2015-01-04, 18:43
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jo, människan är ur evolutionärt perspektiv det mest framgångsrika konceptet. Men det evolutionära perspektivet utgår från våra värderingar på precis samma sätt som att du värderar konceptet som svammel ur en materialistisk synvinkel.

Du kan inte ens förklara vad en materialistisk synvinkel innebär.

Nä, människan är inte det mest framgångsrika konceptet. Visa en vetenskaplig källa på ditt påstående tack.

Citat:
Personangrepp betyder alltid att man har vunnit argumentationen. Du har uppenbarligen inte utbildning på området. Sansa dig lite och köp en biologibok.

Då vill jag uppmana dig att presentera vetenskapliga källor på dina häpnadsväckande påståenden.

Citat:
Det känns lite pinsamt va? Att du drog in magi i diskussionen som ett argument för din sak?
Att någon som använder magi som argument för sin sak påstår att någon annan brister i sin logik är kul.

Ok, vänligen presentera en vetenskaplig källa på att människan är den mest utvecklade arten.

Citat:
Du har inte presenterat någon information som motsäger det jag hävdar. Inte ETT enda argument som har berört evolutionens principer i förhållande till människan, som visar att jag har fel.
Mitt påstående är att människan är den hittils mest framgångsrika livsformen. Du har försökt ge exempel på andra livsformer som du hävdar är mer framgångsrika, men misslyckats värre än en tondöv framför idoljuryn.

I grund och botten så bestrider du det faktum att evolutionens relation till livsformer arbetar med principen att en framgångsrik genuppsättning är den som konkurrerar ut en mindre framgångsrik.

Vänligen presentera en vetenskaplig källa som ger stöd för att människan är den mest framgångsrika livsformen.

Citat:
Människan är en mer framgångsrik livsform. Det är ju där du hävdar att jag har fel.

Vänligen presentera en vetenskaplig källa som ger stöd för att människan är den mest framgångsrika livsformen.

Citat:
När du säger nej så måste ju du visa på den art som klarar sig bättre än människan i det breda spektrum av miljöer som vi lever i.

Som VI lever i? Finns det inga andra miljöer? Miljöer där vi INTE kan leva men andra frodas? Miljöer som täcker en större areal än den vi befolkar? Tänk lite innan du svarar.

Citat:
Du gör ju bort dig och alla ateister med din argumentation.

Visst, presentera nu någon vetenskaplig källa som ger stöd för DIN argumentation. Det är du som kommer med påståendena och därmed du som har bevisbördan.

Citat:
Skrev jag det? Det var du som gjorde ett argument from ignorance.

Jag tolkade dig så, ja. Du får uttrycka dig tydligare om så inte är fallet.

Citat:
Är det inte centralt i evolutionsteorin med vilken förmåga man har att överleva som art. Du svarade aldrig på frågan. Du slingrar dig som en kreationist.

Det centrala i evolutionsteorin är det naturliga urvalet, inte vilken art som är mest utvecklad eller ens vilken art som är den dominerande eller i toppen av näringskedjan.

Citat:
Du har inte ens presenterat en källhänvisning till en beskrivning av evolution som stödjer din kritik, än mindre levererat en argumentation som visar att du ens har en uppfattning om dess principer.

Vänligen presentera en vetenskaplig källa som ger stöd för din argumentation. Innan du gjort det betraktar vi dig som lallare och dina idéer som pseudovetenskap.

Citat:
Du skrev från. Inte för.
Men visst. Kunskap om att göra upp eld. Mycket äldre än 30000 år.

Och du har förmågan att göra eld som man gjorde för 30000 år sedan?

Citat:
Tyvärr har ju du visat att du är irrelevant med dina missuppfattningar om vetenskap, så jag tror faktiskt inte att det finns fler ateister som vill stå på din sida när du argumenterar. Du är som sverigedemokraterna, så dåliga på politik att de andra främlingsfientliga partierna i europa skäms.

Falsk analogi på en argumentum ad hominem. Din retorik suger.

Citat:
Du är väl inte full på en söndag va?

Argumentum ad hominem.

Citat:
Du bevisade din okunskap genom att hävda att vattenbufflar och människor är evolutionärt jämställda.

