2015-01-04, 13:43
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Visa var jag gillar att diskutera dig. Vi har citerat varandra i typ två trådar tidigare? Du kom med samma anklagande båda gångerna då, varför skulle någon vara intresserad av att diskutera dig? Du är bara egocentrisk. Om jag nu var intresserad av dig, varför är detta då mitt sista inlägg till dig i tråden? Precis.

TS: Jag tror inte att man ska kolla på antal partners, utan antal gånger tjejer och killar har sex. Killar är ju väldigt intresserade av att ha nya partners. I förhållanden så tror jag inte alls att det är ovanligt att tjejen har högre sexlust än killen.

Som sagt, ditt intresse för mig och min person är redan utrett i annan tråd. Om inte annat föreslår jag att du tar en titt i din utkorg för att friska upp minnet.

Och ja, i förhållanden är det definitivt så att kvinnans sexlust inte nödvändigtvis är lägre än mannens.

Som jag själv var inne på, och som någon annan påpekat, leder engångsligg sällan till orgasm för kvinnor och det är därmed inget som dämpar kåtheten. Många kvinnor kan inte komma av penetrerande sex. Något TS helt tycks förbise.

I en fast relation är sexet (förhoppningsvis) annorlunda. Och i en relation innebär det sexuella umgänget så mycket mer än enbart orgasm. Så även för män. Ytterligare något som TS helt tycks förbise.

Dessutom tar man som kvinna stora risker när man följer med okända män hem. Även om den stora, stora majoriteten behandlar kvinnor väl finns det ett fåtal som så inte gör. Att gå fram till första bästa kvinna och fråga om hon vill följa med hem och mysa och knulla är inte att rekommendera om man vill visa att man är en man som behandlar kvinnor väl.
Senast redigerad av empoisonne 2015-01-04 kl. 13:54.
Citera
2015-01-04, 13:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men brukar inte kvinnor runt 40 och högre få ännu högre sexlust?

Och till din "3)", det handlar om ett antal år in i förhållanden, inte initialt.

1) Sex-driften/lusten ändras inte med åldern, det finns 3 grupper av kvinnor, i) kvinnor som vill ha sex ofta ii) kvinnor som vill ha sex ibland iii) kvinnor som aldrig vill ha sex. Vilken kategori en kvinna tillhör är genetiskt det går inte att ändra på. Men kvinnor kan ställa upp på sex/låtsas vara kåta för att få saker.

2) a) Det handlar om 4 år in i förhållandet b) kvinnorna fejkar i början av förhållandet för att få mannen att binda sig, när han har gjort det slutar de ha sex för de får inte ut något av det (om mannen inte betalar på olika sätt). Om det inte var så skulle mäns sex-lust också sjunka (speciellt eftersom kvinnan blir mindre attraktiv med åldern) men mäns sex-lust är konstant.
Citera
2015-01-04, 13:53
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Du vill så gärna göra uppfattningen personlig eller en del av mig för att få mig att framställa som någon som har fel. Men vet du vad, du har fått källor som säger exakt vad jag säger. Varför är ditt ego så blint för? Förlorar ditt ego poäng om du har fel?

Svara på frågan: varför har bögar AVSEVÄRT fler sexpartner än heterosexuella killar? Kan det vara så att tjejer utgör en flaskhals? Varför utgör de då en flaskhals?

Du känner dig hotad.

Jag frågar dig om din personliga upplevelse av den kvinnliga sexualdriften. Om du inte minns det utgår din TS från dig själv och dina upplevelser. Det är du själv som har gjort dig till del av dina antaganden i TS. Inte jag.

Du vill dock inte svara på frågan på vad du grundar påståendet att kvinnor (nästintill) inte är intresserade av sex med män om de inte får "saker" i utbyte. Tycker du att det är konstigt att jag frågar om det är något du själv har upplevt?

Utgör kvinnor en flaskhals? Det är inte lätt att vara kvinna på FB. Är vi inte luder med sönderknullade fittor så är vi frigida flaskhalsar som utnyttjar fittmakten för att få "saker" av män.

