2015-01-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Det är pulver i alla fall, nästan övertygat, kanske DMT. förstår inte vad 30 miligram hasch kan göra. Kanske thc-olja då..

Du ser att du är grundlurad, det är ju positivt i den benämning att du kanske får för dig att lämna snubben...

Det stod inte på smset vad det var, det stod bara "wtf did you give me man? it was 0.03 and it was wet" Det var bara det!

Han tar UP och kanske kan han inte röka så mycket eftersom det annars hade visat?

Jag har blivit lurad flera gånger och jag förstår inte varför jag tillåter att behandlas på detta sättet..Han ser mig som en dörrmatta, och ja, det är nog det jag också är
Citera
2015-01-03, 15:13
Medlem
Tyvärr, men du blir lurad- Jag kan typen -är likadan själv. Inget jag är stolt över, men never trust a junkie är ett uttryck som stämmer jäklig bra.
Citera
2015-01-03, 17:11
Medlem
proxyLains avatar
Pete Doherty fick en form av implantat som skulle hjälpa honnom få ordning på sitt heroinmissbruk.
Förmodligen naltrexone implantat:

http://www.thecolemaninstitute.com/naltrexone-implants-for-opiates-faq

Iom att Pete Doherty fick det, så är det förmodligen godkännt i EU.

--

Iaf, din pojkvän manipulerar och ljuger förmodligen. Mitt tips: Lämna honnom o se inte tillbaka. Försök gå vidare istället.

Innan du gör det, ta dock ett snack med hans morsa. Han är inne en vecka på avgiftning (enligt honnom själv), och det är just avgiftning. Din pojkvän ska, som någon annan skrev, inte till Belgrad efter avgiftning utan raka vägen till en längre tids behandling.
Senast redigerad av proxyLain 2015-01-03 kl. 17:21.
Citera
2015-01-03, 19:17
Medlem
Jag var och besökte honom, och ni anar inte vad han har gjort. Han har lurat alla !!! Mig, sin mamma, bror, och läkarna också.

När jag var där med honom så kom han med en vit tablett. Han säger " dem vill att jag ska ta medicinen fast jag vill inte " Jag frågade honom vad det var för medicin, och han svarade att han inte visste. Jag såg att tabletten var vit men det stod inget på det. Helt plötsligt frågade han mig " vill du att jag ska snorta det " va tänkte jag då. Varför frågar du mig det? Jag visste ju inte vad det var för medicin eller hur man tar den. Han bara la den i munnen utan att ens dricka vatten

Senare då så gick en sjuksköterska förbi och han frågade henne då hur länge jag kunde stanna kvar. Jag tog och frågade sjuksköterskan vad det var för medicin han tar. Hon frågade honom då " vill du att jag ska svara på det " Han sa då att han inte ville. Jag blev helt paff! Varför vill han inte berätta vad det är för medicin han tar. Jag blev både ledsen och förbannad!

Jag visste att han hade dolt nåt. Jag blev så arg så att jag lämnade avdelningen.

Han tog då och ringde mig. Han berättade att det är subutex han tar. Han var tvungen att ljuga för dem att han tar heroin dagligen, annars hade han inte kommit in på avdelningen. Det är problemet...Han tar inte heroin dagligen. Han ljög bara för att få subutex. Det är jag helt 100% stensäker på.

Jag läste också att man måste vara positiv för att få subutex. Jag var med honom innan han blev inlagd och då tog han UP, men till mig sa han att det visade negativt, eller ljuger han här med? Är det ens möjligt att få subutex om man visar negativt på UP?

Jag är så ledsen och arg !!! Han skulle in på behandling för att vi skulle börja om, och nu detta! Ljuger för att bara få subutex. Han är helt dum i huvudet !!!

Jag ringde avdelningen och berättade som det var då. Han tar inte medicinen som han borde. Och att han har ljugit för läkaren, att han tar heroin dagligen bara för att få subutex. Han tar inte subutex för att han behöver det, han tar det eftersom han vill få ruset. Jag är inte dum. Jag vet att det är det han vill.

