2015-01-05, 17:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
vi är nog smittade av dig.

Vad refererar du till?

Eller är det bara retorisk flaxande för att omfokusera från dina teist-relaterade mentala störninger?
Citera
2015-01-05, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Om du måste definiera vad Jesus är med ett enda ord, vilket skulle då komma närmast sanningen?

Min tolkning är:
Snäll.
kärlek är närmare men Gud är nog mer rätt
Citera
2015-01-05, 17:35
Bannlyst
Citat:
Jo, jag kan säga a tt Gud finns överallt för vart jag än tittar så är han och sina verk där.

Jesus är min Gud, fattar du?
Varför tror du på sagor politiker hittade på för tusentals år sedan för att kontrollera pöbeln?
Citera
2015-01-05, 17:36
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
bogomil har väl aldrig redovisat källa en endaste gång i det här forumet.

han bara "vet" att troende är efterblivna.
När du griper efter en skönlitterär bok, gällande problem med ditt svikande intellekt och "hittar" en litterär figur där.. att börja samtala med, då....

.. är du den du är - utifrån att samtidigt förskjuta och försvåra möjligheten att lära känna ditt släkte, du är vad jag vet, ännu ett socialt däggdjur med primära behov, du t.o.m själv kan gå och förneka.. men så vänder du dig till jesus.. och plötsligt är det inte längre så

goodmorning sweet sunshine! du får ha det så cosy

vill du rabbla verser, låt inte mig hindra.

men... som vi klargjort i annan tråd, så finns det väggar där i din värld, och så finns väggar

tråden börjar ta sig simultan form, snart kommer han-med-mycket-högt-medvetande-och -forcerar-väggar-menockså passerar dem, inkrypandes - så hav förtröstan. OM, du skulle ev. tappa "boken"
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Varför tror du på sagor politiker hittade på för tusentals år sedan för att kontrollera pöbeln?
jag tror på mitt hjärta som bultar för fadern i himmelen och som puttade bort Satans ande.
Citera
Medlem
Hulls avatar
Citat:
kärlek är närmare men Gud är nog mer rätt

Om du måste definiera vad Bogomil är med ett enda ord, vad skulle det ordet vara?

Min uppfattning om Bogomil är:
Enträgen.
Citera
2015-01-05, 17:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jo, jag kan säga a tt Gud finns överallt för vart jag än tittar så är han och sina verk där.

Fortfarande stora problem med att skilja mellan subjektivitet och objektivitet, eh?

En MYCKET vanlig åkomma hos mentalt störde pådyvlande teister.

Desutom är "Intelligent Design" numera överlag bara ett dött mantra.
Citera
2015-01-05, 17:37
Bannlyst
Citat:
jag tror på mitt hjärta som bultar för fadern i himmelen och som puttade bort Satans ande.
Det finns ingen fader.
Citera
2015-01-05, 17:38
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Jesus är min Gud, fattar du?
Jupp... han är din och ingen annasn, ingen kan taga honom ifrån dig.. du vill förbli "heligt obesudlad ifrån science" (som för dig är alltför djupt, och fortsatt kunna pröva dina vingar - jag har noterat detta ja.

har du bricka om halsen också, så onda andar viker hädan ifrån dig?
Citera
2015-01-05, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
När du griper efter en skönlitterär bok, gällande problem med ditt svikande intellekt och "hittar" en litterär figur där.. att börja samtala med, då....

.. är du den du är - utifrån att samtidigt förskjuta och försvåra möjligheten att lära känna ditt släkte, du är vad jag vet, ännu ett socialt däggdjur med primära behov, du t.o.m själv kan gå och förneka.. men så vänder du dig till jesus.. och plötsligt är det inte längre så

goodmorning sweet sunshine! du får ha det så cosy

vill du rabbla verser, låt inte mig hindra.

men... som vi klargjort i annan tråd, så finns det väggar där i din värld, och så finns väggar

tråden börjar ta sig simultan form, snart kommer han-med-mycket-högt-medvetande-och -forcerar-väggar-menockså passerar dem, inkrypandes - så hav förtröstan. OM, du skulle ev. tappa "boken"
jag har faktiskt inte haft tid att läsa bibeln idag för jag har blivit förolämpad hela tiden i flashbackforumet.

Men å andra sidan så har jag samtidigt samlat skatter i himmelen, precis som Jesus sade att vi ska göra.

Matteus 6
19Samlen eder icke skatter på jorden, där mott och mal förstöra, och där tjuvar bryta sig in och stjäla, 20utan samlen eder skatter i himmelen, där mott och mal icke förstöra, och där inga tjuvar bryta sig in och stjäla. 21Ty där din skatt är, där kommer ock ditt hjärta att vara.

och

Matteus 5
Citera
2015-01-05, 17:40
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Jo, om det gäller Gud finns inga begränsningar, Gud kan gå från ett läge till ett annat. Och om Gud är inneboende inom mig, så kan jag inte påvisa Guds existens inom dig om han inte finns därinne.
Men allt detta är ju bara saker du "tror" det fattar du med, det ger ju ingen annan något alls. Respekterar din tro men den är väsensskild från många andras.
Citat:
Den Gud just jag tror på klarar nog granskningen.
Håller med om det där med varningsklockor och sekter.
Att vissa öht tror att man måste organisera sig för att tro är underligt.
Möjligt du tycker det, jag gör det inte.
Citat:
Nej, inte så som vi förstår det. Nu är ju jag dock sådan att jag tror på reinkarnation och att handlingar kan få konsekvenser över lång tid. Medger dock att det kan vara någon slags trösterik förklaring för att kunna förstå eller åtminstone orka med vansinnet som sker överallt.

Då är vi inne på hinduism mer eller mindre.
Citat:
Låt oss leka med tanken att det vi ser som ondska och elände faktiskt är ett resultat enbart av mänskligt handlande. Om du fick ett bevis för det imorgon. Skulle du agera annorlunda då i något avseende?
Jag tror ju det redan nu så nej.
Citat:
Det måste ha varit ett av helvetena på jorden. All respekt åt ert arbete!
Tack. Ibland var det jobbigt men det var inget speciellt, man var bara en människa som alla andra, helt oförberedd på vad man mötte på bara. Lite annat än trygga Sverige.
Citat:
Jag förstår att du undrade var Gud fanns.
Det hade varje normal människa gjort!
Jo det var några som förlorade sin tro där nere efter ett tag.
Man kommer inte ifrån att lidandet för människan är onödigt i den omfattningen som troende.
Det är inte förenligt med en omnipotent Gud.
Citat:
Han kanske känner för en Golden Shower just idag?
LOL
Han kommer få stå ut med det så länge jag lever.
Hoppas han har deodorant
Citera
2015-01-05, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Det finns ingen fader.
det finns många "pappor" men bara en i himmelen och hans namn är Jesus. Det är vår skapare och han älskade oss så mycket att han blev en gubbe på planeten och tog sitt eget liv i princip. Om det här kan du läsa i bibeln, både i GT och NT. Men börja du i NT för då kommer du snabbast fram till sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in