Kan du vänligen förklara varför jag känner mig hotad av att du menar att den kvinnliga sexualdriften är så gott som obefintlig? När du ändå är i förklarartagen får du gärna berätta på vilket sätt min fitta trasig.
Citera
2015-01-04, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Som sagt, ditt intresse för mig och min person är redan utrett i annan tråd. Om inte annat föreslår jag att du tar en titt i din utkorg för att friska upp minnet.

Och nej, i förhållanden är det definitivt så att kvinnans sexlust inte nödvändigtvis är lägre än mannens.

Som jag själv var inne på, och som någon annan påpekat, leder engångsligg sällan till orgasm för kvinnor och det är därmed inget som dämpar kåtheten. Många kvinnor kan inte komma av penetrerande sex. Något TS helt tycks förbise.

I en fast relation är sexet (förhoppningsvis) annorlunda. Och i en relation innebär det sexuella umgänget så mycket mer än enbart orgasm. Så även för män. Ytterligare något som TS helt tycks förbise.

Dessutom tar man som kvinna stora risker när man följer med okända män hem. Även om den stora, stora majoriteten behandlar kvinnor väl finns det ett fåtal som så inte gör. Att gå fram till första bästa kvinna och fråga om hon vill följa med hem och mysa och knulla är inte att rekommendera om man vill visa att man är en man som behandlar kvinnor väl.

Dämpar inte engångsligg kåtheten för kvinnor? De tjejer som jag har träffat säger att de inte måste få orgasm för att kåtheten ska släppa.

Och lägg ner ditt jävla snack om att folk är intresserade av dig som person. Du är den enda som är tillräckligt efterbliven för att uppfatta en citering på det viset.

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Sex-driften/lusten ändras inte med åldern, det finns 3 grupper av kvinnor, i) kvinnor som vill ha sex ofta ii) kvinnor som vill ha sex ibland iii) kvinnor som aldrig vill ha sex. Vilken kategori en kvinna tillhör är genetiskt det går inte att ändra på. Men kvinnor kan ställa upp på sex/låtsas vara kåta för att få saker.

2) a) Det handlar om 4 år in i förhållandet b) kvinnorna fejkar i början av förhållandet för att få mannen att binda sig, när han har gjort det slutar de ha sex för de får inte ut något av det (om mannen inte betalar på olika sätt). Om det inte var så skulle mäns sex-lust också sjunka (speciellt eftersom kvinnan blir mindre attraktiv med åldern) men mäns sex-lust är konstant.

Men påverkas inte sexlusten av hormoner? Och kan inte hormoner ändras beroende på åldern?

Så du säger att studien som du själv länkar till drar felaktiga slutsatser? För det står ju inget om att tjejer fejkar i början av ett förhållande, och själva poängen med artikeln är ju att det är biologiskt betingat att tjejer har högre sexlust i början för att skapa ett band mellan de båda parter.
Citera
2015-01-04, 14:00
Bannlyst
Citat:
Jag frågar dig om din personliga upplevelse av den kvinnliga sexualdriften. Om du inte minns det utgår din TS från dig själv och dina upplevelser. Det är du själv som har gjort dig till del av dina antaganden i TS. Inte jag.

Du vill dock inte svara på frågan på vad du grundar påståendet att kvinnor (nästintill) inte är intresserade av sex med män om de inte får "saker" i utbyte. Tycker du att det är konstigt att jag frågar om det är något du själv har upplevt?

Utgör kvinnor en flaskhals? Det är inte lätt att vara kvinna på FB. Är vi inte luder med sönderknullade fittor så är vi frigida flaskhalsar som utnyttjar fittmakten för att få "saker" av män.

Kan du vänligen förklara varför jag känner mig hotad av att du menar att den kvinnliga sexualdriften är så gott som obefintlig? När du ändå är i förklarartagen får du gärna berätta på vilket sätt min fitta trasig.
Min personliga upplevelse backas upp av alla uttalanden från de källor du har fått. Litar du inte ens på dessa källor? Vad vill du själv ha sagt då förutom att ställa dig mot vad alla säger?

Varför har bögar avsevärt fler sexpartner än heterosexuella killar? Varför kan du inte svara på det?

