Citat:
Ursprungligen postat av
Condottieri
Evert Bäckström är en dråplig och välskriven karaktär som Claes Malmberg axlar utmärkt. Fast ibland spårar det ur, ständiga "Håll käften!" och annat extremt grisbeteende är inte riktigt trovärdigt, utan snarare lite Ronny Jönsson-varning.
Håller med fast Bäckström är ju en Ronny Jönsson-typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaymano
Var andra avsnittet sevärt? Höll på att somna när jag såg första avsnittet.

Njae, tveksamt. Avsnitt 2 var lite sävligare i tempot. Men för Guds skull, kolla in teknikerns födelsedagsfirande där EB kläcker ur sig en del synonymer på ordet bög. Högst underhållande!
(ca 13 min in i avsnittet)
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jarnebring är väl också lite för snäll och polerad va? Sven Wollter gjorde honom bättre på sin tid. Det blir t ex lite oklart varför Bäckström - trots en del smärre spydigheter - tolererar tillmälen som "Späckström" från Jarnebring utan att våga göra något, men det handlar ju om att böckernas Jarnebring är en ovanligt tuff (och därtill storvuxen) polis som knappast någon vem det vara månde med förnuftet i behåll muckar mot.
Lassgård passar bra som Lars M. Irriterar mig också på den dåliga sminkningen av samma karaktärer mellan 1989 och "nu" (som väl om man ska vara rättvis eg. är runt 2007 i boken väl och inte 2014?)
Wollter är Jarnebring. Punkt.
Gillar Lassgård men ibland känns det som om han är tillbaka i rollen som potatisodlare i Molins klassiska skröna. Typ när han är "full i fan"