Jag letar efter en teveserie som gick på 90-talet på Superchannel eller likannde. Det var en sci fi serie där robotar jagade människor och sköt strålar och förintade dem. Ledaren för robotarna var halvt människa, halvt robot. Sen fanns det en liten motståndsrörelse på runt 5-10 stycken
Min syrras kompis som vet att jag brukar vara på Flashback undrade om jag kunde fråga en sak åt honom här.
Han undrar om en serie som han tror heter "En klass för sig" och som gick på SVT för "runt tio år sen". Den ska handla om en missanpassad klass med idioter i någon förortsskola. Vet någon vilken och var man kan hitta den?
Min syrras kompis som vet att jag brukar vara på Flashback undrade om jag kunde fråga en sak åt honom här.
Han undrar om en serie som han tror heter "En klass för sig" och som gick på SVT för "runt tio år sen". Den ska handla om en missanpassad klass med idioter i någon förortsskola. Vet någon vilken och var man kan hitta den?
Tack på förhand.
Mvh,
/Lilith
Finns på Öppet arkiv har jag för mig,finns även utgiven på DVD har jag för mig också
Jag letar efter en teveserie som gick på 90-talet på Superchannel eller likannde. Det var en sci fi serie där robotar jagade människor och sköt strålar och förintade dem. Ledaren för robotarna var halvt människa, halvt robot. Sen fanns det en liten motståndsrörelse på runt 5-10 stycken
Finns på Öppet arkiv har jag för mig,finns även utgiven på DVD har jag för mig också
Hej
Tack så mycket för ditt svar. SVT verkar ha tagit bort programmet från ÖA och det säljs heller inte på DVD. Vet du om det kanske finns någon annanstans?
Letar efter en dokumentärfilm om filmstuntmän som jag såg på SVT någon gång mellan 89-93 och borde vara gjord under den perioden.
Kommer ihåg två klipp man fick se(från två olika filmer).
I det ena klippet fick man se hur stuntmännen/film-crew hällde en brand-skyddande?/antändande?-vätska över ryggen på en häst inför en inspelning av en riddarfilm.
Direkt efter fick man se hästen brinna.
Det andra klippet jag kommer ihåg är en man som tagit eld i en balsal och springer runt tills han kastar sig ut genom en glasdörr.
Kommer inte ihåg vilken ordning de två klippen utspelade sig.
Söker en serie som sändes på SVT för några månader sedan. Handlar om moderna arkitektshus ute i vildmarken/fjällen. Såg en reklam om det men inte mer än så.
Har kollat igenom allting på SVT:s hemsida samt spenderat en tid googlandes. Vill bara veta vad den heter
I dagens avsnitt av Alex & Sigges podcast beskriver Alex en kriminalserie vid 41:26. Enligt honom heter serien något med "Default" (enbart The defaul, The default eller något liknande), har googlat men hittar inget.
Det speciella med denna är att det tidigt avslöjas vem mördaren är.
Någon som vet seriens namn?
Senast redigerad av Ogiltigtnamn 2015-01-02 kl. 15:00.