Sen har min personliga upplevelse ingenting med den objektiva verkligheten att göra. Vad som händer kommer hända oavsett hur jag upplever det, men eftersom att du är utvecklingsstörd så vill du gärna projicera allt på mig som person.

Det låter mer som att du vill göra sandlåda av diskussionen. Ingen bryr sig om din trasiga fitta.
Citera
2015-01-04, 14:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Dämpar inte engångsligg kåtheten för kvinnor? De tjejer som jag har träffat säger att de inte måste få orgasm för att kåtheten ska släppa.

Det funkar inte så. Man har sex, man får orgasm, man känner sig tillfredsställd för studen, men man slutar inte vara kåt, man blir lite mindre kåt än innan sexet, men man slutar inte vara kåt. Som kvinna (hur det är för mig) är man konstant kåt, den här konstanta kåtheten försvinner inte för att man har sex. Om man har haft en ökning av sin kåthet för att till exempel man har inte haft sex på länge, det kan försvinna efter att man har fått en orgasm, men den konstanta kåtheten kommer alltid att finnas där.

Citat:
Men påverkas inte sexlusten av hormoner? Och kan inte hormoner ändras beroende på åldern?

När man har mer testosteron så blir man mer aggressiv, därför blir man mer sexuellt aggressiv också, men man blir inte kåtare. Det är därför män är mer öppna med sina sexuella signaler men de betyder inte att de är kåtare än kvinnor.

Citat:
Så du säger att studien som du själv länkar till drar felaktiga slutsatser? För det står ju inget om att tjejer fejkar i början av ett förhållande, och själva poängen med artikeln är ju att det är biologiskt betingat att tjejer har högre sexlust i början för att skapa ett band mellan de båda parter.

Statistiken är rätt men tolkningen är en medveten lögn. Det finns ingen anledning till att kvinnors sex-lust skulle minska för då kan mannen bara lämna kvinnan och skaffa en ny kvinna med "den stora sex-lusten i början av ett förhållande". Tvärtom sex-lusten är mycket viktigare efter några år så att mannen inte ska tröttna och vilja ha younger, hotter, tighter.
Citera
2015-01-04, 14:28
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Och lägg ner ditt jävla snack om att folk är intresserade av dig som person. Du är den enda som är tillräckligt efterbliven för att uppfatta en citering på det viset.

På vilket sätt skulle ett engångsligg där man inte kommer dämpa kåtheten?

Om vi pratar engångsligg med någon man knappt känner, exempelvis någon man träffar ute på krogen eller har dejtat och kvällen slutar med ett ligg, kan man för all del vara kåt. Man är tänd där och då. Man kanske gillar snubben i fråga, tycker att han är snygg och gillar det lilla man hinner uppfatta av personligheten (givetvis mer om man dejtat än om man plockat upp varandra vid en bardisk). Det fungerar givetvis som en bekräftelsedämpare. Jag duger, en snygg/trevlig/smart/het/whatever snubbe vill ligga med mig. Sweet. Men vid den typen av engångshistorier är inte sällan alkohol inblandat. Sexet blir opersonligt och mekaniskt. Och alkoholintaget gör att man trubbas av. Och som sagt, många är de kvinnor som inte kan komma av penetrerande sex. Kondom bör användas och många är vi som ogillar den känslan.

Engångsligg fyller i de flesta fall en annan funktion än att dämpa kåthet. Mina fem spänn.

Det går att jämföra med sexet i en relation. Det är inte alltid jag kommer när jag ligger med någon med vilken jag har en relation. Men i en relation fyller sexuellt umgänge inte bara funktionen att dämpa kåthet. Det handlar om att få vara nära och intim med någon man innerligt bryr sig om. Jag finner givetvis stor tillfredsställelse bara av att vara nära någon på det viset. Men dämpas min kåthet om jag inte kommer? Knappast. Däremot dämpas behovet av närhet. Men det är något helt annat.

Det handar dock inte om citeringen per se utan om vad som skrivs i svaret.

Citat:
Min personliga upplevelse backas upp av alla uttalanden från de källor du har fått. Litar du inte ens på dessa källor? Vad vill du själv ha sagt då förutom att ställa dig mot vad alla säger?

Varför har bögar avsevärt fler sexpartner än heterosexuella killar? Varför kan du inte svara på det?

