2015-01-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Säga vad man vill om Lenin, men han var en slug jäkel. "The best way to control the opposition is to lead it ourselves". Min, kanske provocerande, teori är att Arnstad helt enkelt är en del av detta kontrollerade motstånd. Det är alltså de "Sverigevänliga" och nationalistiska intressena som använder Arnstad som en självutnämnd ledare mot "fascismen" och rasismen. Detta förklarar i alla fall en del av Arnstads märkliga, och kontraproduktiva, "antifascistiska" utspel under alla dessa år.
Nej då, Arnstad exponerar bara pomovänsterns så kallade antirasism i all dess uselhet: kulturrelativistisk, sexistisk, "vithetskritisk" och dubbelmoralisk. Det är sådana de är bakom fasaden. Arnstad är ovanligt tydlig bara.

Men visst har Arnstad med sina ständiga provokationer bidragit till att fösa över folk till "den onda sidan". Tveklöst är det så.
Citera
2015-01-03, 21:20
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Säga vad man vill om Lenin, men han var en slug jäkel. "The best way to control the opposition is to lead it ourselves". Min, kanske provocerande, teori är att Arnstad helt enkelt är en del av detta kontrollerade motstånd. Det är alltså de "Sverigevänliga" och nationalistiska intressena som använder Arnstad som en självutnämnd ledare mot "fascismen" och rasismen. Detta förklarar i alla fall en del av Arnstads märkliga, och kontraproduktiva, "antifascistiska" utspel under alla dessa år.

Måste medge att jag själv misstänkt länge att nötter såsom Henrik Arnstad, Sebbe Staxxet, Fredrik Virtanen och andra dylika "antifascister" i själva verket stått på SD:s lönelista.

För varje gång nåt av dessa politiska "experter" öppnar flabbhålet så stiger SD:s opinionssiffror med minst 0.3%. Jimmie i all ära men en stor del av SD:s framgång i senaste valet berodde nog på de s.k. anti-rasisternas hysteri, bajsnödighet och totala inkompetens. De får i sina värsta stunder t.o.m. Svenskarnas Parti att framstå som sansade och vettiga.
Citera
2015-01-03, 21:22
Medlem
Citat:
Det är ju självklart att HA generalen är 5-kolonare! Han har säkert bidragit till 0,5 % av SD väljare. Om nu medalj skulle utgivas för duktiga SD-medarbetare så skulle HA få den först. Han kämpar och sliter och ger sig inte. En hjälte i mina ögon. Vad du än gör HA, ge dig inte. Fortsätt och få oss att häpna.
Citera
2015-01-03, 21:45
Medlem
Genomvettige socialdemokraten Johan Westerholm skriver om arnstadismen, moskéaattentaten och den havererade migrationspolitiken på sin blogg:

Citat:
Är Henrik Arnstad på riktigt? Jag betvivlar inte alls hans glöd och patos, hans enträgna kamp mot högerextremism, men är han verkligen på riktigt? Det blir lätt patetiskt nu. Lite av byfånestämpel kommer han inte undan.

... Det borde inte vara någon nyhet för Henrik Arnstad, om han över huvud taget är journalist inom ämnet, att en del av den skadegörelse som vi sett mot moskéer inte haft hatbrottskaraktär utan snarare politiska motiv. Politiska motsättningar i nyanländas och inrikesföddas ursprungsländer som fortsätter neråt i samma våldsspiral som i Syrien. I Libyen. I Somalia. I Libanon. Där olika korantolkningar ställs mot varandra och inte sällan mot andra minoriteter. Som kristna minoriteter. När Syrianska föreningen i Jönköping fick se sina lokaler vandaliserade stod ingen Arnstad där och skrek ”Alarm” direkt. Inte heller någon kärleksbombning så långt ögat kunde nå. Märkligt. Eller hur?

Henrik Arnstad har gjort den koleriska kampen mot högerextremism till sin och väl så. Problemet med denna alarmistiska religion, ja – det är en rörelse som tagit sig religiösa sektliknande tendenser, är att den inte förmår adressera alla de samhällsproblem som politiskt extrema rörelser finner sin näring ur.

... Idag är vi offer för en bitvis feg och inkapabel politisk ledning som låst fast sig i block och där varje reglering av migrationsprocessen, eller steg för en mer kravorienterad integrationspolitik ses som att löpa brunhögerns ärenden. Varje steg i den riktningen har föranlett att du fått en Arnstadist i nacken som på sitt konstruktiva sätt att föra debatten vidare skrikit ”fascist” i örat på dig så du blivit lomhörd i en vecka.

