2014-12-13, 18:10
Medlem
Fjantors avatar
Nån som vet vilket avsnitt av Mythbuster dom testar vapen..
Alltså dom skjuter ner i vatten med olika kaliber för att se hur långt ulan kan gå..

vet att det finns en tråd om Mythbuster, men varit inaktiv sen 2006..
Citera
2014-12-13, 19:05
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Nån som vet vilket avsnitt av Mythbuster dom testar vapen..
Alltså dom skjuter ner i vatten med olika kaliber för att se hur långt ulan kan gå..

vet att det finns en tråd om Mythbuster, men varit inaktiv sen 2006..
Episode 34: Bulletproof Water
http://mythbustersresults.com/episode34
Citera
2014-12-13, 19:29
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandolphCaer
Episode 34: Bulletproof Water
http://mythbustersresults.com/episode34

Du är en klippa..
Citera
2014-12-18, 21:07
Medlem
Jag letar efter en teveserie som gick på 90-talet på Superchannel eller likannde. Det var en sci fi serie där robotar jagade människor och sköt strålar och förintade dem. Ledaren för robotarna var halvt människa, halvt robot. Sen fanns det en liten motståndsrörelse på runt 5-10 stycken
Citera
2014-12-19, 01:20
Medlem
LilithSkovdes avatar
Hej

Min syrras kompis som vet att jag brukar vara på Flashback undrade om jag kunde fråga en sak åt honom här.

Han undrar om en serie som han tror heter "En klass för sig" och som gick på SVT för "runt tio år sen". Den ska handla om en missanpassad klass med idioter i någon förortsskola. Vet någon vilken och var man kan hitta den?

Tack på förhand.

Mvh,
/Lilith
Citera
2014-12-19, 10:08
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Hej

Min syrras kompis som vet att jag brukar vara på Flashback undrade om jag kunde fråga en sak åt honom här.

Han undrar om en serie som han tror heter "En klass för sig" och som gick på SVT för "runt tio år sen". Den ska handla om en missanpassad klass med idioter i någon förortsskola. Vet någon vilken och var man kan hitta den?

Tack på förhand.

Mvh,
/Lilith

Finns på Öppet arkiv har jag för mig,finns även utgiven på DVD har jag för mig också
Citera
2014-12-19, 11:38
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag letar efter en teveserie som gick på 90-talet på Superchannel eller likannde. Det var en sci fi serie där robotar jagade människor och sköt strålar och förintade dem. Ledaren för robotarna var halvt människa, halvt robot. Sen fanns det en liten motståndsrörelse på runt 5-10 stycken
Captain Power and the Soldiers of the Future - http://youtu.be/M678PVOf5F0
Citera
2014-12-19, 11:50
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Finns på Öppet arkiv har jag för mig,finns även utgiven på DVD har jag för mig också

Hej

Tack så mycket för ditt svar. SVT verkar ha tagit bort programmet från ÖA och det säljs heller inte på DVD. Vet du om det kanske finns någon annanstans?
Citera
2014-12-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandolphCaer
Captain Power and the Soldiers of the Future - http://youtu.be/M678PVOf5F0

tackar, kollade på Wikipedia och tydligen såg jag sista avsnittet utan att veta om det också
Citera
2014-12-24, 20:59
Medlem
RandolphCaers avatar
Letar efter en dokumentärfilm om filmstuntmän som jag såg på SVT någon gång mellan 89-93 och borde vara gjord under den perioden.
Kommer ihåg två klipp man fick se(från två olika filmer).
I det ena klippet fick man se hur stuntmännen/film-crew hällde en brand-skyddande?/antändande?-vätska över ryggen på en häst inför en inspelning av en riddarfilm.
Direkt efter fick man se hästen brinna.

Det andra klippet jag kommer ihåg är en man som tagit eld i en balsal och springer runt tills han kastar sig ut genom en glasdörr.

Kommer inte ihåg vilken ordning de två klippen utspelade sig.
Citera
2014-12-27, 20:08
Medlem
gurka5OOs avatar
Söker en serie som sändes på SVT för några månader sedan. Handlar om moderna arkitektshus ute i vildmarken/fjällen. Såg en reklam om det men inte mer än så.

Har kollat igenom allting på SVT:s hemsida samt spenderat en tid googlandes. Vill bara veta vad den heter
Citera
2015-01-02, 14:53
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
I dagens avsnitt av Alex & Sigges podcast beskriver Alex en kriminalserie vid 41:26. Enligt honom heter serien något med "Default" (enbart The defaul, The default eller något liknande), har googlat men hittar inget.

Det speciella med denna är att det tidigt avslöjas vem mördaren är.

Någon som vet seriens namn?
Senast redigerad av Ogiltigtnamn 2015-01-02 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in