Att du inte förstår enkla koncept betyder inte att jag saknar kunskap. Men visst, visa gärna en vetenskaplig källa för att människors genetik är mer avancerad.

Citat:
Det är så kul med dina personangrepp. Som guldmedaljer i att diskutera på internet. Och man brukar ju säga att det inte går att vinna diskussioner på internet, så jag känner att jag har uppnått det omöjliga

Jag kan bara återigen hänvisa till Dunning-Kruger.

Citat:
Du vet väl att det enda som är flummigt är just ordet flum.
Du tar fram dina gamla redskap, gapar ID och psudovetenskap, de brukar ju fungera. Men din brist på substans börjar bli pinsam.

Hur känns det? Du brukar ju känna dig stor och tuff i diskussioner om evolution. Nu har jag lurat in dig i att argumentera mot evolution. Du har ju faktiskt chansen att lägga av hela tiden. Du behöver inte göra det ännu värre.

Dunning-Kruger igen? Patetiskt. Du har inte lurat in mig i nånting kompis. Det jag har problem med är dina psedovetenskapliga påståenden. Du har bevisbördan här, inte jag. Så du har väl lurat in dig själv i den här situationen antar jag. Kom tillbaks när du har något att komma med, tills dess är du bara ännu en internetpajas.

Citat:
Du fokuserar enormt mycket på gud på det här forumet. Du skriver ju massor i trådar om religion. Jag har fokuserat på evolution i den här diskussionen.

Nä, du yrar om något du tror är evolution. Det är en stor skillnad. Din argumentationsteknik är ett skämt och går inte att tas seriöst.

Citat:
Nej, nu orkar jag faktiskt inte upprepa mig mer. Jag har förklarat det så många gånger för dig och du har inte tillräcklig kunskap i ämnet för att kunna förstå.

Ajdå, börjar det brännas? Ok, visa en vetenskaplig källa som ger stöd för människans överlägsna genetik då.

Citat:
Att det finns kärnvapen, att vi förstör miljön och att det bedrivs krig i världen är mycket tydliga exempel på destruktiva beteenden och objekt som inte finns på grund av att människor i allmänhet vill att de ska finnas, eller har varit delaktig i de beslut som är orsak till att de finns. Det är en mycket liten grupp människor som fattar de besluten. Men jag vet inte varför jag försöker förklara för dig. Du är ju inte kunnig eller intresserad av vetenskap så det är ju ganska troligt att detsamma gäller för politik.

Så tråkig är jag. Men du kommer tillbaka och stångar dig blodig gång på gång.

Din inkompetens tråkar ut mig.

Citat:
Jag skrev:

I närvaro av människans intellekt är gud överflödig.

Du svarade: uppenbarligen inte

Du tycker alltså att gud inte är överflödig. Sluta drick sprit på söndagar, det är inte bra för dig.

Om vi bortser från ditt ad hominem så förstår du uppenbarligen inte själv innebörden av det du skriver.

Förklara varför folk dyrkar gudar, trots deras intellekt, om de nu är överflödiga.

Citat:
Är Dunning-Kruger en annan teori som du inte förstår dig på?
Jag är faktiskt trött på att behöva förklara allting för dig, så jag skiter i att läsa om det. Du kunde ha ansträngt dig i skolan som alla andra.

Till skillnad från dig har jag en ganska gedigen utbildning. Sen måste jag säga att det är oerhört komiskt att du, som ett uppenbart fall av Dunning-Kruger, vägrar att kolla upp det.
Senast redigerad av iSlash 2015-01-04 kl. 18:46.
Citera
2015-01-04, 19:24
Medlem
Hulls avatar
Evolution kan förmodligen innefatta en viss definition på Gud och passar därmed bara vissa specifika religioner. Men vissa andra religioner passar det inte för. Därmed är de flesta religioner förmodligen rent nonsens och har sannolikt inget vettigt att göra med mänsklighetens strävan att förklara verkligheten.

Senast redigerad av Hull 2015-01-04 kl. 19:31.
Citera
2015-01-04, 20:42
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
vilken märkilg människa du är.

njuter du av att tro dig såra människor?
Var det inte du som hävdade att Muhammed fått sin text från Satan?

