2015-01-05, 15:12
Bannlyst
Detta kan vara något av det konstigaste jag läst... Jag tror att mannen har lurat någon han är ovän med och sedan har den personen berättat för alla andra att han fått jobb på något nytt lager sen har fler och fler personer sökt jobbet sen är snöbollen i rullning.

Mycket skumt men väldigt roligt
Citera
2015-01-05, 15:13
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Absolut kan det ligga mer pengar bakom men jag tror inte att det tar ett par månader att genomföra det här, max 1 om man är lite vass. Sen blir det skön utlandssemester i ett par år.

men en mille är för lite pengar, klarar man max att leva gott på i 2 år. efter som han inte försökt gömma sig och han visste att det skulle uppdagas idag så kunde han ju bara tagit olika krediter och lån och dragit med pengarna. Mindre jobb och ingen som vill krossa knäskålarna på en.

Annars kan det finnas något större som vi inte vet om ännu, mer pengar inblandat
Citera
2015-01-05, 15:13
Medlem
Lite information om 43-åringen:

http://imgur.com/a/Rl4Hm
Citera
2015-01-05, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leaadz
Lite information om 43-åringen:

http://imgur.com/a/Rl4Hm
Att man sitter i en rosa hello kitty mössa i en lekpark bevisar bara hur svagbegåvad denna Jens är..
Citera
2015-01-05, 15:18
Medlem
secondhandhoras avatar
Han/de har ju använt personalrekryterare(som blev lika lurad som de "anställda"), så det där med "ryktes-jobbsökande", osv. håller ju inte...
Citera
2015-01-05, 15:19
Medlem
Atrocituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jo, men som jag skrev så hade jag köpt det om det bara rört sig om folk som varit arbetslösa länge eller precis tagit studenten, alltså folk som varit desperata efter jobb och/eller helt oerfarna angående hur det går till på arbetsmarknaden.

När det däremot rör sig om folk som redan suttit på fasta anställningar, som trott så mycket på detta att de sagt upp sig från dem, då börjar det bli fishy. Som jag skrev i mitt förra inlägg borde en korta stund research via Google visa att detta inte var seriöst någonstans.. Och ändå så sväljer idén rakt av, utan att tänka sig för?

Det har väl bara framkommit att en person sagt upp sig från sitt tidigare arbete i förmån för lagerarbetet? Hon är dessutom bekant med mannen sedan år tillbaka, enligt Aftonbladet. Det gör nog att man är beredd på att vara lite extra naiv i det här sammanhanget. Om det rör sig om fler som sagt upp sig så blir det svårare att försvara.
Citera
2015-01-05, 15:20
Medlem
Enligt vad jag förstår så har ingen av de arbetssökande betalt några pengar till mannen överhuvudtaget!
Och vad SvD skriver så har inte polisen hittat något ekonomiskt motiv till denna bluff. Ska bli intressant att se vad som kommer fram i denna röra.
Citera
Medlem
En av personerna som tagit anställning säger att hon är bekant med mannen sedan flera år.
Citera
Medlem
FFVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Att man sitter i en rosa hello kitty mössa i en lekpark bevisar bara hur svagbegåvad denna Jens är..

Hobby psykologen har talat.
Citera
2015-01-05, 15:21
Medlem
ettkilomjoels avatar
För att upplysa folk som inte är ifrån krokarna...

Lagret där "Net On Net" skulle öppna och där Alwex nu har sitt, är ICAs gamla centrallager (Och de som nu börjar greppa borde förstå att det inte rör sig om några 5000 Kvm direkt...) Det är 65 000 Kvm och likgiltigt med gamla Gislaveddäck för er som kanske kört förbi denna lagerlokal och kan relatera till storleken..

Så lagret är där och på plats, så var inget "blufflager" som vissa hävdade...

Tack för mig!
Citera
2015-01-05, 15:22
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Det har väl bara framkommit att en person sagt upp sig från sitt tidigare arbete i förmån för lagerarbetet? Hon är dessutom bekant med mannen sedan år tillbaka, enligt Aftonbladet. Det gör nog att man är beredd på att vara lite extra naiv i det här sammanhanget. Om det rör sig om fler som sagt upp sig så blir det svårare att försvara.
Lär ju rimligtvis vara väldigt många som inte nappat på erbjudandet. Men jag ser det ändå som helt otroligt hur man kunnat samla ihop så många som 100-130 stycken som köpt upplägget...

Om "NetOnNet" plötsligt vill ha massa folk till sitt nyöppnade lager i Växjö måste man väl ändå se någon rimlighet i att kolla med NetOnNet om detta stämmer, öppnar de ett lager borde de ju själva söka folk dit, inte genom någon avdankad lokal lirare..
Senast redigerad av Mx_1337 2015-01-05 kl. 15:25.
Citera
2015-01-05, 15:24
Medlem
Ingen som är "drabbad" och kan komma med lite info eller ett anställnings avtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in