Citat:
Ursprungligen postat av
RoaldDahl
Det hade varit mer tillförlitligt om det varit en hjärnskadad som påståtts ha skrivit boken?
Givetvis finns alltid viss sorts symmetri liksom assymetri i allt relationsskapande.
Men, ska du nu sitta och låtsas som att TRO och religion har en enda konkret avgörande roll i detta slags assymetri det innebär när du/jag/han/hon/det ... är så pass vid sinnens bruk att VETA vart hän hon/han.. bör styra signa steg? eller få hjälp med att mobilisera sin lite djupare insikt om vart tron inte längre har sin allsaliggörande effekt? om så!! att du lever låt säga "harmoniskt" och "funnit balans" låt säga..
Menar du att du är beredd att gå den förvridna vägen som mr beming gjort.. att helt lossgöra de förbindelser som oavsett din fria vilja... nu ÄR och att du under vilken bön som helst BÖR.. ganska frivilligt också.. inta läge... att INTE VÄRDERA en viss! slags "maktposition" som edeologiskt betingad, please?
Eller klarar du av att leva utan den luft du ger dig dina vingar att säga "för mig funkar iaf tron", men fine! donald! fine... thats just faboulus for yu.. grattis! (så ovanligt att äga subjektiv känsla av att "jag existerar, jag vill måbra-tron" men oj... unikt? är det inte GIVET? att det utan omsvep, är per automatik.. hälsobefrämjande? har det ju varit i alla tider, konsten att njuta... är sådan, till sin gräns.. så också med blind tro... den du upprättat, som du ser som "magisk", "det ligger ngt i detta... ngt "som alla inte "vet"
mmm visst (och dt kan vara den lilla aquastenen, som du nogsamt ser till att ha i fickan... eller x antal andra immateriella föreställningar... som är subjektiva personreceptet.
Frågan är vad som får dig att i samma andetag som du tillskriver din álldeles egna tro, därmed tron att samtliga jordiska fysiologiska psykologiska och metaboliska villkor, därmed mist sitt värde?
Varför polariserar du.. om, du nu gör det, säger inte att du gör... men ser jag tendens att så göra?
Vinner du någonting på att utmana dragningskraften? AttraktionsVÄRDET.
Eller detta... för att dra ner det till mkt lättfattligare : är det uppgivande av en slags tro.. att gå till frisören och få håret inkl nackhår klippt där.. till vilken nytta.. kanske för att
fler vinklar än din egen (inre kompass whatever you name it) "troskonklusion" kan tänkas spela in..
Var är det kontroversiella.. att du behöver i vissa livspassager... klara av att simpelt och odramatiskt, ge upp? gör det ont att ta steg bakåt att se vad icke-tro.. men empirin kan ge dig för svar?
där hard facts, mkt omystiskt.. ger sig in i din inre sfär... var du inte socialt interagerande?
kan du utesluta icke-tro som dina oumbärliga samarbetselement.. med allt det manifesterar sig i, om så! någon... som "inte tycker som du", så viktigt?