Citat:
Ursprungligen postat av
hoppalagom
jag har faktiskt inte haft tid att läsa bibeln idag för jag har blivit förolämpad hela tiden i flashbackforumet.
Men å andra sidan så har jag samtidigt samlat skatter i himmelen, precis som Jesus sade att vi ska göra.
Matteus 6
19Samlen eder icke skatter på jorden, där mott och mal förstöra, och där tjuvar bryta sig in och stjäla, 20utan samlen eder skatter i himmelen, där mott och mal icke förstöra, och där inga tjuvar bryta sig in och stjäla. 21Ty där din skatt är, där kommer ock ditt hjärta att vara.
och
Matteus 5
ok ja matteus är jag inte obekant med alls.
men vad säger du om detta : Redemption
utan ironi, kan du engelska?
I teologin, därmed inkluderande bibelorden, inlösen/sacrifices eller total absolution för tidigare synder eller fel och skyddsskapandet mot att falla igen...
känner du INGET eget ansvar för din fallenhet, innan du -på egen hand- , hittade, jesus i boken och med det fick en illusion om hur onda de icke-troende med din (fulla?) övertygelse, "ÄR" , vilka inte gjort som du? så pass, att du känner dig fri, att håna andra - med fördel ateister?
Inlösen, att sota för... påstådda arvssynden (extrema begångna vendettor) , som du däremot... tillåter dig kasta-på-andra-nu-med-jesus i hjärtat?
är vanligt i många trosuppfattningar, både i europa och utomeuropeiskt, inklusive vill säga indiska religioner men explicit utstuderat och systematiserat i kristendomen och Islam : för dessa känner vi bäst.
Men du kanske inte är bekant med arvssynd? att du ÄR eller VARIT en horunge eller HAR synden ingjuten i dig? haft.. för nu tror du ju att du är "botad" , immun, kan vi säga.
och inbillar dig att jesus står med öppen famn för dig... var är bevisen? mer än i ditt känsloregister + vilja att det måste, vara så... ?
du känner dig alltså förlöst?
och.. är det så , att därför.... är ateister onda jävlar?