2014-08-21, 09:26
  #85
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Oj vad folk underskattar Skellefteå. Visst, har tappat en hel drös med spelare, men som vi alla vet betyder pappret ingenting i SHL. Den mentaliteten och erfarenheten man byggt upp kommer dom inte ifrån. Ser SAIK som klara favoriter i år igen.
Vad är då inte HV71? Blir fan förbannad över att folk är så här jävla okunniga

Deras jävla nivå ligger på att säga att Björn Melin är slut men kanske kan få till en nytändning men inte mer, så här är det att han förra säsongen spelade 25 matcher (skada) och gjorde 19 poäng, så då kan en undra hur många poäng det ska bli med en nytändning 110 poäng på 55 matcher, och sedan 36 poäng på de 12 matcher som återstår efter grundserien, måntro?

Näe, fy fan vilket jävla slödder folk är som bara tror om HV71 men fan inget vet, Skaik hamnar nog nästan sist.
Citera
2014-08-21, 09:37
  #86
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Om pappret inte betyder någonting i SHL: Hur kommer det sig att då SKAIK vunnit tvår år i rad?
Därför att de fick behålla sina spelare. Skaik har blivit löjligt hajpade men är inget märkvärdigt alls. Fakta är att de blivit totalt utspelade av Brynäs, Färjestad när de lagen fick ha sina spelare kvar.

Nu har Skaik tappat de bästa bland de sämsta så nu stå man helt försvarslösa mot lag som hunnit bygga upp lite nytt (läs HV71).

Skaik är inget bra alls, och utan särskilt kunnande därför man harvat runt så länge i lingonserien, sedan hade de tur gick upp i en tid av spelarflykt. Oförtjänt på grund av spelarflykten blivit hajpade som fan av media, amöbor, glidare och andra amatörer som inget begripa.

Ta bara det där jävla sluggot Forsberg, fy fan vad han blev hajpad som bra tränare i media men nu i MoDo så ser vi ju att han är enbent i huvudet, så är det Skaik levt högt på spelarflykten nu har de tappat ett par som innan spelarflykten inte ens platsat i Björklöven och de gråter som stungna svin, haha
Citera
2014-08-21, 10:18
  #87
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Vad är då inte HV71? Blir fan förbannad över att folk är så här jävla okunniga

Deras jävla nivå ligger på att säga att Björn Melin är slut men kanske kan få till en nytändning men inte mer, så här är det att han förra säsongen spelade 25 matcher (skada) och gjorde 19 poäng, så då kan en undra hur många poäng det ska bli med en nytändning 110 poäng på 55 matcher, och sedan 36 poäng på de 12 matcher som återstår efter grundserien, måntro?

Näe, fy fan vilket jävla slödder folk är som bara tror om HV71 men fan inget vet, Skaik hamnar nog nästan sist.

Har inte ens nämnt HV71, men ni var ju inte helt värdelösa på pappret förra säsongen och ändå gick det som det gick. Säger rätt mycket om er förening

SAIK vinner i år igen, citerar detta när säsongen är slut.
Citera
2014-08-21, 10:21
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Därför att de fick behålla sina spelare. Skaik har blivit löjligt hajpade men är inget märkvärdigt alls. Fakta är att de blivit totalt utspelade av Brynäs, Färjestad när de lagen fick ha sina spelare kvar.

Nu har Skaik tappat de bästa bland de sämsta så nu stå man helt försvarslösa mot lag som hunnit bygga upp lite nytt (läs HV71).

Skaik är inget bra alls, och utan särskilt kunnande därför man harvat runt så länge i lingonserien, sedan hade de tur gick upp i en tid av spelarflykt. Oförtjänt på grund av spelarflykten blivit hajpade som fan av media, amöbor, glidare och andra amatörer som inget begripa.

