29, 15:16
Medlem
TjickTjacks avatar
Citat:
Jag vet inte vad jag ska svara på det dära egentligen.

Men uppgifterna som kommit fram i boken "Det farliga Sverige" är även det "vittnesuppgifter" som kommit fram vid ett senare tillfälle ca 10 år efter skotten, givetvis även Tommy´s version har skrivits. Även "framstående rättsexperter" skall ha gjort det gällande att det kan vara så att vapnet faktiskt kan ha stegrat pga rekylen, men visst, jag kanske ska tro mera på "Experterna" på Flashback?
Som sagt, oavsett om han hade för avsikt att döda eller ej så tar man inte med sig ett vapen tillbaka till en krog bara för att man blivit avvisad ifrån platsen.
Men som jag uppfattade det så har det inte skjutits i sidled utan endast i en rak linje så att vapnet skall ha kunnat stegrat får man ändå ta i beaktning.
Och vissa vittnen pekade ju även ut "Gara" i ett första skede som skall ha varit den som var drivande till detta, (troligtvis) samma vittnen som vittnat om att vapnet inte har stegrats.
Vittnena var inte eniga någonstans utan av låt oss säga 20 vittnen så fanns det 10 olika versioner om vad som verkligen hände och de flesta under stor chock och under alkoholpåverkan, dvs vittnen som man i normala fall skulle avskriva vid ett normalt fall av en normal misshandel under en fredagskväll då de skulle anses "ej trovärdiga".

Som sagt, jag försvarar inte det som har hänt utan ser det mest som en tragisk händelse, men han (Jocke) var väl ingen duvunge och kunde således ha haft en pistol innanför jackan? Som sagt så var dörrvaktsbranschen mer vilda västern under den tiden med mindre koll på de anställda. Idag får du knappast en dörrvaktsbricka om du är straffade sedan tidigare.

Men snälla vakna, då de flesta av oss inte är vana vid automateld på öppen gata kan nog detaljerna variera rätt mkt, trots det tillhör TZ den sortens människor som vi verkligen inte behöver, så oavsett vad vittnesmålen säger så tog idioten vapnet i sin hand och avlossade ett flertal skott i riktning mot X antal oskyldiga. Även om Jocke var otrevlig o kaxig vid avvisandet av drägget så förtjänade väl inte någon av dom att mejas ner bessiningslöst?
Släpp aldrig ut dyngan!
Citera
2015-02-07, 12:49
Medlem
Guillermo Marquez Jara, vad gör han nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in