Citat:
Ursprungligen postat av
Illsuionist
Dämpar inte engångsligg kåtheten för kvinnor? De tjejer som jag har träffat säger att de inte måste få orgasm för att kåtheten ska släppa.
Och lägg ner ditt jävla snack om att folk är intresserade av dig som person. Du är den enda som är tillräckligt efterbliven för att uppfatta en citering på det viset.
På vilket sätt skulle ett engångsligg där man inte kommer dämpa kåtheten?
Om vi pratar engångsligg med någon man knappt känner, exempelvis någon man träffar ute på krogen eller har dejtat och kvällen slutar med ett ligg, kan man för all del vara kåt. Man är tänd där och då. Man kanske gillar snubben i fråga, tycker att han är snygg och gillar det lilla man hinner uppfatta av personligheten (givetvis mer om man dejtat än om man plockat upp varandra vid en bardisk). Det fungerar givetvis som en bekräftelsedämpare. Jag duger, en snygg/trevlig/smart/het/whatever snubbe vill ligga med mig. Sweet. Men vid den typen av engångshistorier är inte sällan alkohol inblandat. Sexet blir opersonligt och mekaniskt. Och alkoholintaget gör att man trubbas av. Och som sagt, många är de kvinnor som inte kan komma av penetrerande sex. Kondom bör användas och många är vi som ogillar den känslan.
Engångsligg fyller i de flesta fall en annan funktion än att dämpa kåthet. Mina fem spänn.
Det går att jämföra med sexet i en relation. Det är inte alltid jag kommer när jag ligger med någon med vilken jag har en relation. Men i en relation fyller sexuellt umgänge inte bara funktionen att dämpa kåthet. Det handlar om att få vara nära och intim med någon man innerligt bryr sig om. Jag finner givetvis stor tillfredsställelse bara av att vara nära någon på det viset. Men dämpas min kåthet om jag inte kommer? Knappast. Däremot dämpas behovet av närhet. Men det är något helt annat.
Det handar dock inte om citeringen per se utan om vad som skrivs i svaret.
Citat:
Ursprungligen postat av
chirho
Min personliga upplevelse backas upp av alla uttalanden från de källor du har fått. Litar du inte ens på dessa källor? Vad vill du själv ha sagt då förutom att ställa dig mot vad alla säger?
Varför har bögar avsevärt fler sexpartner än heterosexuella killar? Varför kan du inte svara på det?
Sen har min personliga upplevelse ingenting med den objektiva verkligheten att göra. Vad som händer kommer hända oavsett hur jag upplever det, men eftersom att du är utvecklingsstörd så vill du gärna projicera allt på mig som person.
Det låter mer som att du vill göra sandlåda av diskussionen. Ingen bryr sig om din trasiga fitta.
Du har alltså aldrig upplevt kvinnlig kättja? Jag kan faktiskt inte göra annat än att beklaga.
Jag vet inte hur det ligger till med bögars påstådda lösaktighet. Men har jag någonsin förnekat att män är lättvälta?
Du tycks bry dig om min trasiga fitta. Du pratar mycket om den.