2015-01-05, 20:34
Medlem
Esposito1887s avatar
Folk väljer alltså att säga upp sig från fasta anställningar för att gå till en totalt okänd firma utan att göra någon som helst research. Hade räckt med en slagning på Alla Bolag för att inse att det är fuffens på gång.

Vore intressant att veta vad som ligger bakom detta. De två personerna bakom "Jusab AB" lär knappast vara oskyldiga men frågan är om inte de är en del av en större bluff där de blivit lurade också.
Citera
2015-01-05, 20:36
Medlem
Studsbolls avatar
På ett sätt påminner det aktuella fallet om det då "Galne Kristoffer" drog igång sitt fantasiföretag som skulle anställa en massa människor och arbetsförmedligen var djupt involverade med att rekrytera till icke existerande arbeten och det fanns ett registrerat bolag i botten. Den skiten blev aldrig färdigutredd, men allt tydde på att "Galne Kristoffer" hade drabats av ett maniskt skov och var just galen. Man undrar lite om den aktuella GM kan ha någon form av psykiatrisk diagnos, ty om det inte går att finna ett ekonomiskt motiv finns det inte då många alternativ kvar.
Citera
2015-01-05, 20:41
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
På ett sätt påminner det aktuella fallet om det då "Galne Kristoffer" drog igång sitt fantasiföretag som skulle anställa en massa människor och arbetsförmedligen var djupt involverade med att rekrytera till icke existerande arbeten och det fanns ett registrerat bolag i botten. Den skiten blev aldrig färdigutredd, men allt tydde på att "Galne Kristoffer" hade drabats av ett maniskt skov och var just galen. Man undrar lite om den aktuella GM kan ha någon form av psykiatrisk diagnos, ty om det inte går att finna ett ekonomiskt motiv finns det inte då många alternativ kvar.
Därtill håller jag med dig i sanninges ord, karln är skvatt galen om det ej fanns ekonomiska motiv...riktigt galen galen.
Citera
2015-01-05, 20:43
Medlem
fidelios avatar
Att det inte strömmar in information från drabbade eller bekanta är lite förvånande.
130pers som fått, för branschen, VÄLbetalda lagerjobb i Växsjö. Det måste ha varit MYCKET snack om detta på stan kan man tycka.

Jag kan inte tänka mig någon annan måltavla än AF när de lagt ner sådan tid på anställningsavtal och utbildning. Hur man får ut pengar är dock en gåta då det enl. AF betalas i efterhand.

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetsgivare/Arbetsgivarstod/Rakna-ut-ersattning.html
Citera
2015-01-05, 20:44
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Som gammel chaffis blir jag fly förbannad över att Transport lyckats med bedriften o bli inblandade i härvan o släpa förbundet än mer i gruset.

Va ändä in i helvete menar dom med att företaget kollades upp, på rasit då eller? Det ska inte vara möjligt att teckna ett kollektivavtal utan fullgod årsredovisning minst 2 år bakåt.

Nog fan har man givetvis inte kört en kik i belastningsreg eller kronofogdens löpare eller för den delen skatteverket. Skämmigt o krav på avgång ställs härmed mot hela styrelsen samt jubelidioten det regionala ombudet för småland o jönsköping län!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

O jens, vår gode jens, du har ställt massa transportare på backen, det ska du få fan för inom kåren ska du se!

Hade du förväntat dig nåt annat av transport? Det mest konflikträdda facket vi har i Sverige sen 19 år tillbaka,dom har fan inte haft ballar nog att göra ett skit rätt sen strejken -95.

Och med det nya förvärvet i högborgen lär det inte bli bättre....skit i om den enskilda medlemen blir lidande så länge vi får låtsas som om vi har något att säga till om. Fan vad glad jag är att jag gick ur för 15 år sedan,tom bättre att lägga 500 spänn i månaden till tiggaren än till kappvändarna på transport.
Citera
2015-01-05, 20:44
Medlem
Är dessa nu fastanställda i 3 mån med rätt till lön ?
Citera
2015-01-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fidelio
Att det inte strömmar in information från drabbade eller bekanta är lite förvånande.
130pers som fått, för branschen, VÄLbetalda lagerjobb i Växsjö. Det måste ha varit MYCKET snack om detta på stan kan man tycka.

