2015-01-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkjoo
(FB) Fler än hundra jobbsökande lurade i Växjö

Här

Nej, den personen ställde en fråga om personen var dum i huvudet, inget påstående.
Citera
2015-01-06, 14:35
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
1. Jag känner mig rövknullad.

2. En som vill jobba hittar jobb! Själv ser jag detta som ett kall till att plugga.

3. Tack för att du inte är ett rövhål som de flesta i tråden.
Fick du betala något till Jens?
Citera
2015-01-06, 14:45
Medlem
DavvaLs avatar
Citat:
1. Jag känner mig rövknullad.

2. En som vill jobba hittar jobb! Själv ser jag detta som ett kall till att plugga.

3. Tack för att du inte är ett rövhål som de flesta i tråden.

Tack för svar!

Men som du nog förstår, det alla här undrar över är vad Jens och eventuella kumpaner har haft för motiv.

Så kan du försöka få fram alla detaljer du kan om detta av din vän. Gärna sådant man inte kan läsa i tidningen...

Så fråga om all info de har givit till Jens. Alla adresser till kontor, lager andra lokaler? Vilken kontakt med ekonomiavdelning för lönen har det varit? Kontakt med facket? Truckutbildning som det snackas om? Hur har snacket gått på byn? Massor med folk måste ju pratat om detta i månader.

Vem är Jens, vilket rykte går om honom eftersom han tydligen gjort skumma saker tidigare?

Som du ser, dina svar säger inget tyvärr.

MER INFO!
Citera
2015-01-06, 15:19
Medlem
ettkilomjoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulborn
Ryktet om NetonNet har cirkulerat ett tag men som sagt så blev Borås ett val.

Däremot förstår jag inte riktigt valet av byggnad om det nu hade stämt då det ligger 2 "stora" företag där redan, Alwex och SSC

Nej nej nej...
Det ligger två stora lager där, det ena är gamla Coop och det andra gamla ICA, J*ns har sagt olika adresser till dem (dvs vissa skulle komma till gamla ICA och andra till gamla Coop, byggnaderna är knappa 50 meter ifrån varandra)

"Två stora företag" Alwex och SSC är numera under samma vingar, sen långt tillbaka. Alltså SSC är i Alwex armar, kalla de dotterbolag om ni så vill.

Jag har jobbat där!
Citera
2015-01-06, 15:39
Medlem
Fick höra av en kompis som var en utav de lurade att chefen hade rymt till Thailand med 65 miljoner. Kan det verkligen stämma?
Citera
2015-01-06, 15:42
Medlem
Folk borde lära sig att googla. Fler än hundra personer luras av en dokumenterat brottslig karl på 45 + i Hello Kitty-mössa och som gör "intervjuer" medan han sitter och bajsar på muggen och som skriver "anställningsavtal" som en tolvåring?
Citera
2015-01-06, 15:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spidermannen
Fick höra av en kompis som var en utav de lurade att chefen hade rymt till Thailand med 65 miljoner. Kan det verkligen stämma?

Vart kommer de 65 miljonerna i så fall in i bilden? Alwex pengar?
Citera
2015-01-06, 15:59
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vart kommer de 65 miljonerna i så fall in i bilden? Alwex pengar?

Tveksamt. Kopplingen Alwex - Jusab är förmodligen något han själv hittat på.
Pratade idag med kontakt på Alwex på platsen och de har inte existerat någon kontakt med Jusab/Jens. OM de nu inte vill dölja det. Kan det funnits någon finansiär med i bilden om det är inte rent ekobrott/bedrägeri? Återstår att se.
Citera
2015-01-06, 15:59
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Då vore det bättre att flytta till vilket land som helst - utan utlämningsavtal.
Citera
2015-01-06, 16:03
Medlem
Kravallens avatar
Citat:

Hur fick han reda på det isf? Är det kvinnan som sagt detta som själv jagat mannen ang. pengar?
För så sent som igår trodde han att den människan skulle ge honom ett jobb. Om kvinnan var där också så måste hon trott på det också.

Bara källkritisk, inte hånfull.
Citera
2015-01-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Folk borde lära sig att googla. Fler än hundra personer luras av en dokumenterat brottslig karl på 45 + i Hello Kitty-mössa och som gör "intervjuer" medan han sitter och bajsar på muggen och som skriver "anställningsavtal" som en tolvåring?

Du får nog anses som minst lika lättlurad som tror på historien om "intervjuer på muggen".
Citera
2015-01-06, 16:34
Medlem
En som flyttat från Södertälje till Växjö för jobbet enligt SMP.

En intervjuad säger "kanske finns någon försäkring för det här".

Helt otroligt att att djungeltelegrafen kan fånga upp så många som 130 personer utan att någon på vägen avslöjar skiten innan de väl står vid porten för att "börja" nya arbetet.
Senast redigerad av Feodor 2015-01-06 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in