Citat:
Ursprungligen postat av
RoaldDahl
Jo, om det gäller Gud finns inga begränsningar, Gud kan gå från ett läge till ett annat. Och om Gud är inneboende inom mig, så kan jag inte påvisa Guds existens inom dig om han inte finns därinne.
Men allt detta är ju bara saker du "tror" det fattar du med, det ger ju ingen annan något alls. Respekterar din tro men den är väsensskild från många andras.
Citat:
Den Gud just jag tror på klarar nog granskningen.
Håller med om det där med varningsklockor och sekter.
Att vissa öht tror att man måste organisera sig för att tro är underligt.
Möjligt du tycker det, jag gör det inte.
Citat:
Nej, inte så som vi förstår det. Nu är ju jag dock sådan att jag tror på reinkarnation och att handlingar kan få konsekvenser över lång tid. Medger dock att det kan vara någon slags trösterik förklaring för att kunna förstå eller åtminstone orka med vansinnet som sker överallt.
Då är vi inne på hinduism mer eller mindre.
Citat:
Låt oss leka med tanken att det vi ser som ondska och elände faktiskt är ett resultat enbart av mänskligt handlande. Om du fick ett bevis för det imorgon. Skulle du agera annorlunda då i något avseende?
Jag tror ju det redan nu så nej.
Citat:
Det måste ha varit ett av helvetena på jorden. All respekt åt ert arbete!
Tack. Ibland var det jobbigt men det var inget speciellt, man var bara en människa som alla andra, helt oförberedd på vad man mötte på bara. Lite annat än trygga Sverige.
Citat:
Jag förstår att du undrade var Gud fanns.
Det hade varje normal människa gjort!
Jo det var några som förlorade sin tro där nere efter ett tag.
Man kommer inte ifrån att lidandet för människan är onödigt i den omfattningen som troende.
Det är inte förenligt med en omnipotent Gud.
Citat:
Han kanske känner för en Golden Shower just idag?
LOL
Han kommer få stå ut med det så länge jag lever.
Hoppas han har deodorant