Sen har min personliga upplevelse ingenting med den objektiva verkligheten att göra. Vad som händer kommer hända oavsett hur jag upplever det, men eftersom att du är utvecklingsstörd så vill du gärna projicera allt på mig som person.

Det låter mer som att du vill göra sandlåda av diskussionen. Ingen bryr sig om din trasiga fitta.

Du har alltså aldrig upplevt kvinnlig kättja? Jag kan faktiskt inte göra annat än att beklaga.

Jag vet inte hur det ligger till med bögars påstådda lösaktighet. Men har jag någonsin förnekat att män är lättvälta?

Du tycks bry dig om min trasiga fitta. Du pratar mycket om den.
Citera
2015-01-04, 14:46
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt skulle ett engångsligg där man inte kommer dämpa kåtheten?

Om vi pratar engångsligg med någon man knappt känner, exempelvis någon man träffar ute på krogen eller har dejtat och kvällen slutar med ett ligg, kan man för all del vara kåt. Man är tänd där och då. Man kanske gillar snubben i fråga, tycker att han är snygg och gillar det lilla man hinner uppfatta av personligheten (givetvis mer om man dejtat än om man plockat upp varandra vid en bardisk). Det fungerar givetvis som en bekräftelsedämpare. Jag duger, en snygg/trevlig/smart/het/whatever snubbe vill ligga med mig. Sweet. Men vid den typen av engångshistorier är inte sällan alkohol inblandat. Sexet blir opersonligt och mekaniskt. Och alkoholintaget gör att man trubbas av. Och som sagt, många är de kvinnor som inte kan komma av penetrerande sex. Kondom bör användas och många är vi som ogillar den känslan.

Engångsligg fyller i de flesta fall en annan funktion än att dämpa kåthet. Mina fem spänn.

Det går att jämföra med sexet i en relation. Det är inte alltid jag kommer när jag ligger med någon med vilken jag har en relation. Men i en relation fyller sexuellt umgänge inte bara funktionen att dämpa kåthet. Det handlar om att få vara nära och intim med någon man innerligt bryr sig om. Jag finner givetvis stor tillfredsställelse bara av att vara nära någon på det viset. Men dämpas min kåthet om jag inte kommer? Knappast. Däremot dämpas behovet av närhet. Men det är något helt annat.

Jag tänker på alla de kvinnor som inte kan komma av penetrerande sex. Och att slicka förekommer ju i långt i från alla relationer, och inte jättevanligt. Alltså om vi pratar om alla människor nu, inte svenskar under 40. Dessa kvinnor förblir lika kåta så länge de inte ser till att få orgasm?

Om det var för bekräftelse, räcker det inte med att killen vill ligga med en? De måste väl inte genomföra samlaget? Det är ju jobbigt att dra med sig någon hem och allt som tillhör. Tjejer som inte kan komma från pen.sex, undviker de engångsligg då? Eller måste de välja killar som de tror vill slicka?

Ja, engångsligg är väl mest för trasiga individer och de som vill ha spänning.

Hur viktigt är det för tjejen att komma i relationsex då? Och var inte ödmjuk nu. Visst att det kan vara mer nice än att bara sitta still, men är det mycket sämre än att få komma?
Citera
2015-01-04, 14:48
Bannlyst
Citat:
Du har alltså aldrig upplevt kvinnlig kättja? Jag kan faktiskt inte göra annat än att beklaga.

Jag vet inte hur det ligger till med bögars påstådda lösaktighet. Men har jag någonsin förnekat att män är lättvälta?

Du tycks bry dig om min trasiga fitta. Du pratar mycket om den.
Som sagt.

(FB) Fenomenet: Folk som lägger ord i munnen på en och antar saker om andra

Du antar massa saker och besvarar på dem själva.

Varför svarar du inte på frågan:

Varför har homosexuella avsevärt fler sexpartner än heterosexuella? Klarar du inte av det?
Citera
2015-01-04, 15:04
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Jag tänker på alla de kvinnor som inte kan komma av penetrerande sex. Och att slicka förekommer ju i långt i från alla relationer, och inte jättevanligt. Alltså om vi pratar om alla människor nu, inte svenskar under 40. Dessa kvinnor förblir lika kåta så länge de inte ser till att få orgasm?

