2015-01-05, 18:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
ditt "snicke-snackande" och jävelskap leder dig knappast till att bli vän med Gud om du tror det.

Vilket inte heller är något jag aspirerar efter eller har gett uttryck för.

Din psykos ger dig ... förutom alla dom övriga dysfunktioner du redan har manifesterat ... också tvångstanken att du skulle vara mall för andra.
Citera
2015-01-05, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Din psykos ger dig ... förutom alla dom övriga dysfunktioner du redan har manifesterat ... också tvångstanken att du skulle vara mall för andra.
försök dig inte på att läsa av mina tankar för det ser bara löjligt ut. T.om från att komma från dig.
Citera
2015-01-05, 18:58
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
kanske beror på att varken patient eller läkare finns närvarande.

däremot en massa personer vars största intresse är att befinna sig i en forumsavdelning hela dagar, varje dag, om något som inte ens intresserar dem.

förutom att förolämpa de som har intresset dvs. Något märkligt är det med dessa typer

Försöka förolämpa, menar du nog.

Oftast är det de som talar vitt och brett om deras egen saga liberalismen som är värst.
En utopi som aldrig skulle existera. Det värsta är att det alltid är de själva som gör sitt
bästa för att så inte ska kunna vara fallet och glömmer begrepp som yttrandefrihet i
samma andetag som de förklarat sin egen ståndpunkt.
Citera
2015-01-05, 19:03
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vi har haft ett rätt stort gäng som flippat ut här i psykoser och manier genom åren så en viss vana får man att hitta de som inte det står rätt till med tråkigt nog.

Ajdå! Är det så alltså? Det var illa.

Hade hoppats att alla kunde hålla en sansad debatt.
Tycker du ofta är en av dem som gör det och förstår inte
varför du inte alls kommer överens med goran t.ex.
Citera
2015-01-05, 19:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
eller Satan
Antagligen båda Vi har båda med oss på vår vandringsfärd.
Citera
2015-01-05, 19:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad har pådyvlande bibelviftande med mitt öde att göra?

*

Citat:

Citat:
försök dig inte på att läsa av mina tankar för det ser bara löjligt ut. T.om från att komma från dig.

Jag refererar naturligvis till ditt pådyvlande bibelviftande. Inte till "telepati".
Citera
2015-01-05, 19:05
Bannlyst
Citat:
jag är mitt egna lilla helvete, säkert. Men Jesus räddar mig ändå.
Jesus saknar incitament för att rädda dig.
Citera
2015-01-05, 19:05
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Här ställs tydligen diagnoser utan att ens ha träffat patienten.
Imponerande!
Det är få läkare förunnat.
Imponerande är att inte vara så pass sinnesnärvarande att förhålla sig till vad det handlar om, men börja kasta och spy ur sig hat... det om något är tämligen välkänt.

kan återses hos varenda mer extremt hållen fundamentalism, men.. redan moderat fundamentalism kan, och brukar innefatta omhuldandet av demonism odär vissa teister rätt omedvetet faktiskt flashar vad som ligger och pyr under rätt ogenomtänkta strawmans man livnärt sig på länge och väl..

ja dum dessa diskurser rakt in i politik, är ju vad som får världen i brand lite now and then, och du ser just en mer fanatiskt blint troende, som kan omhulda vad som helst utifrån hur den reagerar på resonemangskoncept (det håller i inte ens en timmes tid)

för saken är : att m¨nga verkar gå med tron att mental ohälsa.. alls icke förekommer där gud "bor".

bor han i hjärtat, så är individen därmed "botad" från pyrande okunskap som behöver projiceras?

och vad som kommer ur okunskap, bevisar inte hur egalt "den troende" i sanning är av liv och de positiva egenskaper som liv påkräver...

nej, man ersätter med istället "gud"

snyggt sickan! där kom iaf lite rinnande var ur det bultande hjärtat.

ch infantil tro om att andar och döda.. vandrar runt och söker levande individer, kom igen... bemedlar sig, men.. bara om man lyss...sss..nar...och har..förstånd(det kan inte, ateister hava) ...... man tror, att man har kontakt med gamla släktingar, m.m m.m

det är beming-rationalism för hela slanten, den som drar up bergvalls ordlista så fort vetenskaplighet ska "hanteras"

då är man blind men också döv och , smärre rubbad : det medvetande MÄNNISKA har, är det enda. punkt.

ska man HÄVDA sitt dyrkansobjekts existens, ska mman göra det moget, inte mentalt rubbat.

det finns ordning också i klumpen, som alla lyder under.
liksom du lyder under bergsmassivets väggar.. men glid förbi du.. sätt in pluggar i öronen så inte de döda i huvudet kan "störas" av andra lyssnare...

är förresten belagt vad suggestion är, enbart att vissa här inte är mogna, känner sig attackerade ist för att erkänna sig sakna lingvistiskt djup som krävs.. det är inga genvägar tyvärr... enbart att kavla upp ärmar och jobba sig igenom - som ni gör med bibeln, när ni studerara *så noga* för där... visste de vad de menade...

å andra sidan, roligt när ni får "besök" av era favoritobjekt!

, t.ex lite vandrande skuggor kl två på natten när ni ska upp o kissa... om hörnet lite överraskande.. eller *känningarna*

jättekul att se en som säger sig vara mkt akademisk, plötsligt börja leka med pendlar... och börja anlita seans-anordnare , så de får reda på om besökaren kom från 1600-talet eller om det kan ha varit Rut eller Sara.. obetalbart!!!

må ni få uppleva och fyllas över i hjärtat av besökare , dem ni säger er "älska"

.. keep on!

det kommer mer designad medicin ska ni se... som kommer kunna dra fram många fler själavandrare

have fun, and stay lucky , även i nöd, det är där de nödställda ju BEHÖVER er.. , för det är menat att ni ska, befinna er på ca år 3... eller nja... prematur, berätta nu för de riktigt små... att den minsann ska behöva frälsa sig med själavandrarna från "förr"

mycket friskt det, sjäken är så intakt så intakt så, för en dag ska ju messias ptervända

då gäller det att veta vem av dem som är vem , när dagen är mogen för nya massakrer.. som du vet, att inget kommer for free... åh nej.
Citera
2015-01-05, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Jesus saknar incitament för att rädda dig.
nej, du är välkommen också.
Citera
2015-01-05, 19:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Försöka förolämpa, menar du nog.

Oftast är det de som talar vitt och brett om deras egen saga liberalismen som är värst.
En utopi som aldrig skulle existera. Det värsta är att det alltid är de själva som gör sitt
bästa för att så inte ska kunna vara fallet och glömmer begrepp som yttrandefrihet i
samma andetag som de förklarat sin egen ståndpunkt.

Yada, yada.

Du glömmar att yttrandefriheten här också omfattar religionskritik.

Men kritik-allergin var kanske bara ett försök på att omfokusera från trådämnet?
Citera
2015-01-05, 19:08
Medlem
Hulls avatar
Citat:
*

Jag refererar naturligvis till ditt pådyvlande bibelviftande. Inte till "telepati".

Telepati menar du, eller Teopati? Religösa sjukdomar.
Citera
2015-01-05, 19:09
Bannlyst
Citat:
*

"ok"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in