2015-01-05, 17:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Thats the wisdom, of doing.. science.

var god sug ; och spotta om du behöver - står beredd med kräkpåsen

(din bästis får nästan grand mal av att se science skrivet, så du kanske kan tänkas vara van vid :

tscientsisism - hur många tics din vän införlivar i den "tolkningen" får vi låta vara osagt, ännu)
Citera
2015-01-05, 17:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad vill du då ha belägg för?
Har sagt det två gånger redan. Läs bakåt i tråden.
Citera
2015-01-05, 17:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
jag har den bästa doktorn med mig. Jesus heter han och är min Gud.

Möjligen är snuttefiltism det bäste för dig. Men det kommar ju inte att göra dig frisk, det är bara en symptomatisk metod.

Men OK, det är din sak.

Däremot är din PÅDYVLANDE snuttefiltism verkligen en mental störning, som har sin rot i teismen ... inte sin bot.
Citera
2015-01-05, 17:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Har sagt det två gånger redan. Läs bakåt i tråden.

Mitt första svar står kvar.
Citera
2015-01-05, 17:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Mitt första svar står kvar.
ok!
Citera
2015-01-05, 17:26
Bannlyst
Citat:
Möjligen är snuttefiltism det bäste för dig. Men det kommar ju inte att göra dig frisk, det är bara en symptomatisk metod.

Men OK, det är din sak.

Däremot är din PÅDYVLANDE snuttefiltism verkligen en mental störning, som har sin rot i teismen ... inte sin bot.
vi är nog smittade av dig.
Citera
2015-01-05, 17:28
Medlem
Citat:
ateismpsykosen ska vara en andebesättelse av rang. Sverige är det mest ateistiska landet i världen om man får tro Wikipedia.

Den högste har faktiskt lovat att förstocka hjärtanen på folk. Står i bibeln.
Varför vill Gud stoppa blodflödet hos folk?
Citera
2015-01-05, 17:28
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
jag har han med mig just NU och hade jag inte varit välkommen i himmelen så skulle han bara dragit ifrån mig, så mycket tror jag på min Gud och sanningen som bultar i hjärtat för fadern.
OK, noterat

att DU placerar, en tro i hjärtat på dig och ser till att underhålla tron så som du vill - för du har väl viljan att tillgå?

så du inte för allt i världen skulle få in annat i eh... immanenta hjärtat. se till att inte utsätta dig för alltför mycket evidenser, det kan förtränga och förskjuta ditt alldeles egna hjärta och att det finns antal miljoner till, med annan förhållning till hjärtfrekvensen och var ditt får eller inte får plats - då du ju vet att du inte lever i Betlehem, det förmodar jag att du har klart för dig.

att din jesus.. inte gäller, överallt - se det lite från ovan nu, känner du dig attackerad av detta, är asvaret med stark betoning, din och enbart din.

jag elaborerar inte med "jesus" då jag till skillnad från dig, inte kan påstå mig ha röntgensyn och vet av hela mitt hjärta, att du inte heller har sådan förmåga. och det är också obestridligt.

dvs... där du frångår evidens, kan det kosta dig.

(jag vet, att ex.vis jv och andra sekter fått spara och plikta riktigt, riktigt piskande svidande och bittert, hårt)
Citera
2015-01-05, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
OK, noterat

att DU placerar, en tro i hjärtat på dig och ser till att underhålla tron så som du vill - för du har väl viljan att tillgå?

så du inte för allt i världen skulle få in annat i eh... immanenta hjärtat. se till att inte utsätta dig för alltför mycket evidenser, det kan förtränga och förskjuta ditt alldeles egna hjärta och att det finns antal miljoner till, med annan förhållning till hjärtfrekvensen och var ditt får eller inte får plats - då du ju vet att du inte lever i Betlehem, det förmodar jag att du har klart för dig.

att din jesus.. inte gäller, överallt - se det lite från ovan nu, känner du dig attackerad av detta, är asvaret med stark betoning, din och enbart din.

jag elaborerar inte med "jesus" då jag till skillnad från dig, inte kan påstå mig ha röntgensyn och vet av hela mitt hjärta, att du inte heller har sådan förmåga. och det är också obestridligt.

dvs... där du frångår evidens, kan det kosta dig.

(jag vet, att ex.vis jv och andra sekter fått spara och plikta riktigt, riktigt piskande svidande och bittert, hårt)
Jo, jag kan säga a tt Gud finns överallt för vart jag än tittar så är han och sina verk där.

Jesus är min Gud, fattar du?
Citera
2015-01-05, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför vill Gud stoppa blodflödet hos folk?
syftar du på "allah" i koranen som lovade att skära av halspulsådern på Muhammad om han ljög, så kan jag säga att min tro är att "allah" är Satan själv. Djävulen , eller ormen som han också kallas.
Citera
Bannlyst
fel av mig. inte skära
Citera
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Jo, jag kan säga a tt Gud finns överallt för vart jag än tittar så är han och sina verk där.

Jesus är min Gud, fattar du?

Om du måste definiera vad Jesus är med ett enda ord, vilket skulle då komma närmast sanningen?

Min tolkning är:
Snäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in