Fan va härligt det känns när man söker på det som skrivits i tråden och första sökningen handlar om en tumör med blodprov jag råkar ha

tur jag inte är hypokondriker.
Hyperaldosteronism, internetmedicin skriver att lågt s-kalium är misstanke men hur lågt är lågt, måste det ligga under referensvärdet eller kan det räcka att s-kalium är lågt i referensvärdet?
Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Får som för mig att det kan vara vätskeansamling kring hjärtat...
En av medicinerna jag äter för blodtrycket är vätskedrivande.
Citat:
orsakat av sköldkörteln, men det är bara nåt som plingar lååångt bak i minnet.
Den där sköldkörteln alltså, ena dagen har jag hypotyreos nästa dag feldiagnosticerad...
Citat:
Men sånt borde väl vitrockarna ha koll på, nåt ska dom väl göra utom att skriva ut paracetamol och be en komma tillbaka om en vecka ifall man lever.
Du menar dom som försökte övertyga mig om att 160/100 och vilopuls 115 va fullt normalt och inte skulle behandlas...första gången jag fick blodtryckssänkande utskrivet va efter att jag ifrågasatte läkarens kompetens och frågade varför läkemedelsverket har krav på max 140/90 om 160/100 är fullt normalt, ett svar fick jag inte men ett recept på enalapril fick jag och sen har förskrivningen fortsatt nästan helt utan undersökningar.
En idiot till läkare krävde remiss för blodtryckskontroll efter att ha skrivit recept för blodtryckssänkande :O
Citat:
Såklart fetma åxå, rökning och alkohol... Men det säger dom ju alltid.
Aldrig rökt, inga problem med alkohol och vikten har varit antingen stabil eller minskat sakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Afresh
Endast ett fåtal procent av alla fall av hypertoni beror på andra sjukdomar (sk sekundär hypertoni) t.ex. sjukdom i sköldkörteln, tumörer osv.
Hypertyreos vet jag kan stressa kroppen men det har jag definitivt inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
muto_kenji
Kolla om njurartärestenos föreligger. Feokromocytom kan ge högt blodtryck.
Ska söka på det.
Citat:
Dock så ska man komma ihåg att i ca 90% av fallen hittar man ingen orsak utan får behandla symptomen.
Medveten om det men har lite olika hälsoproblem som sjukvården under många år antingen inte utreder eller inte medicinerar på rätt sätt.