2015-01-06, 11:31
Medlem
Streeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Varför är de naiva idioter när de vill jobba? Detta till skillnad mot alla idioter som vill parasitera och leva på bidrag och stjäla pengar från alla som vill göra rätt för sig.

Din tröga feta fanskap, du är igentligen inte värd att svaras på men jag gör det ändå.

De som hade jobb ville byta för högre lön utan någon som helst säkerhet att få fast jobb.

De valde att sluta utan säkerhet, det är naivt och idiotiskt och tragiskt om de även har familj.

Du är en trög äcklig fet jävel och är lika fel i huvet som de som blev lurade, förbannade jävla horunge som inte har ett jävla dugg i skallen.
Senast redigerad av Streeet 2015-01-06 kl. 11:34.
Citera
2015-01-06, 11:35
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandByMe
Frågan som dyker upp nu är vad företaget Alwex har haft för roll i det som hänt? Det tycks bekräftat att Alwex har fått ett avtal med NetOnNet att sköta distribution i Norden. Denna information har alltså JE lyckats få tag i. Någonstans på vägen kan han ha blivit "lovad" en roll i den hanteringen som Alwex sedan har backat från av olika orsaker. Helt utan vetskap om JE är de nog inte.

Vad har du för källa till detta påstående? Både Alwex VD och Netonets säkerhetschef säger motsatsen:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6060247
Citera
2015-01-06, 11:38
Medlem
batakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dac83
Nu ska berätta för er hur jag tror det ligger till, Det här är en ny typ av privat arbetsförmedlare, som tjänar pengar på att hitta jobb till folk, bara att denna gång drog han stor slam med att lura massa folk att dom fått ett bra jobb, vilket gjorde att många sa upp sig från sina gamla jobb och helt plötsligt hade han skapat massa "nya" jobb.

Han fråga alla jobbsökande under anställnings intervjun vart dom jobbat tidigare, och dom som redan hade jobb kunde han ganska enkelt få veta om dom ska sluta och när.

Han skicka sedan sina arbetssökande till de "nya" jobben som snabbt fylldes igen!

Där folk har ni det!
Hade han jobbat som jobbcoach och fått 100000:- för varje långtidsarbetslös/flykting som fått provanställning hade det förstås varit ett möjligt scenario
Citera
2015-01-06, 11:43
Medlem
crossoftormentss avatar
det tror jag också
Citera
2015-01-06, 11:44
Medlem
Baltikum har nämnts flera gånger i tråden. Kanske därifrån som denna affär/skandal har sin upprinnelse? JE kanske är lika grundlurad som de 130.
Citera
2015-01-06, 11:47
Medlem
Ryktet om NetonNet har cirkulerat ett tag men som sagt så blev Borås ett val.

Däremot förstår jag inte riktigt valet av byggnad om det nu hade stämt då det ligger 2 "stora" företag där redan, Alwex och SSC
Citera
2015-01-06, 11:49
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Baltikum har nämnts flera gånger i tråden. Kanske därifrån som denna affär/skandal har sin upprinnelse? JE kanske är lika grundlurad som de 130.

J*ns pratade om det i sina intervjuer vad jag fattade för. Själv tycker jag det låter lite kliché att Baltikum skulle vara inblandad.
Citera
2015-01-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataki
Hade han jobbat som jobbcoach och fått 100000:- för varje långtidsarbetslös/flykting som fått provanställning hade det förstås varit ett möjligt scenario

ja det låter rimligt, då finns det mycket pengar att tjäna, dock tror jag det är flera personer inblandade här så det finns ju säkert någon målvakt emellan och säkert 2 olika personer, en som agerat att dom ska anställa folk till lagret och en som är jobbcoach.
Citera
2015-01-06, 11:57
Medlem
Kravallens avatar
Jag har inga svar än från de krokar jag lagt ut.

En tanke som slog mig var om han använder identiteterna på något sätt? Säljer dem vidare mao eller för att själv utöva bedrägerier i deras namn. De går säkert att sälja, med tanke på personnummer osv han har tillgång till. Där har jag otroligt dålig koll dock.
Citera
2015-01-06, 12:02
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litetu
Vad jag hört så blandade M*ria in polis och advokat i fredags om jag inte minns fel. Detta då hon inte fått lön för det arbete hon utfört. För flera anställda började detta uppdagas redan i helgen, framför allt då de som jobbat där ett tag redan. M*ria var på plats med övriga hundratals igår i Räppe.

Polis hämtade igår en gedigen hög med papper på J*ns kontor.

Hans "Fru"?
Citera
2015-01-06, 12:04
Medlem
5StarStunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen

En tanke som slog mig var om han använder identiteterna på något sätt? Säljer dem vidare mao eller för att själv utöva bedrägerier i deras namn. De går säkert att sälja, med tanke på personnummer osv han har tillgång till. Där har jag otroligt dålig koll dock.

Det handlar enbart om att använda deras identiteter.
En arbetsgivare får alla uppgifter han behöver för att utnyttja dem, till kriminella handlingar, så de kan räkna med att de kommer få hemska överraskningar.

Mardrömmen för dessa stackars människor Harmångers börjar.
Citera
2015-01-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen

kolla mitt tidigare inlägg, kanske det kan vara en idé?

https://www.flashback.org/sp51764403
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in