2015-01-03, 21:54
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Du svamlar ju här på forumet om att du på något sätt står över de flesta intellektuellt och vet vad det hela handlar om.
Kanske missförstod dig där.

Intellektuellt? Över alla? Knappast.

Citat:
Ber om ursäkt i sådana fall, trodde du hade något att komma med.

Är kravet för att "ha något att komma med" att det ska passa in i din teologiska modell så lär det inte hända nä.
Citera
2015-01-03, 21:59
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Intellektuellt? Över alla? Knappast.

Är kravet för att "ha något att komma med" att det ska passa in i din teologiska modell så lär det inte hända nä.
Fast ser du ens att jag försöker håna dig? Du lider ju av ett sorts andligt handikapp.

Min teologiska modell???
Jag försöker ju bara få fram vad du tror på och försöker förklara? Det är ju som att prata med en vägg där.
Lär mig något du som är bättre vetande?
Citera
2015-01-03, 22:35
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Fast ser du ens att jag försöker håna dig?

Vill du håna folk så varsågod. Jag skulle dock vilja hävda att det är ett ganska okristligt beteende. I bibeln var ju den som blev hånad Jesus själv, kanske du kan dra någon slutsats av det? Jag finner det lite roande faktiskt så du får gärna fortsätta försöka om det får dig att må bra. Fast hånar du andra skulle jag vilja uppmana dig att vara lite eftertänksam, andra kan ju ta illa upp.

Känner du innerst inne att du inte mår bra av att håna människor kanske du kan ta kontakt med någon via friends.se som kan hjälpa dig.

Citat:
Du lider ju av ett sorts andligt handikapp.

Jag vet inte vad du avser med ett andligt handikapp. Jag har svårt att se hur andlighet skulle passa in i ett allomfattande IQ-test. För mig är andlighet ett irrelevant påfund utan egentlig betydelse.

Citat:
Min teologiska modell???

Ja? Jag antar att du har en sådan? När jag tänker efter har t o m jag en. Den ser ut ungefär såhär: det finns inget som tyder på att det finns en gudomlig entitet och alltfler frågor där svaren förut tillskrevs denna entitet har vi nu besvarat genom ökad kunskap om den naturvetenskapliga världen. Följden blir att det med en väldigt stor sannolikhet inte existerar någon gudomlighet som den ofta beskrivs enligt de vanliga teologiska förklaringsmodellerna.

Citat:
Jag försöker ju bara få fram vad du tror på och försöker förklara? Det är ju som att prata med en vägg där.

Jag tror på mycket, men kanske inte inom det metafysiska området.

Citat:
Lär mig något du som är bättre vetande?

Jag är rädd att du får vara mer specifik än så, men jag kan bjuda på en rolig en: jorden är den enda planeten som inte blivit uppkallad efter en gud.
Citera
2015-01-03, 22:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vill du håna folk så varsågod. Jag skulle dock vilja hävda att det är ett ganska okristligt beteende. I bibeln var ju den som blev hånad Jesus själv, kanske du kan dra någon slutsats av det? Jag finner det lite roande faktiskt så du får gärna fortsätta försöka om det får dig att må bra. Fast hånar du andra skulle jag vilja uppmana dig att vara lite eftertänksam, andra kan ju ta illa upp.

Känner du innerst inne att du inte mår bra av att håna människor kanske du kan ta kontakt med någon via friends.se som kan hjälpa dig.

Jag vet inte vad du avser med ett andligt handikapp. Jag har svårt att se hur andlighet skulle passa in i ett allomfattande IQ-test. För mig är andlighet ett irrelevant påfund utan egentlig betydelse.

Ja? Jag antar att du har en sådan? När jag tänker efter har t o m jag en. Den ser ut ungefär såhär: det finns inget som tyder på att det finns en gudomlig entitet och alltfler frågor där svaren förut tillskrevs denna entitet har vi nu besvarat genom ökad kunskap om den naturvetenskapliga världen. Följden blir att det med en väldigt stor sannolikhet inte existerar någon gudomlighet som den ofta beskrivs enligt de vanliga teologiska förklaringsmodellerna.

Jag är rädd att du får vara mer specifik än så, men jag kan bjuda på en rolig en: jorden är den enda planeten som inte blivit uppkallad efter en gud.
Tellus(Terra)= En Gudinna Moder jord på latin.
Senast redigerad av goran744 2015-01-03 kl. 22:44.
Citera
2015-01-03, 22:42
Medlem
DenLedes avatar
Citat:

Fast du är ju korkad ändå.

Jag skiter i hur duktig du tror du är.
Övertyga mig med din kunskap istället.

Jag är alltså idel öra när det gäller existentiella frågor. Fattas ju bara att du postar ett intyg på din egen förträfflige din imbecille jävel.
Ge mig något istället.
Citera
2015-01-03, 22:47
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Tellus(Terra)= En Gudinna Moder jord på latin.

Fan
Citera
2015-01-03, 22:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Fan
Citera
2015-01-03, 22:50
Bannlyst
vad definierar du som "en gud" mer än att de kan sätta namn på planeter?
Citera
2015-01-03, 22:52
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Fast du är ju korkad ändå.

Absolut.

Citat:
Jag skiter i hur duktig du tror du är.
Övertyga mig med din kunskap istället.

Vad vill du veta?

Citat:
Jag är alltså idel öra när det gäller existentiella frågor.

Som jag sa: bara om det passar i din redan befintliga teologiska modell. Jag står fast vid det påståendet.

Citat:
Fattas ju bara att du postar ett intyg på din egen förträfflige din imbecille jävel.

Var får man ett sådant? Jag godkänner ju själv inte IQ-tester, så vad har du i tankarna?

Citat:
Ge mig något istället.

En giraff har så lång tunga att den kan slicka sig själv i örat.
Citera
2015-01-03, 22:54
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
vad definierar du som "en gud" mer än att de kan sätta namn på planeter?

Ämnar du adressera någon vill jag gärna tipsa om att använda citatfunktionen.

Är frågan ställd till mig så varken kan eller vill jag ge något svar. Det vore som att jag skulle beskriva mönstret på tekannan som påstås ligga i omlopp runt Jupiter (planeten, inte den högste guden).
Citera
2015-01-03, 22:57
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Absolut.

Vad vill du veta?

Som jag sa: bara om det passar i din redan befintliga teologiska modell. Jag står fast vid det påståendet.

Var får man ett sådant? Jag godkänner ju själv inte IQ-tester, så vad har du i tankarna?

En giraff har så lång tunga att den kan slicka sig själv i örat.
Vet inte ens vad du pratar om.
Du är ju en pajas som det går att förleda vart som helst.
Kolla på honom, han vältrar ju sig i sitt eget högmod.
Citera
2015-01-03, 23:05
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Vet inte ens vad du pratar om.

Blev det för mycket nu? Stackare

Citat:
Du är ju en pajas som det går att förleda vart som helst.

Ja, jag tror på allt dom säger. Helt galet.

Citat:
Kolla på honom, han vältrar ju sig i sitt eget högmod.

När de envisades med sin fråga såg han upp och sade: ”Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in