Citat:
Ursprungligen postat av
hoppalagom
jag har han med mig just NU och hade jag inte varit välkommen i himmelen så skulle han bara dragit ifrån mig, så mycket tror jag på min Gud och sanningen som bultar i hjärtat för fadern.
OK, noterat
att DU placerar, en tro i hjärtat på dig och ser till att underhålla tron så som du vill - för du har väl viljan att tillgå?
så du inte för allt i världen skulle få in annat i eh... immanenta hjärtat. se till att inte utsätta dig för alltför mycket evidenser, det kan förtränga och förskjuta ditt alldeles egna hjärta och att det finns antal miljoner till, med annan förhållning till hjärtfrekvensen och var ditt får eller inte får plats - då du ju vet att du inte lever i Betlehem, det förmodar jag att du har klart för dig.
att din jesus.. inte gäller, överallt - se det lite från ovan nu, känner du dig attackerad av detta, är asvaret med stark betoning, din och enbart din.
jag elaborerar inte med "jesus" då jag till skillnad från dig, inte kan påstå mig ha röntgensyn och vet av hela mitt hjärta, att du inte heller har sådan förmåga. och det är också obestridligt.
dvs... där du frångår evidens, kan det kosta dig.
(jag vet, att ex.vis jv och andra sekter fått spara och plikta riktigt, riktigt piskande svidande och bittert, hårt)