Hej!
När det gäller uppgifter i folkbokföringen så är allt offentligt och även när det gäller avlidna så är dessa uppgifter offentliga så länge personen inte har sekretess. Det betyder att dessa uppgifter är inte offentliga. Det kanske är så i ditt fall att personen hade skyddat identitet ,sekretess , och då får vi inte lämna ut uppgifter och vi kan heller inte se någonting ang denna person i våra register.
Skatteverket strävar efter att ständigt förbättra verksamheten och vi uppskattar därför om du tar dig tid till att svara på tre frågor i följande enkät
Irrelevant Tack för din medverkan!
Med vänlig hälsning
--------Onödigt----------
Skatteverket
Servicetelefon: 020-567 000
Skatteupplysningen: 0771-567 567
www.skatteverket.se
Från: -----------Hemligt--------------
Skickat: den 2 december 2014 22:20
Till:
Ämne: Privat-Folkbokföring
-------
Namn:
E-postadress: -----------Hemligt--------------
Telefonnummer:
Person/Organisationsnummer:
Fråga: Hej,
Vad gäller vid utlämnande av offentliga personuppgifter kring en person som nyligen avlidit? Går uppgifter som namn, tidigare namn, personnummer, adress osv fortfarande att få ut via er, skatteverket? Eller ska man kontakta någon annan myndighet?
Jag försökte nämligen få tag i uppgifter kring en persons tidigare namn, som inte lever längre, från er och svaret jag fick var att de är sekretessmarkerade. KAN detta ha något att göra med att personen nyligen avlidit? Gäller bara utlämnandet av uppgifter levande personer?
Mvh
Mig