Är Henrik Arnstad på riktigt? Ja. Det är han. Han är överstepräst i den nya rörelse som kallas för Arnstadismen. Som fört debatten om våra samhällsutmaningar in i en återvändsgränd. Inga av de samhällsproblem som extremhögern finner sin gödning i kommer någonsin lösas med att Henrik Arnstad och hans lärjungar står och skriker ”Alarm” eller ”Fascist” åt allt och alla i våra gathörn. Men att framföra denna kritik mot dem kommer bara rendera att du blir lomhörd på kuppen.
http://ledarsidorna.se/2015/01/alarm/
Citera
2015-01-04, 01:32
Medlem
Det skulle inte förvåna mig om den smorde blir inspirerad av pratet om Arnstadismen och försöker bilda sitt eget åsiktssamfund.
Troligtvis kommer han kalla det Arnstadismen.
Citera
2015-01-04, 11:15
Medlem
Stackars pansargeneralen får nog hålla sig till arnstadismen. Muslimerna verkar inte vilja ha hans stöd.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Jag står solidarisk med mina muslimska systrar och bröder. #jagärmuslim
https://twitter.com/arnstad/status/551417475406241792

Citat:
Ursprungligen postat av Carolina Farraj
Är du @arnstad ? För hashtagen #jagärmuslim var nämligen menad för just muslimer. Är det bara en tom fras för dig eller menar du det?
https://twitter.com/Carolinafarraj/status/551598217436364801
Citera
2015-01-04, 11:33
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Stackars pansargeneralen får nog hålla sig till arnstadismen. Muslimerna verkar inte vilja ha hans stöd.

https://twitter.com/arnstad/status/551417475406241792

https://twitter.com/Carolinafarraj/status/551598217436364801
Skulle tro att pudeln kommer omgående.
Citera
2015-01-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Skulle tro att pudeln kommer omgående.
Ja, kulturell appropriering ägnar man sig inte åt ostraffat. Utspelet var väl tänkt som en solidaritetshandling i stil med "Ich bin ein Berliner", men Henke hade inte riktigt koll på maktordningarna här.

Svårt det där med vit skuld.
Citera
2015-01-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Ja, kulturell appropriering ägnar man sig inte åt ostraffat. Utspelet var väl tänkt som en solidaritetshandling i stil med "Ich bin ein Berliner", men Henke hade inte riktigt koll på maktordningarna här.

Svårt det där med vit skuld.

Det är ett fruktansvärt övergrepp som Arnstad nu gör sig skyldig till.

Citat:
Carolina Farraj✌️ ‏@Carolinafarraj 10 timför 10 timmar sedan
skapade #jagärmuslim för att jag blev trött på att det ofta är icke muslimer som berättar om vad vi muslimer tänker och känner

Hashtaggen startades av Farraj 2013:

Citat:
Carolina Farraj✌️ ‏@Carolinafarraj 19 jun 2013
#jagärmuslim och jag vill uppmana alla muslimer i Sverige att använda nya hashtagen #jagärmuslim

Hashtaggen fick minimalt med uppmärksamhet, dog ut snabbt. Finns inte så många muslimer på twitter, och av dessa ett fåtal som vill liera sig med Farraj. Konvertiten Farraj är, för att uttrycka sig diplomatiskt, lite speciell.
Citera
2015-01-04, 12:23
Medlem
Golonkas avatar
Då poppar vi popcorn och pyser upp colan för här kan det bli åka av när södertörnsmaffian får nys om att en icke-rasifierad CIS-person försöker uttala solidaritet genom att anlägga de rasifierades sociala markörer. Sånt gör man inte ostraffat! Minns jag läste en skitrolig tråd på twitter där en vänsterpadda tvingades be om ursäkt och krumbukta sig när hon fick skäll för att hon anlagt dreadlocks.

Det är svårt att vara postkolonial! Man har det tufft när man ska trassla sig fram genom intersektionaliteten! Fan va jobbigt det är att vara vit och heterosexuell man. Det lär Pansarnäven få smaka på!
Citera
2015-01-04, 13:05
Avslutad
Kan Farraj bestäma vilken som får använda sig av en viss hashtag och hur den är tänkt att användas? Vad händer om man ber henne dra åt helvete för att hon gnäller på att jag gjort ett inlägg där det står "Skar halsen av en otrogen västerlänning idag #jagärmuslim"? Kommer polisen och tar mig? Jävla ofog det är när en person eller en grupp tror sig kunna bestämma över andra vad som är okej eller inte. ÄR inget fan av Arnstad men Farraj är äcklig hon med.
Citera
2015-01-04, 13:27
Medlem
zorzes avatar
Pansartan har ännu inte svarat Farraj om han menar allvar med sin solidaritet med muslimer.

Men två anda har givit några svar varav en av dem, Pelle, har bild och en skylt med texten Peshmerga,får se om Pansartan ger sig in i något som kan vara ett getingbo.
Senast redigerad av zorze 2015-01-04 kl. 13:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in