...

Tror du missat ett par hundra förordningar i din bibel när du kläcker ur dig något sådant.
Eller det är ok för en kristen att såra +1 miljard muslimer?

Hycklande kryp du är.
Citera
2015-01-04, 21:00
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det finns hittills inte en sverigedemokrat som har kunnat stå pall för mina argument mot deras politk och människosyn.
Jag kan tänka mig det, du hade stått och gnällt som satan att de är på tok för milda...
Citat:
Jag har definitiva problem med att människor försörjer sig genom tiggeri, det är inte ett värdigt sätt att leva. Det är extremt ofördelaktigt om människor börjar försörja sig genom passivitet där man förlitar sig på att andra ska upprätthålla sin existens. Hur det relaterar till evolution hoppas jag att du kan räkna ut.
Du menar människor som är statligt och kommunalt anställda.
Och nej det kan jag inte, ge dem ett jobb och de slutar tigga.
Tiggeri är inget evolutionärt tillstånd utan ett resultat av socioekonomiska faktorer bland människor. I populationer där det förekommer naturligt som tex bland myror, termiter och vampyrfladdermöss funkar det utmärkt.
Citat:
Ingen annan än individen själv har makten att förändra sin situation. De här människorna saknar inte alternativ till att tigga. De tigger för att det är det lättaste sättet för dem att få ihop den mängd pengar som de tjänar på att tigga. Däggdjur är vanedjur och det beteendet riskerar att få förödande konsekvenser.
Då kan vi skrota AF, A-kassan, Soc och arbetsrehab då enligt dig.
Och de tigger för de inte får något jobb den stora majoriteten av dem.
Visade just var i naturen det funkar utmärkt.
Citat:
Det kan vara känslomässigt besvärligt att inse att man har fel, i alla fall som i ditt fall när man tror att man har rätt och inte är mottaglig för information. Du skulle vinna mycket på att istället inta hållningen att du inte vet allt och istället ha målet att lära för att utvecklas. Evolution du vet, den här tråden handlar om det.
Då har du ett digert jobb framför dig då.
Jag gick igenom skolan så jag har inga problem med det tack.
Citat:
Vad jobbigt det är när folk inte läser trådarna och man måste upprepa sig, eller hur?
Syftet med liv är detsamma som med evolution. Att utveckla den mest effektiva formen av liv. Det är ju uppenbart.
Var hittar du den lagen utom i dina och andras subjektiva tyckande?
Det jobbigaste är dock med personer som du som inte klarar av att tänka längre än näsan räcker. Framför allt när man i nästa stycke motsäger sig själv totalt.
Citat:
Syftet med ditt liv, eller random annan individ, bestämmer man själv.
Motsäger ovanstående stycke från dig och är bara subjektivt tyckande.

Testa skriv något vettigt om du kan nästa gång som är logiskt sammanhängande i alla fall lite.
Ditt subjektiva tyckande och logiska felresonemang är inte intressanta att rätta.
Citat:
Du är inte ensam här i tråden om att tycka att evolution och dess relation till människan är ointressant. Man undrar ju verkligen varför ni skriver här. Du har ju inte levererat något vettigt överhuvudtaget till diskussionen. Och du ger bara en massa uttryck för ilska och hat. Det är inte bra för dig att låta sådana känslor ta över. Man tänker inte effektivt när man är arg.
Jag har tillbringat större delen av tiden i denna tråden med att avskriva ditt nonsens tack. Och du behöver inte skapa halmgubbar om huruvida jag är arg. Koncentrera dig på att inte producera skit så har du fullt upp som det är.
Senast redigerad av MeanME 2015-01-04 kl. 21:05.
Citera
2015-01-04, 21:06
Medlem
2 Moseboken 33:20
Och han tillade: ”Du kan inte se mitt ansikte, ty ingen människa kan se mig och leva.”
Citera
2015-01-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
2 Moseboken 33:20
Och han tillade: ”Du kan inte se mitt ansikte, ty ingen människa kan se mig och leva.”
Jaha? Vill du bara upplysa oss om denna textrad eller var den riktad till någon?
Citera
2015-01-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jaha? Vill du bara upplysa oss om denna textrad eller var den riktad till någon?