Ta bara det där jävla sluggot Forsberg, fy fan vad han blev hajpad som bra tränare i media men nu i MoDo så ser vi ju att han är enbent i huvudet, så är det Skaik levt högt på spelarflykten nu har de tappat ett par som innan spelarflykten inte ens platsat i Björklöven och de gråter som stungna svin, haha
Det sista du skriver är rent Skitsnack. Visst, Anders Forsberg hade ett relativt enkelt jobb i Skellefteå men lägg bara ner. INGET lag når framgång utan en bra tränare. Att han inte hade lika bra resultat förra säsongen beror på att han inte hade ett lika bra lag till förfogande. Vad skulle han gjort annorlunda liksom? Jag gissar att du bara är bitter över att Modo kom före er förra säsongen.
Citera
2014-08-21, 10:28
  #89
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det sista du skriver är rent Skitsnack. Visst, Anders Forsberg hade ett relativt enkelt jobb i Skellefteå men lägg bara ner. INGET lag når framgång utan en bra tränare
Aha och vilken framgång har denna enbenta hjärna nått och med vilket lag?
__________________
Senast redigerad av Skogsrök 2014-08-21 kl. 10:30.
Citera
2014-08-21, 10:29
  #90
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Har inte ens nämnt HV71, men ni var ju inte helt värdelösa på pappret förra säsongen och ändå gick det som det gick. Säger rätt mycket om er förening
Eller kanske något om Ulf Dahlén...
Citera
2014-08-21, 10:51
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Aha och vilken framgång har denna enbenta hjärna nått och med vilket lag?
2 raka finaler med Skellefteå rimligtvis? Att du kallar honom enbent är inget jag ens tänker bemöta. Anders Forsberg är kanske inte den bästa matchcoachen och han är inte den bäste taktikern, men han brinner enormt för det han gör och han är förmodligen en av dom bäste tränare Modo nånsin haft. Du är säkert en fantastisk supporter till ditt HV men snälla spill inte tid på att smutskasta Anders Forsberg. Du verkar hata alla andra lag än du älskar ditt eget. Kan inte vara hälsosamt. Ska vi sätta en hundring på att Modo kommer före ditt HV i år igen?
__________________
Senast redigerad av Azdz 2014-08-21 kl. 10:55.
Citera
2014-08-21, 10:55
  #92
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
2 raka finaler med Skellefteå rimligtvis? Att du kallar honom enbent hjärna är inget jag ens tänker bemöta. Anders Forsberg är kanske inte den bästa matchcoachen och han är inte den bäste taktikern, men han brinner enormt för det han gör och han är förmodligen en av dom bäste tränare Modo nånsin haft. Du är säkert en fantastisk supporter till ditt HV men snälla spill inte tid på att smutskasta Anders Forsberg. Du verkar hata alla andra lag än du älskar ditt eget. Kan inte vara hälsosamt. Ska vi sätta en hundring på att Modo kommer före ditt HV i år igen?
Att förlora guld är ingen framgång och det är därför jag aldrig någonsin talar eller skryter om HV:s silver. Och har man förlorat det två gånger i rad då är man fan apkass, så är det bara
Citera
2014-08-21, 10:57
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Att förlora guld är ingen framgång och det är därför jag aldrig någonsin talar eller skryter om HV:s silver...
Men vad hade Skellefteå för framgångar innan Forsberg kom in då? Förutom guldet 78 då? Sedan är eran storhetstid förbi sedan länge, jag förstår dock att det gör ont för dig att sanningen svider...
__________________
Senast redigerad av Azdz 2014-08-21 kl. 11:07.
Citera
2014-08-21, 11:01
  #94
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men vad hade Skellefteå för framgångar innan Forsberg kom in då? Förutom guldet 79 då?
Min poäng var ju just den att man aldrig haft framgång och sedan i en tid av spelarflykt blivit så inåt helvete hajpade pågrund av att man vunnit ett par guld med ett lag som i grunden är så jävla dåligt att Rögles b-uppsättning från 2010 var sju gånger bättre...
__________________
Senast redigerad av Skogsrök 2014-08-21 kl. 11:06.
Citera
2014-08-21, 11:17
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Min poäng var ju just den att man aldrig haft framgång och sedan i en tid av spelarflykt blivit så inåt helvete hajpade pågrund av att man vunnit ett par guld med ett lag som i grunden är så jävla dåligt att Rögles b-uppsättning från 2010 var sju gånger bättre...
Jag hatar mig själv att jag ens diskuterar med dig men det är ju som det är. Jag skulle snarare säga att Anders Forsberg var den som la grunden till att Skellefteå är där dom är idag. Han fick ju ihop ett slagkraftigt lag som i sin tur blev en kopia av forna Sovjet. Hade han inte fått sparken kan jag nästan lova dig att han hade fått sitt guld. Säger allt om hur bra dom var då. Jag hoppas nästan han tar över HV en dag bara för att se hur du skulle kommentera det.
Citera
2014-08-21, 11:52
  #96
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag hatar mig själv att jag ens diskuterar med dig men det är ju som det är. Jag skulle snarare säga att Anders Forsberg var den som la grunden till att Skellefteå är där dom är idag. Han fick ju ihop ett slagkraftigt lag som i sin tur blev en kopia av forna Sovjet. Hade han inte fått sparken kan jag nästan lova dig att han hade fått sitt guld. Säger allt om hur bra dom var då. Jag hoppas nästan han tar över HV en dag bara för att se hur du skulle kommentera det.
Är du inte läskunnig? Jag hävdar ju för fan att Skaiks såkallade framgångar kommer sig av spelarflykten. Vilket ledde till att bättre lag än Skaik tappade i slagstyrka. Om det är som jag säger så spelar det ingen roll vilken tränare man har.

Hur som när han skulle leva upp till mediahajpen i MoDo så gick det ju sådär. I övrigt så är väl MoDo det näst mest mediahajpade laget i Sverige men fakta kvarstå MoDo har aldrig någonsin fått fram en spelare som har fler Stanley Cup än vad HV-spelare har. Så så jävla mycket för den hajpen
__________________
Senast redigerad av Skogsrök 2014-08-21 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in