2012-02-08, 05:04
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Bump, någon som har lite tips? En jonisator skulle det funka?
Citera
2012-02-08, 07:41
Medlem
cdxz11s avatar
jonisatorer tar tyvärr ej bort cb lukten, det jag vet funkar är ozongenerator, kolfilter samt ona-gel har jag även hört funkar mkt bra. Men som någon skrev tidigare, fixa ett odlingstält och ställ in i garderoben så slipper du hålla på att göra hål i väggarna.
Citera
2012-02-08, 10:59
Medlem
02-02-2012s avatar
Hur mycket vill du producera? Köper du ett mindre skåp/byrå kan du lätt odla runt 25g/månad utan någon större investering i dyr utrustning med en handfull dvärgplantor i skåpet. Läser du guiderna som finns och bygger lite eget så kan du få något riktigt fint som inte behöver stinka ner hela din lägenhet. Vet av egen erfarenhet att man med ett egenbyggt kolfilter kan driva runt 200w i en byrå utan lukt om man kör en strain som inte luktar starkt.
Citera
2012-02-11, 18:21
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
jonisatorer tar tyvärr ej bort cb lukten, det jag vet funkar är ozongenerator, kolfilter samt ona-gel har jag även hört funkar mkt bra. Men som någon skrev tidigare, fixa ett odlingstält och ställ in i garderoben så slipper du hålla på att göra hål i väggarna.
Vart ska in och utsugningsluften ta vägen om han sätter tältet i en garderob?
Citera
2015-01-05, 14:14
Medlem
Lånar tråden!

Någon som vet något bra och diskret tält man kan beställa? Skulle vilja få in max 6 krukor!
Citera
2015-01-05, 14:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktysk
Lånar tråden!

Någon som vet något bra och diskret tält man kan beställa? Skulle vilja få in max 6 krukor!
Bra skit, bedöm o välj själv:

http://collegeofcannabis.com/reviews/the-best-grow-tent-kit-for-the-money/
Citera
2015-01-05, 15:00
Medlem
shponglads avatar
Inga problem som helst att odla i lägenhet. Men ett kolfilter är ett absolut måste.

Köp ett tält är bäst,smidigast och bästa resultat då det ger dig oöverträffad åtkomlighet till plantorna.
Homebox gör mycket bättre tält än secret jardin

Men du kan även odla i garderoben och byta dörren när du flyttar(har gjort samma sak )

tält hittas på professionalgrow.se

Skitbra killar rekommenderas
Citera
2015-01-05, 18:05
Medlem
cmdQs avatar
Kul att man hamnar här man man Googlar efter tips om man vill ha balkonglådor i hyresrätt
Citera
2015-01-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Kul att man hamnar här man man Googlar efter tips om man vill ha balkonglådor i hyresrätt

Hehe vad ska du odla i dina balkonglådor egentligen?
Citera
2015-01-05, 22:59
Medlem
akvifers avatar
Odla i hyresrätt?

Byt lås!
Citera
2015-01-06, 13:19
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Odla i hyresrätt?

Byt lås!

Jag odlar 1 OG kush Autoflower i deep water culture i ett 60x60x180 secret jardin tält med 380w cfl.har kolfilter och insugsfläkt luktar nada hemma och den är 1 1/2 månad in i blomm, ett riktigt monster som fyller hela tältet. Räknar med 70-100g. .

Att det inte skulle gå att odla i hyresrätt är bs även om jag bor utomlands och gör det. Med rätt utrustning så är det ingenlukt. Jag har mitt tält i sovrummet ståendes i ett hörn. Har lås till sovrumsdörren och har haft allt ifrån min chef till svärföräldrar över, alla lika oovetandes.

Play it safe så funkar det, min dam ska ner om 2 veckor och detta blir min första gång att skörda OG Kush
Citera
2015-01-06, 14:24
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Jag odlar 1 OG kush Autoflower i deep water culture i ett 60x60x180 secret jardin tält med 380w cfl.har kolfilter och insugsfläkt luktar nada hemma och den är 1 1/2 månad in i blomm, ett riktigt monster som fyller hela tältet. Räknar med 70-100g. .

Att det inte skulle gå att odla i hyresrätt är bs även om jag bor utomlands och gör det. Med rätt utrustning så är det ingenlukt. Jag har mitt tält i sovrummet ståendes i ett hörn. Har lås till sovrumsdörren och har haft allt ifrån min chef till svärföräldrar över, alla lika oovetandes.

Play it safe så funkar det, min dam ska ner om 2 veckor och detta blir min första gång att skörda OG Kush

Var det av någon speciell anledning du citerade mitt inlägg? För det verkar vara ett allmänt inlägg och inget riktat till det jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in