Till alla som tror på evolution.

Rom 1:20
"Hans osynliga egenskaper ses nämligen tydligt alltifrån världens skapelse,
eftersom de uppfattas genom de ting som är gjorda, ja, hans eviga makt och
Gudomlighet, så de är oursäktliga."
Citera
2015-01-04, 21:16
Medlem
Citat:

Oj,fler citat. Du är duktig du......
Citera
2015-01-04, 21:51
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=iSlash|51739565]
Citat:
Nä, människan är inte det mest framgångsrika konceptet. Visa en vetenskaplig källa på ditt påstående tack.

Kan du få ETT djur på denna planet att göra en bråkdel av vad människosläkmtet lyckats med?

Bevis.. åk till savannen... försök få närkontakt med en vattenbuffel och se för all del vad buflar haft för funktion på planeten... i Spanien ingår de i underhållningsindustrin, och så är de vår mat..

Ok vi säger så här... nämn EN djurart som har människa som måltid och som på standardmenyn sedan länge helst, det tar tid att öva upp intelligens också, allt utvecklas inte bara för att det finns i dna..

även ett begåvat barn av genialistkt mått, kan faktiskt lida av derprivation om det lämnas utan taktil beröring nog och positiv feedback i någon form är LIVSVIKTIGT också för genier.

Inte så att hjärnan skurvar upp sig för egen maskin.. det går via mnniskokontakten, för du kan annars visa vilken annan djurart som klarar av att ta hand om människobarnet så att mäniskobarnet åtnjuter samma grad av tillfredsställelse som de djur vi har anknutit oss sedan tiden då vi började odla och kultivera djuren att ingå i domesticerandet för fast boskap.

Vad krävdes? Jag har hittills inte stött på sådan rapport att kunna delges hur t.ex gnuer på någon tundra någonstans , bland sig har några människobarn som adapterats in i gnuers medvetande och reflektion om vad detta-människobarn-behöver och... systematiskt förbättrat för människobarnen bland gnusläktet...

.. som växer upp i gnu-populationen och därtill börjar ges nästintill lika-villkor... och framförhållningen... där gnuer eller annan djurart, ormar.. vilken som... ett kryp... av sådan intelligens.. att stå som HÖGST, att kunna säga WE, DID IT.

och det dur vi bör vara extra rädda för att "gå om oss"

du har bevisern framför ögonen på daglig basis, sedan mycket länge nu, för oss räknat.. i att inte ha särskilt mycket mer än skriven information om hur det gick till för tre fyra hudra år sedan.. men för 500 år sedan... jag tror liksom inte att det-var-bättre-förr

man måste vara av den skolan, för att inte förstå att vi varit duktiga, sedan kan man alltid välja att se det dåliga.. visst.. bara att sjunga ut, allt man inte borde...

sådant är ju ocksp framgångsrikt? klart det är att vara kritisk, men att inte se ens när man är i mål, det är inte att vara särskilt medveten om vad man REDAN uppnått, hur fan ska nya mplanalyser kunna stå tillförlitliga om du inte ens kan sammanställa en korrekt värdebestämning?

Hur du känner dig, och tycker dig se... har inte mkt med mnet att göra - människan leder denna planet.

skål
Citera
2015-01-04, 21:58
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue

Kan du få ETT djur på denna planet att göra en bråkdel av vad människosläkmtet lyckats med?

Hur du känner dig, och tycker dig se... har inte mkt med mnet att göra - människan leder denna planet.

skål

Vilken art som lyckas bäst har inget med evolutionsteorin att göra.
Senast redigerad av iSlash 2015-01-04 kl. 22:04.
Citera
2015-01-04, 22:04
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Evolution är inget man tror på. Evolutionsteorin kan du däremot legitimt kritisera om du har nåt vettigt att säga i ämnet.
Citera
2015-01-04, 22:07
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Vilken art som lyckas bäst har inget med evolutionsteorin att göra.
Evolutionsteorin har med anpassningsförmågan att göra, nej?

Annars, fräscha upp det för mig om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in