2015-01-05, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Vet du vad dom gjort? ...något i tråden som pekar på att dom aldrig försökt?

...går ju inte låsa in människor och ofta kommer självmord i perioder där människor omkring minst anar.
Jag känner inte Johanna så väl att jag vet hur mycket hennes familj gjort för att få ordning på henne men att dom gjort för lite och fel det vet vi, roliga brudar är alltför sällan smarta som tur är...
Citera
2015-01-06, 01:30
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
Jag känner inte Johanna så väl att jag vet hur mycket hennes familj gjort för att få ordning på henne men att dom gjort för lite och fel det vet vi, roliga brudar är alltför sällan smarta som tur är...

Hur vet du det?
...psykiska problem är inget en familj kan bota. Ska man binda fast folk å låsa in dom?
Citera
2015-01-06, 17:29
Medlem
kanelipullas avatar
Jag har ju egentligen bara en fråga. Varför tigger hans familj pengar efter hans död till en insamlingsstiftelse? Är inte hans pappa miljonär eller nåt?.. Varför huvudtaget göra det? För att man vill få in mer pengar på alla sätt.. även på sin egen sons död. hmmm.. okej.
Citera
2015-01-06, 23:45
Medlem
Svart.Karismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Jag har ju egentligen bara en fråga. Varför tigger hans familj pengar efter hans död till en insamlingsstiftelse? Är inte hans pappa miljonär eller nåt?.. Varför huvudtaget göra det? För att man vill få in mer pengar på alla sätt.. även på sin egen sons död. hmmm.. okej.
Det råder ju spekulationer om att hans syster skulle ha mördat honom för att få pengar via insamlingsstiftelsen så att hon kunde köpa knallpulver för pengarna.

Skämt åsido. Känns faktiskt otroligt lågt att skämta/trolla om detta
Citera
2015-01-07, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Hur vet du det?
...psykiska problem är inget en familj kan bota. Ska man binda fast folk å låsa in dom?
Absolut om dom kan skada/påverka andra!
Citera
2015-01-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fltoig
Jag tänkte själv att jag skulle fråga skatteverket samma sak, för att bekräfta eller dementera. Fick svar idag Kl. 11:49

Såå, visst ska sådana uppgifter vara tillgängliga att få ut såvida inte personen i fråga själv har valt att sekretessmärka dem? Och detta ska bara gå att göra i speciella fall, såsom då man behöver skyddad identitet eller vid könsbyte.

Gör vad ni vill med den informationen.

Om första mailet är legit betyder det att "Tristans" uppgifter har blivit hemligstämplade någon gång mellan 23 aug och 27 nov 2014.

Skrev detta och fick svaret att det va pga att han avlidigt. Glömde totalt bort denna tråden och glömde följa upp, det är inte för att han avlidigt.

Ställde en ny fråga till skatteverket 2 December 2014,

Citat:
Hej!

När det gäller uppgifter i folkbokföringen så är allt offentligt och även när det gäller avlidna så är dessa uppgifter offentliga så länge personen inte har sekretess. Det betyder att dessa uppgifter är inte offentliga. Det kanske är så i ditt fall att personen hade skyddat identitet ,sekretess , och då får vi inte lämna ut uppgifter och vi kan heller inte se någonting ang denna person i våra register.

Skatteverket strävar efter att ständigt förbättra verksamheten och vi uppskattar därför om du tar dig tid till att svara på tre frågor i följande enkät Irrelevant Tack för din medverkan!

Med vänlig hälsning
--------Onödigt----------

Skatteverket
Servicetelefon: 020-567 000
Skatteupplysningen: 0771-567 567
www.skatteverket.se

Från: -----------Hemligt--------------
Skickat: den 2 december 2014 22:20
Till:
Ämne: Privat-Folkbokföring
-------

Namn:

E-postadress: -----------Hemligt--------------

Telefonnummer:

Person/Organisationsnummer:

Fråga: Hej,

Vad gäller vid utlämnande av offentliga personuppgifter kring en person som nyligen avlidit? Går uppgifter som namn, tidigare namn, personnummer, adress osv fortfarande att få ut via er, skatteverket? Eller ska man kontakta någon annan myndighet?

Jag försökte nämligen få tag i uppgifter kring en persons tidigare namn, som inte lever längre, från er och svaret jag fick var att de är sekretessmarkerade. KAN detta ha något att göra med att personen nyligen avlidit? Gäller bara utlämnandet av uppgifter levande personer?

Mvh

Mig

Alltså är det bekräftat, Tristans uppgifter blev sekretessmarkerade någon gång mellan 23 aug och 27 nov 2014.

(Har inte kollat i tråden på över en månad, så har ingen aning om vad ni har kommit fram till.)
Citera
2015-01-22, 20:45
Medlem
Okej.
Har följt tråden dåligt.
Hur dog grabben? Självmord? Egen-orsakad överdos?
Han såg ju lätt påverkad ut i vart och varannat idol-klipp.
Citera
2015-01-25, 13:38
Medlem
Säg inte att ni fortfarande håller på att spekulera i hur Tristan dog...
Lägg ner för f*n!
Jag hoppas verkligen att hans anhöriga inte går in och läser i denna vidriga tråd.
Citera
2015-01-26, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morfina
Säg inte att ni fortfarande håller på att spekulera i hur Tristan dog...
Lägg ner för f*n!
Jag hoppas verkligen att hans anhöriga inte går in och läser i denna vidriga tråd.

Men det är så att det inte är klarlagt hur han dog. Det enda vi vet hört 'r att han runkade ihjäl sig efter att ha bråkat med flummbruden Johanna
Citera
2015-01-29, 23:59
Medlem
Jag ger mig inte Hur dog han? Kan inte någon anhörig bara tröttna och utge vadfan som hände.
Citera
2015-01-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
Jag ger mig inte Hur dog han? Kan inte någon anhörig bara tröttna och utge vadfan som hände.
Men sluta , du är enbart patetisk och du vet det du ska veta.
Citera
2015-01-30, 03:25
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet

Han runkade ju ihjäl sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in