Hon på avdelningen sa att hans läkare skulle ringa upp mig, hon berättade även för honom vad jag sa, han blev arg och ringde upp " du förstör min behandling " sa han

Jag blev ännu mer arg och sa " jag är inte dum, du ljög för läkaren, du tar inte heroin dagligen, du ljög bara för att få subutex "

Gör jag rätt nu genom att berätta det för hans läkare? Jag vill bara hjälpa honom. Jag älskar honom! Jag vill bara att han ska må bra. Han skulle in på behandling för att må bra igen och lämna knarket, men uppenbarligen fortsätter det. Hur tar jag detta vidare??
Senast redigerad av madrassen 2015-01-03 kl. 19:33.
Citera
2015-01-03, 20:14
Medlem
Ingen som kan hjälpa mig eller ge mig tips??
Citera
2015-01-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Jag har blivit lurad flera gånger och jag förstår inte varför jag tillåter att behandlas på detta sättet..Han ser mig som en dörrmatta, och ja, det är nog det jag också är
Kärleken är blind och sinnet är starkare än vilken drog du än väljer. Låt dig dock inte tryckas ner av en gift-influerad "f.d. pundare"

Tips söker du va? Fuck him, strunta i honom på alla plan, om det är sex du söker, ta bara det. Om det är annat - strunta i det va. Vet hur det är att vara inne i drogernas träsk, aldrig kört heroin förvisso men vet - vet - vet hur extremt fast man blir på sedativa droger och det är inget man ser förän man är utanför och innan man vet vad som hände så är den synen utanför sinnet...
Citera
2015-01-03, 20:35
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ingen som kan hjälpa mig eller ge mig tips??

Du har så mycket frågor, "varför gör han si varför gör han så? Kan det var såhär?"
Du har redan fått dom svar du behöver. Han har feta problem och han verkar inte seriös med att göra något åt det bara en jävla massa lögner och dribbel. Han behandlar dig som skit och du kommer inte kunna rädda honom.
Lämna nu.
Citera
2015-01-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Kärleken är blind och sinnet är starkare än vilken drog du än väljer. Låt dig dock inte tryckas ner av en gift-influerad "f.d. pundare"

Tips söker du va? Fuck him, strunta i honom på alla plan, om det är sex du söker, ta bara det. Om det är annat - strunta i det va. Vet hur det är att vara inne i drogernas träsk, aldrig kört heroin förvisso men vet - vet - vet hur extremt fast man blir på sedativa droger och det är inget man ser förän man är utanför och innan man vet vad som hände så är den synen utanför sinnet...

WOW han är verkligen smart måste jag säga. Säga att han ska på avgiftning och få subutex utskrivet. Men varför säga att man tar heroin dagligen för att få subutex utskrivet? Och hur lyckades han få det om nu UP visade negativt vilket han säger att det gjorde..?
Citera
2015-01-03, 21:10
Medlem
V-rocks avatar
Först och främst, jag lider med dig människa. Kärlek kan vara nog komplicerat och jobbigt utan missbruk och relaterade lögner inblandat...

Tycker det verkar som han fortfarande vill hålla på med drogerna, hamnar han på programmet så får han ju sin drogtillgång tryggad av staten och en extrainkomstkälla när han kan kränga subben (och så tar han en plats från en jonkare med ena foten i graven..). Han ville snorta subben för att den är rejält mycket potentare på det viset, mer rus per tablett helt enkelt.

Det där med engelska i smset, mängden och resten du har berättat gör att det lutar mot att han köpt en heroin"boll" (0,3-0,5g ungefär) och sen klagat på mängden. Kan ju också vart en liten bit sub som nån smugglat ut ur munnen från behandlingen, därav blöt.

