2015-01-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Varför skulle du inte kunna ställa de frågorna?

Det är inga husdjur vi talar om som det ska gullas med. Det är naiva och korkade vuxna människor som behöver lära sig att ställa sig själva kritiska frågor.

För det är uppenbart bekanta till mig
Citera
2015-01-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavvaL
Oj, ursäkta så mycket. Fråga detta:

1. Hur känns det?

2. Vad tror du om fortsättningen?

3. Lycka till!

1. Jag känner mig rövknullad.

2. En som vill jobba hittar jobb! Själv ser jag detta som ett kall till att plugga.

3. Tack för att du inte är ett rövhål som de flesta i tråden.
Citera
2015-01-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkjoo
För det är uppenbart bekanta till mig

Perfekt. Vänner är till för att kunna ställa kritiska och obekväma frågor när deras vänner faller in i naivitet och dumhet. Vänner som bara jamsar med och sticker huvudet i sanden tjänar inget till.
Citera
2015-01-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Perfekt. Vänner är till för att kunna ställa kritiska och obekväma frågor när deras vänner faller in i naivitet och dumhet. Vänner som bara jamsar med och sticker huvudet i sanden tjänar inget till.

Det är skillnad att ställa kritiska frågor och kalla någon dum i huvudet
Citera
2015-01-06, 12:26
Medlem
Citat:

Vadå, känner du dig kränkt ?

1. Hur känns det att bli rövknullad?
2. Har du gett pengar till sol och våraren ?
3. Vad tror du är jens motiv?
Citera
2015-01-06, 12:27
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
I DN står det att jobbsökande Julia träffade Jens fyra gånger och att det var sex personer som sökte jobb samtidigt. Alla fick jobb. Allt detta ska ha skett på "kontoret i Växjö". Någon som har en adress till "kontoret"? Kan ev. ge ledtrådar till om det finns andra personer bakom detta.
Citera
2015-01-06, 12:32
Medlem
Citat:

Vem har kallat någon för dum i huvudet? Alla har nog varit med om vänner som någon gång varit naiv eller agerat dumt.

Har kränkthetskulturen gått så långt att man inte kan ställa kritiska frågor ens till sina vänner?
Citera
2015-01-06, 12:32
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Jag har inga svar än från de krokar jag lagt ut.

En tanke som slog mig var om han använder identiteterna på något sätt? Säljer dem vidare mao eller för att själv utöva bedrägerier i deras namn. De går säkert att sälja, med tanke på personnummer osv han har tillgång till. Där har jag otroligt dålig koll dock.

Personnummer är en offentlig handling precis som körkort. Om det är ID-stöld det handlar om finns det betydligt enklare sätt.
Citera
2015-01-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Personnummer är en offentlig handling precis som körkort. Om det är ID-stöld det handlar om finns det betydligt enklare sätt.
Ja, ID stöld tror jag inte på. Hade varit lättare att ringa skatteverket och få ut uppgifterna. Och då inte dragit uppmärksamhet åt sig..
Citera
2015-01-06, 13:10
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekomax
Nej men det är väl deras uppgift att gräva fram vad som har hänt? De ska fan livesända utanför hans hem tills han kommer ut och svarar på frågor!

Så stor fråga är det inte.
Det är en lokalnyhet och hade jag inte hängt på Flashback hade jag inte brytt mig alls.

Arbetare blir knullade dagligen i Sverige. Vad är det som är speciellt med detta är att av dessa 130 så var det INGEN som var smarta nog att se att det var en bluff.

För hög lön
Kontraktet och inledningsbladen alla fick luktar ju fake som fan.

Men visst. Ställ journalisterna mot väggen.. Mjältbrandshot vs 130 arbetare som inte kunde se skogen för alla träd..
Citera
2015-01-06, 13:15
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så stor fråga är det inte.

Arbetare blir knullade dagligen i Sverige.

Hur sker detta?
Citera
2015-01-06, 13:18
Medlem
Napis avatar
Vet inte om något motiv kommit fram ännu. En tanke som slog mig var att GM kanske själv har blivit lurad.
Om vi utgår ifrån att någon lurat GM att Net on net skulle bygga ett nytt centrallager på platsen, personen som lurar säger sig vara ansvarig för personal upphandling. Hostar han då upp säg 200 000 så får han stå för bemanning.

Gm sätter igång och rekryterar och fixar truckkort osv, när det drar ihop sig börjar han ana ugglor och sticker.

Tycker ett liknande scenario låter troligare än att GM helt sonika rekryterat 100pers utan att någon lyckas komma på vad han haft för motiv.
Att få köpa sig ett sånt avtal kan ju vara väldigt lukrativt i längden och många skulle nog sälja av det mesta de hade för det, om det verkade på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in