Citat:
Eh... vi har allmänna val vart fjärde år och rösterna räknas? OI lyckades hyfsat 2010 och direkt dåligt 2014, därefter har flera viktat upp sina siffror för att försöka hitta rätt. Novus är uppe i Sentiospannet med 16% och SD-rekordet innehas numera av YouGov med 17,7% i november, inte av Sentio? Sifo är dinousarie från 50-talet och hur Demoskop tänker hantera bortfallet återstår att se. Det finns i nuläget inte särskilt mycket att gorma över och du har ju din kära "guldstandard" Sentio som rättesnöre, så jag förstår inte vad som för dagen motiverar att det här pinsamma follow-the-money-ältandet måste gå in på ännu ett varv? Vad tjänar det till?Det är besynnerligt hur flocken ena stunden lever i förvissning om att SD:s tillväxt är självgående och drivs på av invandringen oavsett hur vilt etablissemanget fäktar med armarna, för att i nästa stund på fullt allvar tro att det går att bromsa SD:s framfart i någon betydande omfattning genom att underlåta att vikta upp SD i en opinionsmätning en procent hit eller dit. "Mohahaha, jag vet att de har 17% men som den ambitiösa antirasistiska aktivist jag är, råkar jag glömma putta dit ett par kulor på ramen så att de stannar vid 15,5%! När folket får se 15,5% tappar de sugen och det bär utför för SD!"