Angående blocken: Han kan ha fantiserat lite runt subutexs egenskaper, den blockerar nämligen andra opiater och kan alltså liknas vid en block, men inte dör han om man kör tex h under behandling han råkar bara ut för akut abstinens och avtändning (något som i och för sig är genomvidrigt).

Tycker du ska låta han få vara ifred nån månad och sen träffas igen och se om han verkar hålla sig till programmet och kickat resten av sina vanor. lägg Inte mer sorg och möda på detta.
Citera
2015-01-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Först och främst, jag lider med dig människa. Kärlek kan vara nog komplicerat och jobbigt utan missbruk och relaterade lögner inblandat...

Tycker det verkar som han fortfarande vill hålla på med drogerna, hamnar han på programmet så får han ju sin drogtillgång tryggad av staten och en extrainkomstkälla när han kan kränga subben (och så tar han en plats från en jonkare med ena foten i graven..). Han ville snorta subben för att den är rejält mycket potentare på det viset, mer rus per tablett helt enkelt.

Det där med engelska i smset, mängden och resten du har berättat gör att det lutar mot att han köpt en heroin"boll" (0,3-0,5g ungefär) och sen klagat på mängden. Kan ju också vart en liten bit sub som nån smugglat ut ur munnen från behandlingen, därav blöt.

Angående blocken: Han kan ha fantiserat lite runt subutexs egenskaper, den blockerar nämligen andra opiater och kan alltså liknas vid en block, men inte dör han om man kör tex h under behandling han råkar bara ut för akut abstinens och avtändning (något som i och för sig är genomvidrigt).

Tycker du ska låta han få vara ifred nån månad och sen träffas igen och se om han verkar hålla sig till programmet och kickat resten av sina vanor. lägg Inte mer sorg och möda på detta.

Om jag berättar för hans läkare att han ljög om att han tog heroin dagligen bara för att få subutex, hade då läkaren stoppat medicinen? Undra om han då egentligen skulle vilja vara kvar på avdelningen.

Han har verkligen planerat allt detta. Ljuga att han tar heroin dagligen bara för att få subutex. Han håller på med samma skit, även inne på en avdelning.

Även om jag lämnar så kommer det inte gå. Han kommer inte att lämna mig ifred. Har varit där innan och då har han bara stått utanför mitt fönster, förföljt mig, ringer hela tiden osv osv.

Vad är det för hjälp han egentligen borde få så att han kan sluta?
Citera
2015-01-03, 21:54
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Om jag berättar för hans läkare att han ljög om att han tog heroin dagligen bara för att få subutex, hade då läkaren stoppat medicinen? Undra om han då egentligen skulle vilja vara kvar på avdelningen.

Men vad spelar det för roll?!? Fatta att du inte kan fixa och trixa för att få honom att lägga av. Lägg dig inte i , det hjälper inte!
Lämna honom och om han inte låter dig vara i fred så ring polisen.
Citera
2015-01-03, 22:34
Medlem
V-rocks avatar
Citat:

Vad är det för hjälp han egentligen borde få så att han kan sluta?

Det kan nog ingen svara på vad läkaren beslutar, han kan ju fullt naturligt gå på provsvar och historik och inte en partners vittnesmål. Men om din snubbes mål är att få sub och han sen inte får det så lär han inte bli kvar länge på kliniken.

Den hjälp jag kan se är att han kör en avgiftning och sen behandlingshem/öppenvård men det kommer garanterat inte funka eftersom han själv inte vill sluta. Så enkelt är det det, du kan varken påverka eller hjälpa han på nått speciellt vis, han måste helhjärtat själv vilja sluta.

Det är ingen ide att ha nån större kontakt förens han försöker sluta på riktigt. Inte vill du väl sluta som alla de kvinnor i detta land med en alkoholiserad make de fått lida med genom de år som skulle blivit deras bästa?

Det finns många bra stödgrupper för alla medberoende, rekommenderar dom och att du läser på om begreppet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in