2015-01-05, 20:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus.Malm
Vi kommer alla att stå framför Jesus och dömas på sista dagen.

Japp. Så skulle en mentalt störd pådyvlande teist tämligen irrelevant (för denna tråd) PREDIKA här.

En "vettig" teist skulle först bygga upp sitt underlag med belägg etc. på lämplig tråd.
Citera
2015-01-05, 20:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Sättet du pratar på avslöjar

Det "avslöjar" ingenting. Det är bara din retorik.

Citat:
att du är helt utanför det andliga och kan alltså inte förstå att det har med alla att göra, det jag pratar om.

Strawman.

Citat:
Han är den störste kungen och allt kommer att läggas under honom, Jesus alltså. Han är övermäktig alla andra makter. Och inför honom skall vi stå till svars på sista dagen.

Substanslöst predikande.
Citera
2015-01-05, 20:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja , och samma Jesus som uppstod på tredje dagen. Gör lite eftersökningar och inse att flera utombibliska historiker nämner Jesus , vissa även att han utförde mirakler! Varför erkänner ni andra historiska personer kring denna tid eller strax efter men inte Jesus?

Det finns lämpliga tråder du kan använda för detta ändamål ... istället för att predika här.
Citera
2015-01-05, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Kan på rak arm räkna upp en 6-8 pers som helt flippat ut och försvunnit för gott.

Och då räknar jag inte in folk som har alkoholproblematik och drogdito som skrivit tydligt påverkade under perioder. Det är sorgligt men så är det. Är ett så stort forum så den sidan av verkligheten hittar hit med.
kan du inte räkna till fler än hundra som flytta religionsforumet så är du kass.
Citera
2015-01-05, 20:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
kan du inte räkna till fler än hundra som flytta religionsforumet så är du kass.

Enligt vilken statistisk metod?
Citera
2015-01-05, 20:29
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Nej, konceptet på ren svenska är begreppet (samma begrepp/koncept med ett annat namn/ord från två olika språkliga ursprung) - att du sedan vill hålla dig till latinet och de "romerska ringarna" (grekiska(?) sportens motsvarighet till de avgränsande definitioner du hela tiden vill pådyvla andra), får stå för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Alltså mer semantik-akrobatisk trams.
Nej, det var givandet av den bildliga berättelsen av vad du själv sysslar med i och med din pådyvling av "semantisk akrobatik" som ett användbart uttryck på dig själv och ditt eget val av beteende här på FB - och rätt ofta återkommande, i den tråd du refererade till.

En form av självuppoffring, jag inte godkänner.

mvh
Mattias
Citera
2015-01-05, 20:30
Medlem
Citat:
Det finns lämpliga tråder du kan använda för detta ändamål ... istället för att predika här.

Bogomil.. trådens namn: Kristna = mentalt störda?.

Är det så ni vill tycka , finna en konsensus där, eller är ni intresserade av sanningen?
Jag ger ju en klar fråga till dig och alla andra i det inlägget? Varför kan du inte svara?
Citera
2015-01-05, 20:31
Medlem
Citat:
Japp. Så skulle en mentalt störd pådyvlande teist tämligen irrelevant (för denna tråd) PREDIKA här.

En "vettig" teist skulle först bygga upp sitt underlag med belägg etc. på lämplig tråd.

Jag la ett belägg alldeles nyss som du vägrade svara på för då skulle jag tydligen gå till en annan tråd istället.
Om jag inte får försvara tron hur vill du då att den här tråden skall utformas?
Citera
2015-01-05, 20:34
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Ja , och samma Jesus som uppstod på tredje dagen. Gör lite eftersökningar och inse att flera utombibliska historiker nämner Jesus , vissa även att han utförde mirakler! Varför erkänner ni andra historiska personer kring denna tid eller strax efter men inte Jesus?

Kan sträcka mig till att tro att det funnits en av de hundratals kvacksalvare som vandrade runt hette jesus,men mirakel jo hejsan.men det krävs ett visst mentalt tillstånd att tro någon uppstår efter döden,SKÄRP dig människa.
Citera
2015-01-05, 20:35
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Nej, det var givandet av den bildliga berättelsen av vad du själv sysslar med i och med din pådyvling av "semantisk akrobatik" som ett användbart uttryck på dig själv och ditt eget val av beteende här på FB - och rätt ofta återkommande, i den tråd du refererade till.

En form av självuppoffring, jag inte godkänner.

mvh
Mattias
Så akrobatik kan i din värld enbart betyda akrobat... ordförvrängningar och att tömma ordens värde.. men ersätta med "gudsmedvwetandets" valörer och inbillade "värden" 'r menar du OK ?

isf... är du inte den du tror dig vara.. tyvärr... men så kan du inte narra , det är helt oacceptabelt med din narr-dans här.

Det är att man på daglig basis, måste och behöver förhålla sig sakligt... utan sakligheten, skulle du inte kunna utnyttja andra att ha som slagpåsar , men du är ju omedveten om det, trots du hävdat att ditt medvetande är allvetande, du... vetaren, som själv-vet.. men.. via uppkoppling till DIN skapare, inte andras skapare, din, något du betonat... och vad som gär dig något udda, och B. på banan.

men du klarrar inte av att behöva inse andras djupare insikter... synd tycker jag, fär det hade besparats sandlådeleken som du själv drog igång.

och du är också anmäld av mig.
Citera
2015-01-05, 20:36
Medlem
Jag säger att varför tror ni inte på Jesus när många utombibliska historiker nämner honom och även i vissa fall att han utförde mirakler när han vandrade bland judarna?
Men alla andra möjliga historiska personer tror ni säkert på?

Om kristna är galna varför finns det då belägg för att det vi säger är sant? från källor som är EMOT kristna t.om? bibliska och utombibliska. Vanliga historiker från samma tid alltså.

http://www.apg29.nu/index.php?artid=17706
Läs det här får ni se.
Senast redigerad av Pontus.Malm 2015-01-05 kl. 20:39.
Citera
2015-01-05, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Kan sträcka mig till att tro att det funnits en av de hundratals kvacksalvare som vandrade runt hette jesus,men mirakel jo hejsan.men det krävs ett visst mentalt tillstånd att tro någon uppstår efter döden,SKÄRP dig människa.
Fattar du vad Gud är? Allsmäktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in