Jag kan inte tänka mig någon annan måltavla än AF när de lagt ner sådan tid på anställningsavtal och utbildning. Hur man får ut pengar är dock en gåta då det enl. AF betalas i efterhand.

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetsgivare/Arbetsgivarstod/Rakna-ut-ersattning.html
Finns kanske nån på insidan på AF som hjälpt till
Citera
2015-01-05, 20:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Hade du förväntat dig nåt annat av transport? Det mest konflikträdda facket vi har i Sverige sen 19 år tillbaka,dom har fan inte haft ballar nog att göra ett skit rätt sen strejken -95.

Och med det nya förvärvet i högborgen lär det inte bli bättre....skit i om den enskilda medlemen blir lidande så länge vi får låtsas som om vi har något att säga till om. Fan vad glad jag är att jag gick ur för 15 år sedan,tom bättre att lägga 500 spänn i månaden till tiggaren än till kappvändarna på transport.
Sant broder, så jävla ont o se skiten men så jävla sant.

O nu har vår käre Jens lett upp skiten på tapen igen, alltså, förvånas inte det minsta. Sen när tog dom en rak fair väg? O Jens, han göttar sig redan i solen säkert med alla jävla bidrag både facken o arbetsförmedlingen med all säkerhet redan gett karln innan allt var igång..brukar sluta så.
Citera
2015-01-05, 20:49
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
O jens, vår gode jens, du har ställt massa transportare på backen, det ska du få fan för inom kåren ska du se!

Citat:
Därtill håller jag med dig i sanninges ord, karln är skvatt galen om det ej fanns ekonomiska motiv...riktigt galen galen.

Citat:
O nu har vår käre Jens lett upp skiten på tapen igen, alltså, förvånas inte det minsta. Sen när tog dom en rak fair väg? O Jens, han göttar sig redan i solen säkert med alla jävla bidrag både facken o arbetsförmedlingen med all säkerhet redan gett karln innan allt var igång..brukar sluta så.
Känner du till personen i fråga sedan tidigare?
Och isåfall; Har han en historia av liknande förehavanden inom transportbranschen, eller på annat håll?

Tittar man på det gedigna cv:t när det gäller engagemang i bolag och strul med diverse myndigheter, plus en hel del annat, så stämmer han ju in på bilden av en välanvänd målvakt/bulvan, menar jag.
Citera
2015-01-05, 20:50
Bannlyst
Denna då? Madde tog ledigt för att testa ett nytt jobb? Kan man göra så hur som helst ? Bara ta ledigt för att testa nytt jobb?

http://i.imgur.com/FFyLcWg.png
Senast redigerad av Kyssmigimorgon 2015-01-05 kl. 21:00.
Citera
2015-01-05, 20:51
Medlem
ettkilomjoels avatar
JE ska enligt källor (osäker på om det är per ryktesvägar eller inte, men är föga förvånande om det inte är sanning) ha skrivit ett sms till MG och hävdat "Att hon inte ska bli orolig, hon kommer bli ekonomiskt oberoende."

Kan JE ingått som "målvakt" som flera hävdar för att sen ha blivit helt blåst själv och inte fått några pengar alls för att ha agerat målis.

Han har verkligen tagit bluffen alldeles för långt, man brukar säga "Desto mer detaljer en person använder sig av, desto större är lögnen"

JE hade till och med ringt DHL och "bokat transport" till NetOnNets "nya lager"...

Vilken jävla idiotjävel... Hoppas han får skaka galler och blir tvångsplacerad bland våldtäktsmän som kommer rövpumpa honom tills han yttrar sig om vem den verkliga hjärnan bakom det hela är!
Citera
2015-01-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Denna då? Madde tog ledigt för att testa ett nytt jobb? Kan man göra så hur som helst ? Bara ta ledigt för att testa nytt jobb?

http://i.imgur.com/FFyLcWg.png

Finns många som tar tjänstledigt för att testa på nya jobb. Känner flera som har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in