Om det var för bekräftelse, räcker det inte med att killen vill ligga med en? De måste väl inte genomföra samlaget? Det är ju jobbigt att dra med sig någon hem och allt som tillhör. Tjejer som inte kan komma från pen.sex, undviker de engångsligg då? Eller måste de välja killar som de tror vill slicka?

Ja, engångsligg är väl mest för trasiga individer och de som vill ha spänning.

Hur viktigt är det för tjejen att komma i relationsex då? Och var inte ödmjuk nu. Visst att det kan vara mer nice än att bara sitta still, men är det mycket sämre än att få komma?

Jag kan omöjligen svara för andra människor. Men vad tror du själv? Hur skulle det vara för dig om du aldrig kom under sex? Det kanske är så, vad vet jag. Skulle din kåthet stillas av att penetrera någon och du inte ens är i närheten av att tycka att det är skönt? Lägg då till att det är en främling (mer eller mindre) och att intimiteten och närheten med den personen inte är särskilt intressant.

Det är en bekräftelse att veta att någon vill ligga med en, ja. Dock är det väl så att man blir kåt där och då och vill ligga trots att man att man troligen inte kommer att komma? Det lär vara det det handlar om.

Jag förstår inte riktigt frågeställningen i sista meningen. Men jag tror att det är viktigt att komma när man har sex. Det lär vara något de allra flesta vill kunna göra. Dock är det onekligen så att det är svårt för många att komma. Så även för män men det pratas inte lika mycket om den saken. Men om det är tillsammans med någon man innerligt tycker om fyller som sagt sex en annan funktion än att bara komma. Man är nära någon man tycker om och kanske är det så att den man ligger med kommer. Troligen är det så att många som inte kan komma under sex ändå tycker om aktiviteten i fråga. Dock skulle de antagligen gilla den än mer om de uppnådde orgasm.

Har man aldrig fått orgasm av penetrerande sex eller med någon annans hjälp (händer, tunga) är det svårt att veta vad man saknar. Och det är möjligen så att en del människor kanske trots allt uppskattar engångsligg av den anledningen. Vad vet jag. Jag skulle förmodligen sakna det om jag i en relation inte fick uppleva det, eftersom jag vet hur det kan vara. Dock skulle jag tycka om att vara intim med mannen i fråga ändå.

Att mekaniskt skava med ett engångligg är inget som tilltalar mig. Även om jag inte håller med om att det mest är trasiga och spänningssökande individer som har engånghistorier.
Citera
2015-01-04, 15:08
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Som sagt.

(FB) Fenomenet: Folk som lägger ord i munnen på en och antar saker om andra

Du antar massa saker och besvarar på dem själva.

Varför svarar du inte på frågan:

Varför har homosexuella avsevärt fler sexpartner än heterosexuella? Klarar du inte av det?

Varför svarar inte du på mina frågor?

Som sagt, jag vet inte med säkerhet hur det ligger till med bögars lösaktighet. Vet du? Möjligen är det så att män är mer benägna att ta risker och ligga med främmande människor där och då. Men vad säger det om kvinnors sexualdrift? Menar du på fullaste allvar att bögars påstådda skörlevnad visar att kvinnor nästintill inte har någon könsdrift?
Citera
2015-01-04, 15:12
Bannlyst
Citat:
Varför svarar inte du på mina frågor?

Som sagt, jag vet inte med säkerhet hur det ligger till med bögars lösaktighet. Vet du? Möjligen är det så att män är mer benägna att ta risker och ligga med främmande människor där och då. Men vad säger det om kvinnors sexualdrift? Menar du på fullaste allvar att bögars påstådda skörlevnad visar att kvinnor nästintill inte har någon könsdrift?
För att dina frågor om mig och vilka upplevelser jag har med tjejer är helt irrelevanta. Menar du att du inte kan svara på frågan om varför homosexuella har fler partner utan att veta mina upplevelser?

Jag vet hur det ligger till med bögars lösaktighet. Du kräver källor men kollar alltså inte upp dem? Vad gör du i tråden då?
Senast redigerad av chirho 2015-01-04 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in