2015-01-05, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
så du känner Jesus bra?
Att känna någon är ett personligt begränsat perspektiv. Att däremot med insikt förstå vad den mänskliga konstruktionen Jesus innebär är en bättre beskrivning.
Citera
2015-01-05, 18:18
Medlem
Citat:
syftar du på "allah" i koranen som lovade att skära av halspulsådern på Muhammad om han ljög, så kan jag säga att min tro är att "allah" är Satan själv. Djävulen , eller ormen som han också kallas.
Syftade på det du skrev om att Gud förstockar hjärtan på folk......för hjärtat är ju en muskel som pumpar blod,eller?
Citera
2015-01-05, 18:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Syftade på det du skrev om att Gud förstockar hjärtan på folk......för hjärtat är ju en muskel som pumpar blod,eller?
OCH en symbol för KÄRLEK
Citera
2015-01-05, 18:21
Bannlyst
Citat:
och enligt bibeln så (kan man) tänka /tänker i/genom hjärtat.

Därifrån allt ont kommer står det. Men troligvis även riktig kärlek.
Citera
2015-01-05, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Att känna någon är ett personligt begränsat perspektiv. Att däremot med insikt förstå vad den mänskliga konstruktionen Jesus innebär är en bättre beskrivning.
rekommenderar att inte fantisera en allt för stor saga om det för risken är stor att du själv får möta Jesus en dag.
Citera
2015-01-05, 18:24
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
ja, jag längtar efter att du viskar diagnoser i mitt öra
Var det inte du som pratade om predestinerade manifestationer och vad med intentioner : du går ju omkring med tro.. om att ateister... vill dig ont.

inte lite överilat, och bisarrt tänkt om medmänniskorna, födda av samma-fader?

vad får dig att tro att fadern inte älskar ateister mer , n'är du sover t.ex... vad vet du om vilka budskap övriga släktet får... förutom er som behöver läsa hur ni ska bete er och tänka, läsa om hur- man-ska-känna

jösses (det kan inte h varit mycket =sann= , villkorslös.... kärlek du fick.. så här spontant)

sätt nu fingret på VILLKORSLÖS, och ta några veckor att kontemplera det ordet, i sina dimensioner, inte enbart ur ditt egohjärta, fär det killar du ju enbart själv för att känna dig mänsklig, gör du inte det, kan du ju snabbt känna dig oälskad...och genast kanske hornen börjar bulta där under pannan och vilja ut igen.
Citera
2015-01-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
OCH en symbol för KÄRLEK
Japp,en symbol. Ungefär som att man kan vara gjord av glas. Också symboliskt......
Citera
2015-01-05, 18:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
du kanske har närmare till Satan.
Det hade jag med och när jag bultade ( sökte Gud och gick förbi Jesus )så fick jag en liten messiaspsykos.

Såå "liten" kan den väl knapppast ha varit eftersom du fortfarande är bibelviftande och pådyvlande teist.

Citat:
Innan det så var det många "ateistiska" år som var långt ifrån välsignade för jag levde bokstavligen i skiten.

Lär dig skilja mellan personlig snuttefiltism och pådyvlande snuttefiltism.

Citat:
Men jag kom rätt till slut. =)

Tydligen inte. Du har fortfarande psykosen kvar.
Citera
2015-01-05, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Var det inte du som pratade om predestinerade manifestationer och vad med intentioner : du går ju omkring med tro.. om att ateister... vill dig ont.

inte lite överilat, och bisarrt tänkt om medmänniskorna, födda av samma-fader?

vad får dig att tro att fadern inte älskar ateister mer , n'är du sover t.ex... vad vet du om vilka budskap övriga släktet får... förutom er som behöver läsa hur ni ska bete er och tänka, läsa om hur- man-ska-känna

jösses (det kan inte h varit mycket =sann= , villkorslös.... kärlek du fick.. så här spontant)

sätt nu fingret på VILLKORSLÖS, och ta några veckor att kontemplera det ordet, i sina dimensioner, inte enbart ur ditt egohjärta, fär det killar du ju enbart själv för att känna dig mänsklig, gör du inte det, kan du ju snabbt känna dig oälskad...och genast kanske hornen börjar bulta där under pannan och vilja ut igen.
som vanligt alltså.

Jo, jag ska fundera på det och tack så mycket. Vi ses sen.
Citera
2015-01-05, 18:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Japp,en symbol. Ungefär som att man kan vara gjord av glas. Också symboliskt......
Ja skör som glas, eller kall som is, eller vacker som en ros, ful som en rugguggla osv!
Citera
2015-01-05, 18:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
rekommenderar att inte fantisera en allt för stor saga om det för risken är stor att du själv får möta Jesus en dag.

Och där kom "Pascals Wager"-tramset från missionsmanualen igen.
Citera
2015-01-05, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Såå "liten" kan den väl knapppast ha varit eftersom du fortfarande är bibelviftande och pådyvlande teist.

Lär dig skilja mellan personlig snuttefiltism och pådyvlande snuttefiltism.

Tydligen inte. Du har fortfarande psykosen kvar.
Jag vet nog bättre om vad läkarna tycker om min hälsostatus än vad du gör och känner den. Men för all del, eftersom meningen är att förolämpla mig så är det ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in